[B4 1Z] Szarpanie po raz kolejny...
[B4 1Z] Szarpanie po raz kolejny...
Witam,
Od jakichś dwóch lat jeżdzę tytułowym zetorkiem. Od samego początku miałem problemy z odpalaniem, pomogła dopiero regeneracja (wyczyszczenie) nastawnika - zrobiłem to własnoręcznie. Problemy z odpalaniem zniknęły od ręki. Jakiś czas później zaczęło się szarpanie na "lekkim" gazie w okolicach 90km/h. Pomogło przecięcie bodajże biało-niebieskiego kabelka przy wtyczce licznika. Od tego czasu długo, długo wszystko było ok. Od niedawna znów szarpie, z tym że nieregularnie. Jak szarpie to szarpie przez np. 10km. Potem jakiś czas jest dobrze a potem znów to samo. Diagnostyka nic nie pomaga, brak błędów, kąt w normie, ciśnienie też OK. Zauważyłem tylko, że kiedy zaczyna się szarpanie to jest ono także na wolnych obrotach (nierówna praca) i widzę na VAG-u, że dawka skacze. Odpięcie wtyczki od prędkościomierza w skrzyni biegów nie pomaga. Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Od czyszczenia nastawnika przejechałem jakieś 50 tys. km. Czyżby już był znowu do czyszczenia?
Od jakichś dwóch lat jeżdzę tytułowym zetorkiem. Od samego początku miałem problemy z odpalaniem, pomogła dopiero regeneracja (wyczyszczenie) nastawnika - zrobiłem to własnoręcznie. Problemy z odpalaniem zniknęły od ręki. Jakiś czas później zaczęło się szarpanie na "lekkim" gazie w okolicach 90km/h. Pomogło przecięcie bodajże biało-niebieskiego kabelka przy wtyczce licznika. Od tego czasu długo, długo wszystko było ok. Od niedawna znów szarpie, z tym że nieregularnie. Jak szarpie to szarpie przez np. 10km. Potem jakiś czas jest dobrze a potem znów to samo. Diagnostyka nic nie pomaga, brak błędów, kąt w normie, ciśnienie też OK. Zauważyłem tylko, że kiedy zaczyna się szarpanie to jest ono także na wolnych obrotach (nierówna praca) i widzę na VAG-u, że dawka skacze. Odpięcie wtyczki od prędkościomierza w skrzyni biegów nie pomaga. Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Od czyszczenia nastawnika przejechałem jakieś 50 tys. km. Czyżby już był znowu do czyszczenia?
Dwa miesiące temu zmieniałem wszystkie wtryski od AFN. Byłem z nimi u mechanika, który stwierdził, że ciśnienie mają OK i są ogólnie 100% sprawne więc chyba pozostaje znów usyfiony nastawnik...dawid17 pisze:Są dwie możliwości: wtrysk sterujący się przycina lub od nowa zabrudzony nastawnik. Jeśli masz od kogo podmienić wtrysk to wszystko będzie jasne co jest nie halo.
- Matysss_90
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 lip 2009, 14:47
- Lokalizacja: Kościerzyna
Witam
U mnie tez wystepuje szarpanie na biegu 4 i 5 nie wiem w jakim zakresie obrotow poniewaz nie mam obrotomierza. Wszyscy pisali ze to nastawnik bylem u dwoch mechanikow i obydwoje mi czyscili i nic nie dalo zadnej poprawy. Ustawilem dawke paliwa i kat wtrysku nic nie pomoglo.
Wszystkie kola wywarzone (sprawdzane na letnich i zimówkach) to samo dalej szarpie. Ostatnio wymienialem rozrzad popychacze itd ogolnei caly przeglad silnika i mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...
Sam juz nie wiem co jest tego przyczyna poniewaz kazdy mowi inaczej.
U mnie tez wystepuje szarpanie na biegu 4 i 5 nie wiem w jakim zakresie obrotow poniewaz nie mam obrotomierza. Wszyscy pisali ze to nastawnik bylem u dwoch mechanikow i obydwoje mi czyscili i nic nie dalo zadnej poprawy. Ustawilem dawke paliwa i kat wtrysku nic nie pomoglo.
Wszystkie kola wywarzone (sprawdzane na letnich i zimówkach) to samo dalej szarpie. Ostatnio wymienialem rozrzad popychacze itd ogolnei caly przeglad silnika i mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...
Sam juz nie wiem co jest tego przyczyna poniewaz kazdy mowi inaczej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
weź jakiegoś młotka i puknij go w ten pusty łeb :evil: co ma cylinder do szarpania :shock: ludzie :shock: ci mechanicy to normalnie cuda jakieś wymyślają :roll: umów się z jakimś forumowiczem albo jedź do jakiegoś znajomego,kumatego gościa i niech ci naprawdę porządnie wszystko zrobi :mrgreen:mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...
Sam juz nie wiem co jest tego przyczyna poniewaz kazdy mowi inaczej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Matysss_90 pisze:U mnie tez wystepuje szarpanie na biegu 4 i 5 nie wiem w jakim zakresie obrotow poniewaz nie mam obrotomierza. Wszyscy pisali ze to nastawnik bylem u dwoch mechanikow i obydwoje mi czyscili i nic nie dalo zadnej poprawy.
<ok> ano właśnie ?joandaw pisze:A byłeś przy czyszczeniu nastawnika
Zajebista teoria :shock: ,ciekawe jak długo nad nią myślał ... jak może szarpać tylko na 4i 5 tym biegu z powody zbyt małej kompresji na jedny garze :roll: niech ci jeszcze wyjasni czemu nie szarpie na niższych biegach ...nie trać czasu i kasy na wizyty u takich ''speców'' Bo ci zaraz silnik zechcą remontować podjedz do kogoś z forum ogarniającego temat...acha i nie napisałeś czy masz nastawnik potencjometryczny czy indukcyjny ,bo jak ten pierwszy to można sobie wyczyścić ...obudowę Zapytaj tego który ci czyścił nastawnik ,jakie napiecie RSW ustawił odpowiedz powinna brzmieć "ok.0,740 V "jak odpowie coś innego i się zacznie jąkać to masz odpowiedz czy był czyszczony ...No chyba że ci czyścili metodą bez rozbierania ,ale wątpięMatysss_90 pisze:Wszystkie kola wywarzone (sprawdzane na letnich i zimówkach) to samo dalej szarpie. Ostatnio wymienialem rozrzad popychacze itd ogolnei caly przeglad silnika i mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...
- Matysss_90
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 lip 2009, 14:47
- Lokalizacja: Kościerzyna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni ,to się przekonasz czy ktoś go czyścił ,prostszego testu nie ma ,minuta na odpięcie i wszystko jasne ...jak po odpięciu przestanie szarpać to na pewno nikt ci nie czyścił nastawnikaMatysss_90 pisze:nastawnik mam indukcyjny. audik jest na pierburgu rok 94. przy czyszczeniu nastawnika nie bylem...
- Matysss_90
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 lip 2009, 14:47
- Lokalizacja: Kościerzyna
taki test można wykonać podczas normalnej jazdy? załóżmy, że podczas jazdy mi szarpie to zatrzymuję się, wypinam wtyczkę i sprawdzam czy problem ustąpił... bez gaszenia silnika itp...MUNIOR pisze:Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni ,to się przekonasz czy ktoś go czyścił ,prostszego testu nie ma ,minuta na odpięcie i wszystko jasne