Witam.
Czasem podczas włączenia silnika obroty zawieszają sie i są na poziomie 3tys.. Prawie za każdym razem gaśnie gdy wrzuca się bieg jałowy. Co może być przyczyną takiego zachowania? czy to wina silniczka krokowego??
Dodam że tak się dzieje tylko na Benzynie, a na gazie jest wszystko ok...
Mam Audi 100 C4 2.0E
Wiem że to nie te forum,ale chyba ten silnik był montowany w obu modelach.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-10-07, 20:01 ]
Poprawiłem ci temat, następnym razem nazwij go zgodnie z regulaminem bo poleci od razu do kosza!
https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
[all, AAD] Wariujący silnik - problem z obrotami
[all, AAD] Wariujący silnik - problem z obrotami
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 20:00 przez frodoss, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Występuje tam czujnik zamkniętej przepustnicy? Sprawdź czy dobrze działa tzn. czy zwiera obwód gdy przepustnica jest zamknięta.
Jeszcze to może być wina wytartego potencjometru przepływomierza. Przy pracy na benzynie klapa jest w wytartym miejscu a na gazie bez ciśnienia benzyny jest wyżej w niewytartym miejscy. Znam przypadki z NG gdy padł ten potencjometr to komputer przestawał sterować silniczkiem krokowym i zostawiał go otwartego na maxa.
Można spróbować odłączyć ten potencjometr aby zobaczyć co się będzie działo.
Jeszcze to może być wina wytartego potencjometru przepływomierza. Przy pracy na benzynie klapa jest w wytartym miejscu a na gazie bez ciśnienia benzyny jest wyżej w niewytartym miejscy. Znam przypadki z NG gdy padł ten potencjometr to komputer przestawał sterować silniczkiem krokowym i zostawiał go otwartego na maxa.
Można spróbować odłączyć ten potencjometr aby zobaczyć co się będzie działo.
Tak jak kolega wyżej pisze,zdejmij wtyczkę z przepustnicy.Zobacz co będzie się działo,choć ja także stawiam na potencjometr przeplywki,przerabiałem to już,tależ po maksymalnym podniesieniu tracił sygnał i sterownik silnika wskakiwał w tryb awaryjny,ponosząc obroty ponad 2 tyś.obr..Przepływke zrobiłem otwierając potencjometr,poprawiając ściezki grafitem i doginając stopki,a ponadto odpiąłem całkowicie dolną krańcówkę od zamknięcia przepustnicy,obroty wyregulowałem śrubką przepustnicy,problemy z obrotami wkońcu się skończyły.