Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] problem z odpalaniem

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

[B3 1.8 PM] problem z odpalaniem

Post autor: barney_81 » 09 wrz 2011, 08:01

mam nietypowy problem z gazem. wcześniej spokojnie mogłem odpalac na gazie, chociaż musiałem czasem chwilę pomielic rozrusznikiem ale odpalał i chodził równo.
instalacja II gen.
ostatnio się trochę zbuntował i choć jest zawsze ponad 10st to bardzo ciężko jest mi odpalic na gazie, tak więc odpalam na benzynie (tez zresztą cięzko odpala i przez pierwsze sekundy telepie nim i nie jest w stanie załapać obrotów odpowiednich). wsześniej po odpaleniu na benzie od razu mogłem wrzucic na gaz i chodził ok.
niestety ostatnio pojawiło się coś dziwnego, odpalam na benzynie, pozwalam mu popracować chwilkę i w czasie jazdy przełączam na gaz i nic, słyszę pstrykniecie zaworu i kupa, auto jakby nie dostaje kompletnie paliwa, pedał w podłodze i nic, nie to że nierówno pracuje czy coś, po prostu obroty spadają i gaśnie.
żeby odpalic wtedy gaz musze kawałek przejechać ale jest też ciekawa sprawa, bo jakbym spokojnie jechał to bym chyba po 5km dopiero mógł na gaz wrzucić. właśnie jestem w stanie zmusić go do pracy na gazie (nie zawsze to łatwo wychodzi, czasem zajmuje to minutę więcej)
tzn przyspieszam na benzynie, dość mocno i przełączam na gaz i tak jakby przełamuję jego opór, załapuje i chodzi bez problemu już na gazie.
i na dodatek mam wrażenie że ma to związek z pogodą, tzn im wilgotniej np po nocy czy zimniej i po deszczu tym gorzej z tym gazem.

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 09 wrz 2011, 09:22

Sprawdź elektro-zawór gazu w parowniku, mógł się zakleić , jest tam zaworek który podaje gaz do parownika , często się zalepia .
Obrazek

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 09 wrz 2011, 09:36

a czym to wyczyścić? no i czy obejdzie się bez rozbierania parownika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 wrz 2011, 13:00

Nie trzeba rozbierać parownika, zdejmujesz cewkę elektromagnesu a później odkręcasz tą "rurkę" co jest pod spodem i tam masz trzpień ze sprężynką.
barney_81 pisze:tzn przyspieszam na benzynie, dość mocno i przełączam na gaz i tak jakby przełamuję jego opór, załapuje i chodzi bez problemu już na gazie.
Bo jak silnik nie zgaśnie i masz przełączone na LPG o to prądu dłużej idzie na elektrozawór aż ten się w końcu otwiera.

Kiedyś miałem tak samo w poprzednim aucie to sobie zrobiłem osobny przycisk do podawania plusa na elektrozawór aby się ruszył.

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 01 paź 2011, 13:13

dzieki
wyczyśiłem ten elektrozawór i może jest ciut lepiej, tylko znalazłem sposób jak go odpalać skutecznie, kręcę raz i szybko puszczam, drugi raz i za trzecim czwartym przeważnie już sie odpali na gazie.
czy ten elektrozawór na filtrze może być też zapchany? czy może sam filterek?
czy trzeba uważać przy rozkręcaniu tego? jakieś podpowiedzi :]

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 paź 2011, 13:19

barney_81 pisze:czy ten elektrozawór na filtrze może być też zapchany?
Może ale rzadko, prawdopodobieństwo zasyfienia wzrasta jeśli jest zamontowany do góry nogami.
barney_81 pisze:czy trzeba uważać przy rozkręcaniu tego? jakieś podpowiedzi :]
Trzeba uważać i powoli odkręcać bo trochę ciekłego LPG może z niego bryzgać a nim można się poparzyć trzeba uważać szczególnie na oczy.
I jak będziesz odkręcać jeśli będzie słabo przykręcony to trzeba go trzymać aby nie skręcić miedzianych rurek podłączonych do niego.

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 01 paź 2011, 13:47

no właśnie jest normalnie, zaworem do góry.
choć filtr gazu to chyba już ze 30 tys ma. I skoro mówsz że to raczej nie to to nie wiem za co sie brać

Kmag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2012, 15:01

Post autor: Kmag » 27 paź 2012, 16:09

Wybaczcie panowie za post po takim czasie ale 30.000 na jednym filtrze gazu? Po pięciu tysiącach te filtry nadają się tylko na śmietnik, nawet przy nowym reduktorze/parowniku są czarne i żużyte. Taki jest nasz gaz. Od kiedy pierwszy raz zobaczyłem filtry po 5.000 nie wyobrażam sobie rzadszej wymiany.

koral351

Post autor: koral351 » 27 paź 2012, 20:53

jak cyka pod maską to znaczy, że otwiera przynajmniej jeden zawór. są dwa , trzeba sprawdzić czy oby dwa się otwierają i ja bym jeszcze zobaczył trzeci przy zbiorniku. może po prostu tam nie łączy dobrze. co do pierwszych dwóch to ja bym wyczyścił cały parownik i wymienił filterek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl