Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 tdi 1Z] brak mocy, problem z doladowaniem?

ODPOWIEDZ
mlody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 paź 2011, 21:49

[1,9 tdi 1Z] brak mocy, problem z doladowaniem?

Post autor: mlody86 » 01 paź 2011, 21:55

Hej

Wiem, że problem zamulania był poruszany b. dużo razy, przejrzałem forum (nie tylko te ale też inne, golfiarze, duże forum passatów) i nie znalazłem sytuacji która pasowałaby do mojej.
W moim passacie b4 wygląda to tak: auto zamula niemal od samego "dołu". Biegi 1, 2 ładnie ciągną, jak wrzuce 3ke przy 1,8 tys obrotów mogę wcisnąć pedał gazu do końca a silnik śpi, powolutku się zbiera. Brak mocy. I tutaj uwaga, jak zrobię pojedyncza, króciutka przygazówkę do 3 tys momentalnie inny silnik. Na 3ce , 1,8 tys obrotów wciskam gaz i mam milutkie uczucie wciskania w fotel. Chodzi jak powinien. Przed przygazówką ponowne uruchomienia autka nie zmienia sprawy, stad moje przypuszczenie ze to nie n75. Żeby "jechało" trzeba przegazować. Posprawdzałem przewody podciśnienia, są ok, część już wcześniej wymieniałem i nie ma opcji żeby były zle podłączone. Przeplywka przeczyszczona..zreszta jak ja odpene to autko juz w ogole zamuuula.
Ten problem występował sporadycznie już od jakiegoś czasu, ale za bardzo nawet nie zwracałem uwagi. Od tamtego czasu autko było podłączone do vag'a (jakieś 1,5 miesiąca temu) i nie było błędów.

Czemu autko ozywa po przegazowaniu ? Nigdzie nie znalazlem opisu takiej sytuacji.

Poradźcie coś Panowie. Dzięki!

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 01 paź 2011, 22:14

Witamy w gronie, u mnie było tak że miał ciężko palić,jezdzić, wogole był ociężały,nawet mi gasł na prostej drodze, okazało sie że filtry nie były kawał czasu ruszane,powietrza aż pozapychany. paliwa rozkrecony,powietrze w przewodach,od tamtej pory srednio co trzy do 5miesiecy wymieniam, po sprawdzaj to :!: bo juz pare przypadków słyszałem o filtrze paliwa :lol:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 paź 2011, 23:01

filtry ,przewody,n75 +przepływomierz który rok auta?i jaki osprzęt silnika?

mlody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 paź 2011, 21:49

Post autor: mlody86 » 01 paź 2011, 23:11

Arteriusz filtry raczej nie, paliwa wymieniałem niecałe 10 tys temu..co prawda filtron..ale czy filtrpaliwa tłumaczyłby to, że po przygazowaniu juz jest ok? Filtr powietrza ma jakies 8 tys km...dzisiaj już było za późno na zakupy ;)
Gibaj, autko 95 rok, turbawka wiadomo najprostsza, przepływka pierburg dzisiaj czyszczona (jak odepne jest sporo gorzej nawet przegazówka nie bardzo pomaga).
N75 przeczyszcze w pn, generalnie u mnie n75 kiedys cykalo ostatnio kompletnie przestało...może to znak ;)
Cokolwiek jest zepsute, przegazówka to naprawia.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 paź 2011, 23:17

podmień na sprawny to będziesz pewien :-/ czyszczenie nic nie daje a to cykanie też nie oznacza prawidłowej
pracy ;-) jak chcesz to ci mogę dać n75 wyczyszczony ,pojeździsz z 2tyg.i dalej będzie to samo :-/ (testowane u mnie) także podmień na sprawny dla sprawdzenia albo kup nowy

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 19 wrz 2012, 19:24

Witam

Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem. Od pewniego czasu auto jest ospałe i nie zbiera się tak jak dawniej. Wymieniłem węzyki idące do N75 i przez chwilę tak jakby było lepiej. Potem znów problem powrócił, ale objawy były trochę inne.
Do 3tyś jako tako to jechało przy 3,2 tyś straciła moc. Postanowiłem przeciągnac ją pod 4tyś i moc na chwile wróciła, ale nie taka jak była wcześniej. Ostatnio wywaliłem katalizator; dodam tylko, że był prawie "zabity" jednak auto do końca mocy nie odzyskało. Obstawiałem zawór N75, ale obecnie jeżdzę na bajpasie i nie ma żadnej różnicy; no dobra jedynie taka, że na bajpasie jest dużo słabsza, ale to akurat normalne. Obecnie objaw jest dość dziwny, ale do rzeczy. Auto przyśpiesza nie płynnie tylko tak jakby się przycina. Czasem do 3 tyś idzie normalnie, a czasem przy 2,5tyś się przytnie minie sekunda; może nawet mniej i zaczyna znowu przyśpieszać. Objaw występuje zarówno na N75 jak i na bajpasie. Także niesprawny zawórek wykluczyłem. Odpiąłem też wtyczkę od przepływki, ale po tym zabiegu to chyba wolnnossak się lepiej zbiera. Wczoraj chciałem wymienić wężyk od mapsensora do icka, ale niestety poległem. Nie mam pojęcia jak się dostać do tego ustrojstwa :-/ Proszę kogoś ogarniętego o pomoc, bo nie mam pojęcia o co chodzi z tym całym przycinaniem :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 wrz 2012, 19:40

tomekk666 pisze:Od pewniego czasu auto jest ospałe i nie zbiera się tak jak dawniej. Wymieniłem węzyki idące do N75 i przez chwilę tak jakby było lepiej. Potem znów problem powrócił, ale objawy były trochę inne.
Do 3tyś jako tako to jechało przy 3,2 tyś straciła moc. Postanowiłem przeciągnac ją pod 4tyś i moc na chwile wróciła, ale nie taka jak była wcześniej. Ostatnio wywaliłem katalizator; dodam tylko, że był prawie "zabity" jednak auto do końca mocy nie odzyskało. Obstawiałem zawór N75, ale obecnie jeżdzę na bajpasie i nie ma żadnej różnicy; no dobra jedynie taka, że na bajpasie jest dużo słabsza, ale to akurat normalne. Obecnie objaw jest dość dziwny, ale do rzeczy. Auto przyśpiesza nie płynnie tylko tak jakby się przycina. Czasem do 3 tyś idzie normalnie, a czasem przy 2,5tyś się przytnie minie sekunda; może nawet mniej i zaczyna znowu przyśpieszać. Objaw występuje zarówno na N75 jak i na bajpasie. Także niesprawny zawórek wykluczyłem. Odpiąłem też wtyczkę od przepływki, ale po tym zabiegu to chyba wolnnossak się lepiej zbiera. Wczoraj chciałem wymienić wężyk od mapsensora do icka,
Czytam to i cię podziwiam :roll: orobiłeś się ,na darmo jak widać ,bo i tak nie znalazłeś przyczyny ....nie tędy droga 8-) Na pewno skuteczniejszą i szybszą metodą ,było by podpiecie kompa i logi dynamiczne przepływki ,doładowania i kąta wtrysku...bez tego, szukanie przyczyn niesprawnosci w tdi jest baaaardzo praco i czasochłonne ;-) a czasami też i dość kosztowne ,jak ktoś wymienia osprzet na chybił trafił

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 19 wrz 2012, 19:51

MUNIOR pisze:Czytam to i cię podziwiam orobiłeś się ,na darmo jak widać ,bo i tak nie znalazłeś przyczyny ....nie tędy droga Na pewno skuteczniejszą i szybszą metodą ,było by podpiecie kompa i logi dynamiczne przepływki ,doładowania i kąta wtrysku...bez tego, szukanie przyczyn niesprawnosci w tdi jest baaaardzo praco i czasochłonne a czasami też i dość kosztowne ,jak ktoś wymienia osprzet na chybił trafił
Puki co nie dałem sie skroić żadnemu fachmanowi ;-) Odnośnie logów to nie wiem czy to ma sens, bo auto mam na osprzęcie boscha :roll: Jeszcze mam do Ciebie pytanie czy w przypadku uszkodzonego przewodu od intercoolera co idzie do mapsensora były by podobne objawy :?:

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 19 wrz 2012, 20:01

kazdy uszkodzony przewód od układu turbiny powoduje nie szczelnosc układu i wtedy jest osłabienie, i brak mocy, ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 wrz 2012, 20:21

tomekk666 pisze:Jeszcze mam do Ciebie pytanie czy w przypadku uszkodzonego przewodu od intercoolera co idzie do mapsensora były by podobne objawy
Raczej mało prawdopodobne ,choć nic prostszego żeby sie przekonać ...i zamiast się męczyć z wymianą przewodu od ic do mapa ,podłącz na "krótko " z króćca dolotu do mapsensora ...proste że prosciej się nie da :mrgreen: ciśnienie w dolocie wszędzie takie same ;-) A co do logów dynamicznych ,to faktycznie na boschu szkoda czasu :-P Brak doświadczonych interpretatorów :mrgreen:

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 19 wrz 2012, 20:42

tomekk666 ja miałem taki przypadek, że auto jechało jako tako do ok. 100-120km/h i nagle traciło moc i było tylko słychać uuu... Okazało się, że były dwie nieszczelności. Pierwsza na przewodzie od turbo do icka, ale uszczelnienie dało tylko częściową poprawę. Druga nieszczelność była na tym cienkim przewodzie od icka do mapsensora. Komputer nie widział całego doładowania i obcinał paliwko.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 21 wrz 2012, 21:06

MUNIOR pisze:Raczej mało prawdopodobne ,choć nic prostszego żeby sie przekonać ...i zamiast się męczyć z wymianą przewodu od ic do mapa ,podłącz na "krótko " z króćca dolotu do mapsensora ...proste że prosciej się nie da
Takie proste, że sam bym na nie wpadł :-/ Faktycznie, a przecież to takie proste było. Dzięki <piwo>
A z tymi logami zobacze, bo może uda mi się ustawić ze znajomym ogarniętym w temacie ;-)
jakop13 pisze:ja miałem taki przypadek, że auto jechało jako tako do ok. 100-120km/h i nagle traciło moc i było tylko słychać uuu... Okazało się, że były dwie nieszczelności. Pierwsza na przewodzie od turbo do icka, ale uszczelnienie dało tylko częściową poprawę. Druga nieszczelność była na tym cienkim przewodzie od icka do mapsensora. Komputer nie widział całego doładowania i obcinał paliwko.
Zrobiłem tak jak napisał MUNIOR i nic to nie dało. Tak samo się zachwowuje jak poprzednio. Także postanowiłem szukac przyczyny gdzie indziej i okazało się, że jest pełno pęcherzyków powietrza w przewodzie na zasilaniu. Szkoda, że nie wpadłem na to wcześniej, ale jak to mówią lepiej późno niż wcale. Dodatkowo dziś rano auto samo "powiedziało" co go boli. Objawiło się to 30 sekundowym odpalaniem. Jutro zabieram się za szukanie nieszczelności w układzie paliwowym. Przerabiałem już ten temat także mam nadzieje, że pójdzie sprawnie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl