[80 B4 ] wszystko co pod bezpiecznikiem 14 nie działa
[80 B4 ] wszystko co pod bezpiecznikiem 14 nie działa
wita
Mam taki problem padło mi podświetlenie zegarów, nawiewu, schowka i tablicy rejestracyjnej.
Wiem ze były podobne tematy ale już chyba wszystko sprawdziłem i dalej brak tego wszystkiego <mur>
Sprawdziłem wiązkę z tyłu w klapie, wydaje mi się , że ścieżki w zegarach są ok ( nie widać przełamań ani przepaleń...ewentualnie jak miernikiem to sprawdzić? bo na oko wszystko jest ok) , bezpiecznik ok, sprawdzałem czy jest zwarcie w schowku, zapalniczce, oprawkach żarówek tablicy, popatrzyłem kable pod deską (na tyle ile mogłem), stykałem na krótko bieguny potencjometra ściemniacza deski a nawet go wyciągnąłem i na krótko sprawdziłem na płytce, do tego sprawdziłem pająka lewego i nic nie jest ułamane, wtyczka od niej ok, kable do wtyczki żółtej też wyglądają ok, postojówki ,wsteczne i przeciwmgielny są .
mogę Was prosić o to jak sprawdzić czy prąd dochodzi do zółtej kostki? które piny? bardzo pomocne byłoby pokazać to na fotce jakiejś gdzie co do czego
Panowie pomocy za 3 tyg ślub więc nie chce wydawać niepotrzebnie jeszcze teraz kasy na elektryka :roll:
Czy jeszcze mogę sam coś zrobić? nie boję się pogrzebać samemu przy aucie
Mam taki problem padło mi podświetlenie zegarów, nawiewu, schowka i tablicy rejestracyjnej.
Wiem ze były podobne tematy ale już chyba wszystko sprawdziłem i dalej brak tego wszystkiego <mur>
Sprawdziłem wiązkę z tyłu w klapie, wydaje mi się , że ścieżki w zegarach są ok ( nie widać przełamań ani przepaleń...ewentualnie jak miernikiem to sprawdzić? bo na oko wszystko jest ok) , bezpiecznik ok, sprawdzałem czy jest zwarcie w schowku, zapalniczce, oprawkach żarówek tablicy, popatrzyłem kable pod deską (na tyle ile mogłem), stykałem na krótko bieguny potencjometra ściemniacza deski a nawet go wyciągnąłem i na krótko sprawdziłem na płytce, do tego sprawdziłem pająka lewego i nic nie jest ułamane, wtyczka od niej ok, kable do wtyczki żółtej też wyglądają ok, postojówki ,wsteczne i przeciwmgielny są .
mogę Was prosić o to jak sprawdzić czy prąd dochodzi do zółtej kostki? które piny? bardzo pomocne byłoby pokazać to na fotce jakiejś gdzie co do czego
Panowie pomocy za 3 tyg ślub więc nie chce wydawać niepotrzebnie jeszcze teraz kasy na elektryka :roll:
Czy jeszcze mogę sam coś zrobić? nie boję się pogrzebać samemu przy aucie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak nie działa oświetlenie tablicy rejestracyjnej i schowka to liczniki nie mają tu nic do rzeczy bo musi ginąć prąd wcześniej.
Zobacz czy z pająka z pinu 58 przewód szary wychodzi plus po włączeniu świateł.
Tutaj masz rozpiskę tych pinów: https://audi80.pl/all-schematy-insta ... htm#380459
Zobacz czy z pająka z pinu 58 przewód szary wychodzi plus po włączeniu świateł.
Tutaj masz rozpiskę tych pinów: https://audi80.pl/all-schematy-insta ... htm#380459
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba zmostkować a nie zmasować bo podłączenie do masy dużo nie da.
Połącz z czerwonym (30) i zobacz czy się zaświeci. Ale lepiej by było sprawdzić na podłączonej kostce czy pojawi się plus na tym przewodzie.
