Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AR90QCRT 44 Rajd Festiwalowy

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 02 paź 2011, 09:18

rozkład masy nie znany do tego potrzebny byłby jakiś computerscales. spodziewałem się jeszcze większej podsterowności z racji zmniejszenia wagi od kabiny w stronę bagażnika gdzie nie ma nic teraz. Sądziłem, że będzie jeszcze bardziej rył nosem. Tak nie jest. Mam wrażenie że przez lekki tył auto ma tendencję do rotacji w osi gdzieś w okolicach przedniej szyby - to przy nawrotach, widać to na moich kulawych filmach. Na asfalcie nie mam tego wrażenia bezwładnego odjazdu przodu. na pewno jeszcze kwestia korekty zbieżności bo tu na pewno mam popieprzone nastawy.

Zapinki wymagają zmasakrowania klapy od spodu, nie miałem czym i wycinałem flexem, nie wygląda to na chirurgiczne cięcie :).

W przyszłym roku przymierzę się do lekkich zamienników drzwi maski klapy bagażnika wtedy założę takie mocowania z tyłu. W tym roku chciałbym jeszcze założyć miskę olejową z klapami, chłodnicę oleju, Oil Catch Cana, płyty pod motor i dyfer. Tylne zawieszenie dostaje ostro od kamieni, chciałbym to zabezpieczyć.

A tak to stresuje mnie jazda z prędkością większą niż 100 km,

:)

G.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 paź 2011, 11:19

Ty masz wiecej quattro w quattro? Tzn masz torsena?

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 02 paź 2011, 11:42

jeszcze nie, drugi torsen będzie na innym dyfrze. Chciałbym mieć dwa na podmianę. chciałbym opanować ten zestaw bo nie znam jeszcze jego możliwości. Później zmienię i będę miał porównanie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 paź 2011, 12:18

Grzegorz7A, przy obecnej masie własnej(niezły wynik <ok>) mógłbyś poganiac z zegarem.Jak to się teraz zbiera 0-100km/h z miejsca+cwiartkę.No i namawiam na jakiś filmik z napadnięcia , dohamowania i przejscia jakiego 2-kowego prawego cz lewego ogniem na suchym,bo z filmików z placu (na którym są nawroty tylko w lewo) nie bardzo wiadomo jaką dynamiką(przyspieszenie-hamowanie) auto dysponuje.A przy tej masie łaski nie robi ;-)Na pewno dysponuje.

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 02 paź 2011, 13:59

Grzegorz7A, moge Ci wyczyscic podloge w garazu? <ok>


Nie no tak na powaznie to ogarnałes sam prace calego zespolu mechaników z niemcowni , male tego zrobiles wsciekła wersje auta ktore juz z zalozenia mialo byc wsciekle , ja sledze temat bacznie i ogarnac nie moge ile juz w tym aucie sie dzialo , milimetra kwadratowego auta bym si enie doszukal ktorego jeszcze swoim paluchem nie zmacales^^P.S jakby kiedys cokolwiek zmusilo Cie do sprzedazy auta to nie sprzedawaj , dostaniesz rente z klubu i bedziesz zyl jak Pan a auto ma miec u Ciebie dozywocie 8-) Teraz wszyscy siedza i sie slinia ze tez chca takie cus miec a Ty czas na slinienie sie spozytkowales na prace i za to wielki browar!

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 02 paź 2011, 14:35

Grzegorz7A, ładnie schudła 90tka. Również czekam na filmiki bo powinna zrywać papę z dachu stosunek moc/masa jest przyzwoity.

P.S. : Podeślij mi na PW zdjęcie to Ci podmienię w zaawansowanych.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 paź 2011, 14:39

6,5-6,6 stosunek mocy do masy albo odwrotnie czyli gut <ok>

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 02 paź 2011, 15:06

gratki!
a jeśli chodzi o rozkład masy to nie starczy wjechac przednią osią na wagę, a następnie tylną i policzyć stosunek procentowy całości?

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 02 paź 2011, 16:02

dzięki za miłe słowa, podłogę w garażu to by trzeba było co wieczór sprzątać...za dużo różnych rzeczy tam się dzieje. Marzy mi się taki super garaż bo miejsce jest. w sumie to mógłbym tam mieszkać.

Auto poznałem ale brak mi nazewnictwa, większość rzeczy biorę na słuch i wyczucie, do dziś nie wiem gdzie niektóre przewody biegną i do czego służą. Ale frajdy mam z tego sporo mimo że były chwile zniechęcenia.

auto na pewno nie było budowane dla chwały ludu...

to czysta frajda, zabawa.
z tym dożywociem to bardzo możliwe, jeśli auto wyjedzie na trasy wyścigowe/rajdowe to żywot będzie jego raczej krótki. Tego typu sprzęty nie przeżywają dłużej niż parę lat. Poza tym zmieniają się oczekiwania i przychodzi chęć budowy nowego. zobaczymy

G

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 02 paź 2011, 20:18

test


300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 02 paź 2011, 22:55

Jeśli chodzi o Twoje oczekiwania większej podsterowności to możliwe, że nowy zawias wiele w tej sprawie załatwił i dużo lepiej skleja przód. U mnie dokładnie tak się stało po wymianie zawieszenia. Auto zaczęło wykazywać znacząco mniejszą tendencję do wyjeżdżania przodem co przy szybkich zakrętach (100-140) daje różnicę rzędu 15-20km więcej ( :shock: ). Jeśli chodzi o zbieżność i geometrię to radzę dobrze poszukać dobrego zakładu. Wiele serwisów ma świetny sprzęt, ale nie wykalibrowany, co w rezultacie daje słabe ustawienia. Zresztą sam mogłem to sprawdzić na własnej skórze jak przed Toruniem okazało się, że była awaria maszyny w sprawdzonym zakładzie i musiałem szybko ustawić gdzieś indziej. Niby serwis VW i Audi, kąty i zbieżność ustawione praktycznie tak samo (porównywałem wydruki), a odczucia z jazdy i prowadzenia się auta kompletnie inne. Ostatecznie po wymianie śrub sworzni wahacza musiałem jeszcze raz ustawić zbieżność i kąty, więc pojechałem do sprawdzonego zakładu. Po pierwszych metrach od razu było czuć, że teraz to auto toczy się tak jak powinno.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 02 paź 2011, 23:46

Grzesiu wiesz ze jestem twoim fanem. Auto jest rewelacyjne.

Z mojej strony proponowałbym upalanie do bólu i próbowanie po omacku. Ja nie umiem ci napisać co robisz źle. Dla mnie osobiście nie masz FANU z jazdy. Rozumiem cie że chcesz osiągnąć i podziwiam cie i szczerze w ciebie wierze. Sądze że gdzieś kiedyśsię spotkamy przy małym 0,7 :mrgreen:

Zmień miejscówke I ćwicz na ulicy jak wszyscy :mrgreen: Już niedługo bedzie ślisko i fajnie do zapierdalania :mrgreen: a że czasem coś nie wyjdzie mówi się trudno i żyję się dalej :-D

Ja uważam że dasz rade i bedzie wzorem dla wielu forumowiczów :roll:

Pozzdrawiam

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 03 paź 2011, 11:21

Auto porównuję do tego przed przebudową ale zawieszenie mam takie samo, tu się nic nie zmieniło. na pewno po zdemontowaniu i zamontowaniu jest do regulacji - to czuć i to trzeba zrobić.

Coś w tym jest FANU nie ma bo wiem że auto nie jest na 100% gotowe. Stresuje mnie problem z temperaturą, przegrzewaniem motoru, brakiem miski odmy chłodnicy oleju. Wiem że to musi być i przez to nie próbuje pojechać ostrzej. i nie pojadę do puki te usterki i braki nie będą zrobione. Taka jazda grozi poważną usterką i nie będę ryzykował.

Dzięki Chmielu, mogą być ogórki?

:)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 03 paź 2011, 11:40

Grzegorz7A pisze:Dzięki Chmielu, mogą być ogórki?
Jak najbardziej :mrgreen: Zabiore grzybki na zapas 8-)

Na zime chłodnica oleju nie potrzebna ale szukaj już podstawki od jakiegoś audi 100 turbo. Tam było coś takiego. Ogółęm seryjny silnik da rade bez tego ale wiem że u ciebie nie miejsca na półśrodki ;-)

pozdro

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 03 paź 2011, 12:03

dokładnie, jeszcze tego nie mam w ręku ale szuka się podstawką z 200 turbo tylko nie wiem którego, coś wymyślę, jak będę miał w ręku to zobaczę czy tam jest oryginalnie czujnik na temp i ciśnienie oleju czy będzie potrzebny dodatkowy adapter.

Zapomniałem opisać prostą rzecz którą zrobiłem. Przerobiłem dolot. Oryginalnie do puszki powietrze zaciągane jest z podstawki filtra przez kolano do lampy. Jest tam też miejsce na ciepłe powietrze z kolektora. Ta cześć obróciłem tak że wlot jest od dołu. trzeba było podszlifować krawędź żeby kolano weszło do końca do podstawki puszki filtra, Czujnik do zapadki otwierającej się na ciepłe powietrze wykasowałem i zatkałem ten wlot z kolektora wydechowego. Do kolana z wlotem do filtra zamocowałem kolano pcv - pasuje idealnie, i założyłem drugie kolano żeby powietrze było brane z kratki wlotu w zderzaku. Wcześniej powietrze jako gorące było zasysane z kolektora bo nie miałem tej części od lampy. A tak jest zimne. Myślę, że to działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl