Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Szarpanie po raz kolejny...

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

[B4 1Z] Szarpanie po raz kolejny...

Post autor: Bubi89 » 12 wrz 2011, 19:03

Witam,

Od jakichś dwóch lat jeżdzę tytułowym zetorkiem. Od samego początku miałem problemy z odpalaniem, pomogła dopiero regeneracja (wyczyszczenie) nastawnika - zrobiłem to własnoręcznie. Problemy z odpalaniem zniknęły od ręki. Jakiś czas później zaczęło się szarpanie na "lekkim" gazie w okolicach 90km/h. Pomogło przecięcie bodajże biało-niebieskiego kabelka przy wtyczce licznika. Od tego czasu długo, długo wszystko było ok. Od niedawna znów szarpie, z tym że nieregularnie. Jak szarpie to szarpie przez np. 10km. Potem jakiś czas jest dobrze a potem znów to samo. Diagnostyka nic nie pomaga, brak błędów, kąt w normie, ciśnienie też OK. Zauważyłem tylko, że kiedy zaczyna się szarpanie to jest ono także na wolnych obrotach (nierówna praca) i widzę na VAG-u, że dawka skacze. Odpięcie wtyczki od prędkościomierza w skrzyni biegów nie pomaga. Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Od czyszczenia nastawnika przejechałem jakieś 50 tys. km. Czyżby już był znowu do czyszczenia?

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 12 wrz 2011, 19:11

Są dwie możliwości: wtrysk sterujący się przycina lub od nowa zabrudzony nastawnik. Jeśli masz od kogo podmienić wtrysk to wszystko będzie jasne co jest nie halo.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 wrz 2011, 19:53

U mnie tak samo dawka skacze jak głupia jade nastawnik wyczyścić ponownie a przejechałem coś ponad 20 tyś :-/

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 12 wrz 2011, 20:02

dawid17 pisze:Są dwie możliwości: wtrysk sterujący się przycina lub od nowa zabrudzony nastawnik. Jeśli masz od kogo podmienić wtrysk to wszystko będzie jasne co jest nie halo.
Dwa miesiące temu zmieniałem wszystkie wtryski od AFN. Byłem z nimi u mechanika, który stwierdził, że ciśnienie mają OK i są ogólnie 100% sprawne więc chyba pozostaje znów usyfiony nastawnik...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 12 wrz 2011, 21:11

zapowietrza sie układ paliwowy, sprawdz sobie moze to jest przyczyna

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 03 paź 2011, 16:59

Wygląda chyba na to, że to zawieszający się wtrysk sterujący bo gdy zaczyna szarpać, zatrzymuje auto, otwieram maskę, puknę kilka razy we wtrysk - problem ustępuję na kilka kilometrów. Kurde, a całkiem niedawno zmieniałem cały komplet od AFN - czy jest jakiś sposób na ten wtrysk ?

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 03 paź 2011, 21:09

Wtrysku sterującego raczej nie da się naprawić, musisz wymienić na sprawny. Możesz także spróbować przez jakiś czas dolewać olej typu Mixol (a najlepiej półsyntetyczny np. semisynthetic 2T z Orlenu), do paliwa w proporcji 1:100 - 1:150. Może pomoże a może nie, ale nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Matysss_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2009, 14:47
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Matysss_90 » 06 paź 2011, 18:52

Witam

U mnie tez wystepuje szarpanie na biegu 4 i 5 nie wiem w jakim zakresie obrotow poniewaz nie mam obrotomierza. Wszyscy pisali ze to nastawnik bylem u dwoch mechanikow i obydwoje mi czyscili i nic nie dalo zadnej poprawy. Ustawilem dawke paliwa i kat wtrysku nic nie pomoglo.
Wszystkie kola wywarzone (sprawdzane na letnich i zimówkach) to samo dalej szarpie. Ostatnio wymienialem rozrzad popychacze itd ogolnei caly przeglad silnika i mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...

