Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 tdi 1Z] Szarpie na niskich obrotach, odcięcie na wys.

ODPOWIEDZ
Drake231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 paź 2011, 18:22

[80 B4 tdi 1Z] Szarpie na niskich obrotach, odcięcie na wys.

Post autor: Drake231 » 06 paź 2011, 18:28

Witam wszystkim, jestem tutaj nowy.
Jakiś tydzień temu kupiłem Audi B4 TDI 90km avant. Niby wszystko było dobrze.
Pierwsza trasa i auto np.: na piątym biegu przy 120km/h gdy próbuje przyspieszać jest takie jakby odcięcie, koniec mocy, więcej nie chce jechać. Tak samo jest na 4. i 3.
Na niskich obrotach auto strasznie szarpie, karoseria urywa się od reszty, dziwne, że na jeździe próbnej, dany problem nie występował.
Co to może być, może ktoś miał podobny problem, proszę o pomoc?
A i jeszcze jedno, raz jest raz nie ma, a mianowicie powietrze w wężykach paliwowych, tych co idą do pompy ze zbiornika. Czasem są czasem nie ma. Ostatnio się nie pojawiają.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 15:29 przez Drake231, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 paź 2011, 18:58

Drake231 pisze:Audi B4 TDI 90km avant
Jaki rok produkcji?
Drake231 pisze:Na niskich obrotach auto strasznie szarpie
Nastawnik w pompie.
Drake231 pisze:powietrze w wężykach paliwowych
Zmień filtr paliwa, podokręcaj opaski, sprawdź filtr paliwa.

Drake231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 paź 2011, 18:22

Post autor: Drake231 » 06 paź 2011, 19:02

Jaki rok produkcji?
1994

A co Ty na tę odcinkę na wyższych obrotach?

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 06 paź 2011, 20:25

N-75 prawdopodobnie do wymiany.
Tutaj masz link jak to sprawdzić :arrow: https://audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-s ... t14063.htm

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 paź 2011, 21:15

_uwaga

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 06 paź 2011, 21:47

Elektrozawór N75 nie powoduje szarpania a na wolnych obrotach to niewiele ma do powiedzenia. Jednak odcięcie mocy przy większych obrotach to tak.
Szarpanie może powodować nastawnik pompy, wtryskiwacz sterujący, czujnik położenia wału korbowego (przetarty kabel), pęcherze powietrza w przewodach.
Wtryskiwacz sterujący jak jest uszkodzony i powoduje szarpanie to po odpięciu jego wtyczki objawy powinny ustąpić.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 06 paź 2011, 21:52

A po odpięciu wtyczki od wtrysku, komp nie przejdzie przypadkiem w tryb awaryjny?
Da się wtedy normalnie jeździć? Jeśli tak to ja też muszę spróbować - może wykluczę tego drania u siebie.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 06 paź 2011, 21:55

Owszem wejdzie w tryb awaryjny, kontrolka będzie mrugać, będzie spadek mocy, ale taki zabieg może nam coś powiedzieć na temat tego wtryskiwacza.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 07 paź 2011, 08:11

rafal9h10 pisze:Elektrozawór N75 nie powoduje szarpania a na wolnych obrotach to niewiele ma do powiedzenia.
Drake231 pisze:A co Ty na tę odcinkę na wyższych obrotach?
tego problemu tyczyła się moja odpowiedż ;-)

tutaj masz link odnośnie szarpania,może pomoże :arrow: https://audi80.pl/19-tdi-problem-z-s ... t59416.htm

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 13 lut 2012, 19:12

Podłączę się pod temat. Kupiłem ostatni TDI i mam problemy z paleniem. Zauważyłem że są pęcherze w filtrze, tak że od razu go wymienię.. Zimny silnik nie szarpie ale jak się nagrzeje to zaczyna to może być przyczyna lewego powietrza czy też nastawnika?? :roll:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lut 2012, 19:42

Najlepiej jakbys obejrzal przewody paliwowe przy pompie a druga osoba dala troche po obrotach i zobaczysz czy jest powietrze, bo moze to jest przyczyna. Zmien filtr, moze byc taki
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
przynajmniej bedziesz mial spokoj z podgrzewaczem bo tam czesto lapie powietrze i od dolu czujnika od wody tam nie zamontujesz bo jest mniejsza czesc tego odstojnika na wode.
A jak starczy przewodu to moze byc tez taki
http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html

http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U

lub ten- dziala na tej samej zasadzie jak podgrzewacz, tylko juz ponad stowke kosztuje
<ok>

http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U

Nastawnik bym zostawil na razie w spokoju <ok>

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 14 lut 2012, 15:27

Ok dzięki. Właśnie próbowałem i jak gazuje to widzę bąmbelki powietrza. (Samochód jest w naprawie i dlatego widzę węże paliwowe , nie mam szyby i przodu hehe). Właśnie silnik jest czyściutki jak łza , tylko zmartwiło mnie to palenie. Ale dzięki za podpowiedż. Wymienię filtry, olej przy okazji i myślę żę będzie git. Po za tym to prawda że
tdi na pieburgu ma więcej NM??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lut 2012, 15:50

Boski;) pisze: Po za tym to prawda że
tdi na pieburgu ma więcej NM??
Tak jest troche wiecej ponad 200 jest, chyba 205 a na Boschu 180 z kawałkiem.
Możesz załozyc wtryski od Afn'a i toche przybedzie lub dodatkowo do tego chip'a i moze zblizyc sie do 130/300 :mrgreen:

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 14 lut 2012, 22:58

No w przyszłości napewno coś się pobawię: <ok>

[ Dodano: 2012-02-21, 22:23 ]
Witam kupiłem właśnie zamiennik filtra paliwa filtron, z miejscem na podgrzewacz. Po zamontowaniu lapie powietrze lewe. A bez to pali , chodzi. Ale czy mozna bez niego jeżdzić?? I jak wogle ma się to do spalania? Podłączyłem nadmiar bezpośrednio do zbiornika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl