Dzień dobry Panowie,
wczoraj moje audi odmówiło mi posłuszeństwa. Stacyjka nie odbija z pozycji rozruchowej (rozrusznik cały czas się kręci), muszę sam troszkę cofnąć kluczyk w stacyjce. A do tego wszystkiego auto nie chce odpalać na PB (na LPG odpala bez problemu).
Sprawa jest o tyle dziwna, że rano nie miałem problemu ze stacyjką oraz bez problemu auto odpaliło mi na PB. Ale po pracy już stacyjka nie odbijała + auto nie odpala na PB.
Dodatkowo gdy odpalę auto na LPG i przełączę na PB to też auto gaśnie.
I tu mam kilka pytań:
1. Czy to że auto nie pali na PB może być przyczyną stacyjki? Czy jest to po prostu zbieg okoliczności, że pompa równocześnie przestała działać?
2. Posiadam multimetr, czy da się oraz jak sprawdzić czy pkt. 1 jest prawdą?
3. Mam silnik PM - czy tu trzeba sprawdzać tą pompkę, która jest zamontowana pod podwoziem (tuz przed tylnym kołem od strony pasażera) czy inną (bo różnie czytałem że są w baku i/lub właśnie pod podwoziem)?
Doradźcie koledzy, bo zima się zbliża i nie widzi mi się odpalanie auta na LPG
[B3 PM 1.8S] stacyjka + nie odpala na PB
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa Nr. 13 15A (amper)
" Czy to że auto nie pali na PB może być przyczyną stacyjki? " TAK - masz uszkodzony wkład stacyjki która nie podaje napięcia na bezpiecznik nr.13 i nie załącza przekaźnika pompy paliwa.
" Mam silnik PM - czy tu trzeba sprawdzać tą pompkę, która jest zamontowana pod podwoziem (tuz przed tylnym kołem od strony pasażera) czy inną (bo różnie czytałem że są w baku i/lub właśnie pod podwoziem)? " w Audi 80 B3 silnik PM masz pompkę paliwa pod podwoziem , NIE w baku .
Jeśli masz możliwość dostania się pod auto ( kanał ) to za pomocą dwóch przewodów podaj napięcie na pompkę paliwa prosto z akumulatora , tylko nie pomyl "+" z " - " . Następnie próbuj zapalić auto na PB, jeśli zapali to do wymiany masz kostkę stacyjki
Auto do działania na LPG nie musi mieć sprawnej pompki paliwa , pompa paliwa jest uruchamiana automatycznie po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon ( pojawienie się kontrolek na desce rozdzielczej , jeszcze przed pozycją rozruchową )
Sprawdź bezpieczniki, pompkę paliwa na " ostro " , jeśli jest ok to PRAWDOPODOBNIE Kostka Stacyjki do wymiany.
http://allegro.onet.pl/kostka-stacyjki- ... 28435.html
http://allegro.onet.pl/wklad-kostka-sta ... 60818.html
" Czy to że auto nie pali na PB może być przyczyną stacyjki? " TAK - masz uszkodzony wkład stacyjki która nie podaje napięcia na bezpiecznik nr.13 i nie załącza przekaźnika pompy paliwa.
" Mam silnik PM - czy tu trzeba sprawdzać tą pompkę, która jest zamontowana pod podwoziem (tuz przed tylnym kołem od strony pasażera) czy inną (bo różnie czytałem że są w baku i/lub właśnie pod podwoziem)? " w Audi 80 B3 silnik PM masz pompkę paliwa pod podwoziem , NIE w baku .