Sam juz nie wiem co jest tego przyczyna poniewaz kazdy mowi inaczej.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 06 paź 2011, 21:37

Matysss_90 pisze:Witam

U mnie tez wystepuje szarpanie
A byłeś przy czyszczeniu nastawnika :?:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 paź 2011, 21:44

mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...

Sam juz nie wiem co jest tego przyczyna poniewaz kazdy mowi inaczej.
weź jakiegoś młotka i puknij go w ten pusty łeb :evil: co ma cylinder do szarpania :shock: ludzie :shock: ci mechanicy to normalnie cuda jakieś wymyślają :roll: umów się z jakimś forumowiczem albo jedź do jakiegoś znajomego,kumatego gościa i niech ci naprawdę porządnie wszystko zrobi :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 paź 2011, 21:48

Matysss_90 pisze:U mnie tez wystepuje szarpanie na biegu 4 i 5 nie wiem w jakim zakresie obrotow poniewaz nie mam obrotomierza. Wszyscy pisali ze to nastawnik bylem u dwoch mechanikow i obydwoje mi czyscili i nic nie dalo zadnej poprawy.
joandaw pisze:A byłeś przy czyszczeniu nastawnika
<ok> ano właśnie ?
Matysss_90 pisze:Wszystkie kola wywarzone (sprawdzane na letnich i zimówkach) to samo dalej szarpie. Ostatnio wymienialem rozrzad popychacze itd ogolnei caly przeglad silnika i mechanik mi powiedzial ze wina szarpania jest cylinder poniewaz jest na jednym (nie wiem ktorym) zbyt male cisnienie...
Zajebista teoria :shock: ,ciekawe jak długo nad nią myślał ... jak może szarpać tylko na 4i 5 tym biegu z powody zbyt małej kompresji na jedny garze :roll: niech ci jeszcze wyjasni czemu nie szarpie na niższych biegach ...nie trać czasu i kasy na wizyty u takich ''speców'' Bo ci zaraz silnik zechcą remontować ;-) podjedz do kogoś z forum ogarniającego temat...acha i nie napisałeś czy masz nastawnik potencjometryczny czy indukcyjny ,bo jak ten pierwszy to można sobie wyczyścić ...obudowę ;-) Zapytaj tego który ci czyścił nastawnik ,jakie napiecie RSW ustawił :-P odpowiedz powinna brzmieć "ok.0,740 V "jak odpowie coś innego i się zacznie jąkać to masz odpowiedz czy był czyszczony ...No chyba że ci czyścili metodą bez rozbierania ,ale wątpię ;-)

Awatar użytkownika
Matysss_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2009, 14:47
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Matysss_90 » 07 paź 2011, 17:29

nastawnik mam indukcyjny. audik jest na pierburgu rok 94. przy czyszczeniu nastawnika nie bylem...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2011, 17:35

Matysss_90 pisze:nastawnik mam indukcyjny. audik jest na pierburgu rok 94. przy czyszczeniu nastawnika nie bylem...
Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni ,to się przekonasz czy ktoś go czyścił ,prostszego testu nie ma ,minuta na odpięcie i wszystko jasne ...jak po odpięciu przestanie szarpać to na pewno nikt ci nie czyścił nastawnika ;-)

Awatar użytkownika
Matysss_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2009, 14:47
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Matysss_90 » 08 paź 2011, 12:07

wtyczke odpinalem nie raz i tez szarpie...

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 29 gru 2011, 23:52

MUNIOR pisze:Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni ,to się przekonasz czy ktoś go czyścił ,prostszego testu nie ma ,minuta na odpięcie i wszystko jasne
taki test można wykonać podczas normalnej jazdy? załóżmy, że podczas jazdy mi szarpie to zatrzymuję się, wypinam wtyczkę i sprawdzam czy problem ustąpił... bez gaszenia silnika itp...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl