[80 B4 tdi 1Z] Szarpie na niskich obrotach, odcięcie na wys.
[80 B4 tdi 1Z] Szarpie na niskich obrotach, odcięcie na wys.
Witam wszystkim, jestem tutaj nowy.
Jakiś tydzień temu kupiłem Audi B4 TDI 90km avant. Niby wszystko było dobrze.
Pierwsza trasa i auto np.: na piątym biegu przy 120km/h gdy próbuje przyspieszać jest takie jakby odcięcie, koniec mocy, więcej nie chce jechać. Tak samo jest na 4. i 3.
Na niskich obrotach auto strasznie szarpie, karoseria urywa się od reszty, dziwne, że na jeździe próbnej, dany problem nie występował.
Co to może być, może ktoś miał podobny problem, proszę o pomoc?
A i jeszcze jedno, raz jest raz nie ma, a mianowicie powietrze w wężykach paliwowych, tych co idą do pompy ze zbiornika. Czasem są czasem nie ma. Ostatnio się nie pojawiają.
Jakiś tydzień temu kupiłem Audi B4 TDI 90km avant. Niby wszystko było dobrze.
Pierwsza trasa i auto np.: na piątym biegu przy 120km/h gdy próbuje przyspieszać jest takie jakby odcięcie, koniec mocy, więcej nie chce jechać. Tak samo jest na 4. i 3.
Na niskich obrotach auto strasznie szarpie, karoseria urywa się od reszty, dziwne, że na jeździe próbnej, dany problem nie występował.
Co to może być, może ktoś miał podobny problem, proszę o pomoc?
A i jeszcze jedno, raz jest raz nie ma, a mianowicie powietrze w wężykach paliwowych, tych co idą do pompy ze zbiornika. Czasem są czasem nie ma. Ostatnio się nie pojawiają.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 15:29 przez Drake231, łącznie zmieniany 1 raz.
N-75 prawdopodobnie do wymiany.
Tutaj masz link jak to sprawdzić https://audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-s ... t14063.htm
Tutaj masz link jak to sprawdzić https://audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-s ... t14063.htm
Elektrozawór N75 nie powoduje szarpania a na wolnych obrotach to niewiele ma do powiedzenia. Jednak odcięcie mocy przy większych obrotach to tak.
Szarpanie może powodować nastawnik pompy, wtryskiwacz sterujący, czujnik położenia wału korbowego (przetarty kabel), pęcherze powietrza w przewodach.
Wtryskiwacz sterujący jak jest uszkodzony i powoduje szarpanie to po odpięciu jego wtyczki objawy powinny ustąpić.
Szarpanie może powodować nastawnik pompy, wtryskiwacz sterujący, czujnik położenia wału korbowego (przetarty kabel), pęcherze powietrza w przewodach.
Wtryskiwacz sterujący jak jest uszkodzony i powoduje szarpanie to po odpięciu jego wtyczki objawy powinny ustąpić.
rafal9h10 pisze:Elektrozawór N75 nie powoduje szarpania a na wolnych obrotach to niewiele ma do powiedzenia.
tego problemu tyczyła się moja odpowiedżDrake231 pisze:A co Ty na tę odcinkę na wyższych obrotach?
tutaj masz link odnośnie szarpania,może pomoże https://audi80.pl/19-tdi-problem-z-s ... t59416.htm
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Najlepiej jakbys obejrzal przewody paliwowe przy pompie a druga osoba dala troche po obrotach i zobaczysz czy jest powietrze, bo moze to jest przyczyna. Zmien filtr, moze byc taki
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
przynajmniej bedziesz mial spokoj z podgrzewaczem bo tam czesto lapie powietrze i od dolu czujnika od wody tam nie zamontujesz bo jest mniejsza czesc tego odstojnika na wode.
A jak starczy przewodu to moze byc tez taki
http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
lub ten- dziala na tej samej zasadzie jak podgrzewacz, tylko juz ponad stowke kosztuje
<ok>
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
Nastawnik bym zostawil na razie w spokoju <ok>
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
przynajmniej bedziesz mial spokoj z podgrzewaczem bo tam czesto lapie powietrze i od dolu czujnika od wody tam nie zamontujesz bo jest mniejsza czesc tego odstojnika na wode.
A jak starczy przewodu to moze byc tez taki
http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
lub ten- dziala na tej samej zasadzie jak podgrzewacz, tylko juz ponad stowke kosztuje
<ok>
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
Nastawnik bym zostawil na razie w spokoju <ok>
Ok dzięki. Właśnie próbowałem i jak gazuje to widzę bąmbelki powietrza. (Samochód jest w naprawie i dlatego widzę węże paliwowe , nie mam szyby i przodu hehe). Właśnie silnik jest czyściutki jak łza , tylko zmartwiło mnie to palenie. Ale dzięki za podpowiedż. Wymienię filtry, olej przy okazji i myślę żę będzie git. Po za tym to prawda że
tdi na pieburgu ma więcej NM??
tdi na pieburgu ma więcej NM??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
No w przyszłości napewno coś się pobawię: <ok>
[ Dodano: 2012-02-21, 22:23 ]
Witam kupiłem właśnie zamiennik filtra paliwa filtron, z miejscem na podgrzewacz. Po zamontowaniu lapie powietrze lewe. A bez to pali , chodzi. Ale czy mozna bez niego jeżdzić?? I jak wogle ma się to do spalania? Podłączyłem nadmiar bezpośrednio do zbiornika...
[ Dodano: 2012-02-21, 22:23 ]
Witam kupiłem właśnie zamiennik filtra paliwa filtron, z miejscem na podgrzewacz. Po zamontowaniu lapie powietrze lewe. A bez to pali , chodzi. Ale czy mozna bez niego jeżdzić?? I jak wogle ma się to do spalania? Podłączyłem nadmiar bezpośrednio do zbiornika...