Bezpiecznik masz oczywiście dobry? Poruszaj nim może nie łączy dobrze.
EDIT
Jak nie będzie to "pająk" nie daje plusa a jak będzie trzeba iść dalej. Czyli kostki obok kolumny kierowniczej i najgorsze - kostki pod skrzynką bezpieczników ale to mało prawdopodobne aby gdzieś poza "pająkiem" nie łączyło.
Połącz z czerwonym (30) i zobacz czy się zaświeci. Ale lepiej by było sprawdzić na podłączonej kostce czy pojawi się plus na tym przewodzie.
Bezpiecznik masz oczywiście dobry? Poruszaj nim może nie łączy dobrze.
EDIT
Jak nie będzie to "pająk" nie daje plusa a jak będzie trzeba iść dalej. Czyli kostki obok kolumny kierowniczej i najgorsze - kostki pod skrzynką bezpieczników ale to mało prawdopodobne aby gdzieś poza "pająkiem" nie łączyło.
a wiec tak podpialem lampke w wyciagnietej kostce i przekreconym kluczyku ten 58 z 30 i sie swieci a na mierniku pokazuje 12.32 v wiec co dalej?
[ Dodano: 2011-09-30, 20:02 ]
to tak na szybko? bo ciemno i do pracy niedlugo
[ Dodano: 2011-09-30, 20:12 ]
a wiec tak jeszcze raz poszedłem do samochodu i o to co zauważyłem
po podpięciu poprzez kabel z żarówką w podpiętej kostce do pająka pinów 58 i 30 i włączonych światłach żarówka się zapala podświetlenie tak do polowy i tablica tez świeci po wyciągnięciu tego kabla wszystko gaśnie
[ Dodano: 2011-09-30, 20:02 ]
to tak na szybko? bo ciemno i do pracy niedlugo
[ Dodano: 2011-09-30, 20:12 ]
a wiec tak jeszcze raz poszedłem do samochodu i o to co zauważyłem
po podpięciu poprzez kabel z żarówką w podpiętej kostce do pająka pinów 58 i 30 i włączonych światłach żarówka się zapala podświetlenie tak do polowy i tablica tez świeci po wyciągnięciu tego kabla wszystko gaśnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Źle robisz, połącz 58 i 30 po prostu kablem. A żarówką sprawdzaj między 58 a masą.masked25 pisze:po podpięciu poprzez kabel z żarówką w podpiętej kostce do pająka pinów 58 i 30 i włączonych światłach żarówka się zapala podświetlenie tak do polowy i tablica tez świeci po wyciągnięciu tego kabla wszystko gaśnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Test bez sensu, w ten sposób sprawdzisz czy na pinie 30 masz plus.masked25 pisze:bede juz mial prad przeslany z pinu 30 do 58 za pomoca kabla tego na krotko wiec lampka musi sie zaswiecic jak dotkne pin 58 i mase....czy sie myle?
• Złącz 58 i 30 na odłączonej kostce od "pająka" i zobacz czy się zapali podświetlanie, lampki-kontrolki do tego testu nie mieszaj.
lub
• Na podłączonej kostce do "pająka" sprawdź czy po włączeniu świateł pojawi się plus na 58. Tutaj potrzebujesz czegos w rodzaju kontrolki. Podłączasz pod 58 i do masy w dowolnym miejscu (złap sobie z kolumny kierowniczej bo blisko i na pewno tam jest).
wlasnie o to chodzi ze zmostkowalem 58 i 30 i wszystko swieci wiec co mam dalej z tym zrobic zeby nie zostawiac tego zmostkowanego?:) oczywiscie kostka jest podpieta pod pajak
[ Dodano: 2011-09-30, 23:24 ]
czy to oznacza ze cos w pajaku jest ze nie daje pradu na pin 58? czy ten kabel co idzie do pinu 58 jest walniety?