Jeśli masz możliwość dostania się pod auto ( kanał ) to za pomocą dwóch przewodów podaj napięcie na pompkę paliwa prosto z akumulatora , tylko nie pomyl "+" z " - " . Następnie próbuj zapalić auto na PB, jeśli zapali to do wymiany masz kostkę stacyjki
Auto do działania na LPG nie musi mieć sprawnej pompki paliwa , pompa paliwa jest uruchamiana automatycznie po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon ( pojawienie się kontrolek na desce rozdzielczej , jeszcze przed pozycją rozruchową )
Sprawdź bezpieczniki, pompkę paliwa na " ostro " , jeśli jest ok to PRAWDOPODOBNIE Kostka Stacyjki do wymiany.
http://allegro.onet.pl/kostka-stacyjki- ... 28435.html
http://allegro.onet.pl/wklad-kostka-sta ... 60818.html
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Thomson26 ok dzięki za wskazówki, wieczorkiem się za to zabiorę.
A co z tym nieodbijaniem kluczyka z pozycji start? Czy to też wina kostki czy wkładu? (jak dla mnie logicznie kostka to tylko elektryka więc pewnie wkład - jakaś blaszka, sprężynka?). Spotkał się ktoś z tym?
A teraz taka mała dygresja:
Dzwoniłem do ASO w/s wkładu stacyjki do mojego autka - liczą sobie 250 zł za wkład + 300 zł wymiana. Porąbało ich :shock:
A co z tym nieodbijaniem kluczyka z pozycji start? Czy to też wina kostki czy wkładu? (jak dla mnie logicznie kostka to tylko elektryka więc pewnie wkład - jakaś blaszka, sprężynka?). Spotkał się ktoś z tym?
A teraz taka mała dygresja:
Dzwoniłem do ASO w/s wkładu stacyjki do mojego autka - liczą sobie 250 zł za wkład + 300 zł wymiana. Porąbało ich :shock:
Marcin poczytaj ten temat https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htm
A ASO omijaj dalekim łukiem , podałem Ci linki an aledrogo , lub szukaj u siebie w sklepie nad Oceanem to zaoszczędzisz na
A ASO omijaj dalekim łukiem , podałem Ci linki an aledrogo , lub szukaj u siebie w sklepie nad Oceanem to zaoszczędzisz na
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
mam jeszcze taki pomysł - czy mozliwe jest, że coś w układzie od gazu odcięło mi podawanie paliwa do wtrysku? Bo ogólnie jak przełaczam stacyjkę w pozycje bodajże II to słyszę z tyłu syczenie, czyli tak jakby się pompa paliwa załączała?
[ Dodano: 2011-10-10, 09:40 ]
I co Panowie, czy ktoś z Was miał taki przypadek, że od rozwalonej kostki autko nie paliło na benzynie?
[ Dodano: 2011-12-07, 12:22 ]
Dobra Panowie, jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Wymieniłem kostkę stacyjki na nową i nic to nie dało (tzn. auto dalej nie odpala na benzynie).
Wymiana pomogła jedynie w tym, że nie muszę cofać kluczyka w stacyjce z pozycji startowej.
Tak więc te rzekomo 2 połączone problemy to czysty zbieg okoliczności. Do dokładniejszego zbadania jest system podawania paliwa - myślę to o pompce (choć ją słychać, że się załącza przed rozruchem. Jednakże b. głośno ją słychać więc może być uszkodzona), no i filtr paliwa, bo ten to pamięta chyba czasy Napoleona Bonaparte.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Pozdr.
[ Dodano: 2011-10-10, 09:40 ]
I co Panowie, czy ktoś z Was miał taki przypadek, że od rozwalonej kostki autko nie paliło na benzynie?
[ Dodano: 2011-12-07, 12:22 ]
Dobra Panowie, jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Wymieniłem kostkę stacyjki na nową i nic to nie dało (tzn. auto dalej nie odpala na benzynie).
Wymiana pomogła jedynie w tym, że nie muszę cofać kluczyka w stacyjce z pozycji startowej.
Tak więc te rzekomo 2 połączone problemy to czysty zbieg okoliczności. Do dokładniejszego zbadania jest system podawania paliwa - myślę to o pompce (choć ją słychać, że się załącza przed rozruchem. Jednakże b. głośno ją słychać więc może być uszkodzona), no i filtr paliwa, bo ten to pamięta chyba czasy Napoleona Bonaparte.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Pozdr.