[ Dodano: 2011-09-30, 23:24 ]
czy to oznacza ze cos w pajaku jest ze nie daje pradu na pin 58? czy ten kabel co idzie do pinu 58 jest walniety?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
a co mogło pojsc w tym pajaku?
rozbieralem go juz dawno temu jak robilem kierunki bo mi dzwigienka czarna pekla i zastosowalem tam pewien patent ale to juz inna historia;) więc nie ma problemu zeby go rozebrac ponownie tylko na co tym razem zwrocic uwage... <osohozi>
[ Dodano: 2011-10-01, 06:34 ]
co wogole odpowiada w pajaku za podswietlenie ?
rozbieralem go juz dawno temu jak robilem kierunki bo mi dzwigienka czarna pekla i zastosowalem tam pewien patent ale to juz inna historia;) więc nie ma problemu zeby go rozebrac ponownie tylko na co tym razem zwrocic uwage... <osohozi>
[ Dodano: 2011-10-01, 06:34 ]
co wogole odpowiada w pajaku za podswietlenie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
a skad wogole bierze prad na ten pin? rozebralem pajaka i tam wszystko cale nie wiem na co patrzec i mysle zeby to z czyms zmostkowac
[ Dodano: 2011-10-01, 15:10 ]
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 2c875.jpg/
jak zmostkowalem to tak to dziala wszystko jak po staremu
mozna tak zostawic?
[ Dodano: 2011-10-01, 15:13 ]
podpialem to pod dodatkowe zasilanie swiatel mijania i drogowych sprawdzilem i switla tez dzialaja wiec mysle zeby to tak zostawic i zmostkuje tylko kabel siwy z czarno zielonym po wlaczeniu jakichkolwiek swiatel na tel kabel czarno zielony idzie prad a tak w pozycji zero nie
[ Dodano: 2011-10-01, 15:10 ]
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 2c875.jpg/
jak zmostkowalem to tak to dziala wszystko jak po staremu
mozna tak zostawic?
[ Dodano: 2011-10-01, 15:13 ]
podpialem to pod dodatkowe zasilanie swiatel mijania i drogowych sprawdzilem i switla tez dzialaja wiec mysle zeby to tak zostawic i zmostkuje tylko kabel siwy z czarno zielonym po wlaczeniu jakichkolwiek swiatel na tel kabel czarno zielony idzie prad a tak w pozycji zero nie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie łączy go z pinem 30 na którym jest zasilanie.masked25 pisze:a skad wogole bierze prad na ten pin?
Teraz podłączyłeś pod światło pozycyjne, wiec teraz to może się spalić przez zbytnie obciążenie. Aby było pewniej to lepiej to dać przez jakiś przekaźnik. Choć styki świateł pozycyjnych chyba się nie palą tak często jak od mijania albo drogowych.
Dziwne że tobie się spalił styk tego podświetlana by chyba on jest najmniej obciążony ze wszystkich.
Poszukam u siebie rozebranego pająka i też spróbuje zobaczyć jak to jest.
tyle wiem ze dziala :mrgreen:
wiem ze to na łatwizne ale nie mam czasu zagłebiać się w te wszystkie kabelki;)
dzieki kolego za pomoc nakierowałeś mnie gdzie zaglądnąć i gdyby nie ta rozpiska pająka to nic bym nie zdziałał tak przy opkazji zauwazylem ze sciemniacz tez juz zaczyna siadac
duże piwko dla ciebie <pijaczek>
wiem ze to na łatwizne ale nie mam czasu zagłebiać się w te wszystkie kabelki;)
dzieki kolego za pomoc nakierowałeś mnie gdzie zaglądnąć i gdyby nie ta rozpiska pająka to nic bym nie zdziałał tak przy opkazji zauwazylem ze sciemniacz tez juz zaczyna siadac
duże piwko dla ciebie <pijaczek>