Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciekawostka - jaki model audi80 najlepszy na tor ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 11 paź 2011, 16:23

Leo pisze: myślę, że 90 7A sprawne wykręciłoby najlepszy czas, z tym ,że po 10 okrążeniach na torze Poznań silnik by się zatarł...
podejrzewam, że hamulce tez wiele więcej by nie wytrzymały

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2011, 17:28

kwestia klocków, ale tak, to też słabość.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 paź 2011, 17:38

Ja bym stawial zdecydowanie na cos z serii B2 i z motorkiem R4 oczywiście z racji masy.

Leo pisze:no bo żeby polatać po torze z takimi przeciążeniami bocznymi i nie bać się że olej odpłynie spod smoka to trzeba zainwestować w suchą miskę olejową. 10.000 zł.

właśnie to mnie powstrrzymuje przed wybraniem się na tor S2jką...
A to ciekawe widzisz, ja raz na torze usiadlem tak mniej wiecej na 20-25 minut i caly czas ogien, tylko drugi bieg i duzo zakretów i jedynie co mi się zapalało na BC to mała ilość płynu hamulcowego, a po dwóch dniach szaleństw stan oleju na bagnecie bez zmian.
Pio80tr pisze:
Czyli jak najlżesze auto, nawet właśnie nie quattro tylko ośka. Bo quattro wazy 100kg więcej i trzeba mieć umiejętności aby z tego skorzystać.
Jasne, że ośka. Przy mocach rzędu do 200KM quattro na suchym to wg. mnie nic ciekawego, a i uważam że do tej mocy w Q umiejęteności na suchym oczywiście dużych nie potrzeba.

Nie zbyt cieżkie auto to podstawa, szczególnie przód, szeroka opona porządnej firmy dobrze napompowana, super sztywny zawias z dobrymi amorkami i quattro nie potrzeba
<ok>

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 11 paź 2011, 18:19

W tym co Leo mówi jest coś racji, wystarczy poczytać jakie ludzie mieli z tym problemy szykując 2.2turbo do wyścigów...

sagem fanatyczni, wyznający głupią mądrość wyznawcy "quattro zawsze szybsze i lepsze" już szykują na Ciebie stos <ok>

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 11 paź 2011, 18:24

sagem pisze:A to ciekawe widzisz, ja raz na torze usiadlem tak mniej wiecej na 20-25 minut i caly czas ogien, tylko drugi bieg i duzo zakretów i jedynie co mi się zapalało na BC to mała ilość płynu hamulcowego, a po dwóch dniach szaleństw stan oleju na bagnecie bez zmian.
wszystko racja ale dywagujemy o autach seryjnych. Twoje takie nie jest :-P
slugs pisze:sagem fanatyczni, wyznający głupią mądrość wyznawcy "quattro zawsze szybsze i lepsze" już szykują na Ciebie stos <ok>
niestety po ostatnim Toruniu nawet oni nie maja ku temu argumentow - w czasowce na 'pudle' bylo tylko jedno kfatro i zdobylo braz a Twoj Przedmowca byl glownym sprawca tego incydentu <ok>

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 11 paź 2011, 19:43

na czystej, suchej i równej nawierzchni ośka będzie w większości przypadków szybsza od auta 4x4
Przykładem moga być pamiętne zwycięstwa Citroena Xsary Kit car w dwóch asfaltowych eliminacjach WRC 1999 (Korsyka i Katalonia)
Nie wspominając już o wyścigach gdzie auta jedno napędowe (zwłaszcza RWD) zdominowały praktycznie wszystko.


Trzeba wziąć tylko jeszcze jedno pod uwagą:
Nikt nie projektował quattro aby było szybsze od ośiek na suchym tylko po to żeby je zdemolowało na mokrym, brudnym i śliskim :mrgreen:

prawda jest taka, że ośka na suchym nie jest wiele szybsza od quattro, ale na śliskim przewaga quattro na ośką to przepaść...

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 paź 2011, 20:01

julekF1 pisze:...prawda jest taka, że ośka na suchym nie jest wiele szybsza od quattro, ale na śliskim przewaga quattro na ośką to przepaść...
Amen <ok>

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 11 paź 2011, 20:50

Panowie, miałem quattro znam zalety (duuużo!) ale proszę pomóżcie mi podpowiedzieć co bez dużego rezania będzie najszybsze pośród audic 80 na torze.

Najprościej byłoby przesiąść się na E30 318is ale przecież reprezentujemy audi!

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 11 paź 2011, 21:42

Pio80tr, buda b2 w ośce i 1.8 T będzie dobrze:)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 11 paź 2011, 22:10

Jestem za pomysłem Górnika. Szukaj wersji GTE bo ma najlżejszą bude.

A co do quattro to w wyścigach torowych quattro robiły straszne zamieszanie w latach 90 tych. Ale niestety tor ma specyficzne warunki i quattro raczej nie pomaga.
Praktycznie rzaden seryjny samochód nie nadaje się do wyczynowej jazdy torowej nawet weekendowej.

pozdro

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 paź 2011, 22:13

gornik pisze:Pio80tr, buda b2 w ośce i 1.8 T będzie dobrze:)
Zapomniałeś dodać 1.8T z jakimś tam wirem na więcej KM :mrgreen:
Odnośnie silników 2.3 20v i 2.2T to słyszałem że ludzie wspawują ścianki grodziowe w miskę które zapobiegają przelewaniu się oleju przy przeciążeniach na jedną stronę. (Tak słyszałem własnego zdania na ten temat nie mam, ale wiem że np w silnikach 2.8 V6 miska ma już ścianki i jest inaczej skonstruowana to też inna sprawa. A to tylko takie moje spostrzeżenia) ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 11 paź 2011, 23:08

slugs pisze:
sagem fanatyczni, wyznający głupią mądrość wyznawcy "quattro zawsze szybsze i lepsze" już szykują na Ciebie stos <ok>
Musimy kiedyś razem się <piwo> :-P

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 11 paź 2011, 23:24

julekF1 pisze:prawda jest taka, że ośka na suchym nie jest wiele szybsza od quattro, ale na śliskim przewaga quattro na ośką to przepaść...

Rozumiem genialną idee quattro, ale czas przenieść je na obecne realia - jednocześnie pamiętając, że gdy audi w rajdowych mistrzostwa świata latała 4x4 to znalazł się tylnonapędowy kozak, który zabrał jej mistrzostwo świata. Lancia 037.
Wszytko ma swoje zalety i wady - na mokrym startując z rolki quattro już przewagi nad ośką nie będzie miało.
Quattro to fantastyczny napęd, ale trzeba jeszcze umieć z niego korzystać. Bez tego audi z quattro to ryjący przodem podsterowny klocek.

No i jeszcze jedna sprawa. quattro quattrem, ale start w kłębach palonej gumy z oski, czy to audi czy bmw, jest super :-)

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 paź 2011, 23:30

slugs pisze:
julekF1 pisze:prawda jest taka, że ośka na suchym nie jest wiele szybsza od quattro, ale na śliskim przewaga quattro na ośką to przepaść...

Rozumiem genialną idee quattro, ale czas przenieść je na obecne realia - jednocześnie pamiętając, że gdy audi w rajdowych mistrzostwa świata latała 4x4 to znalazł się tylnonapędowy kozak, który zabrał jej mistrzostwo świata. Lancia 037.
Wszytko ma swoje zalety i wady - na mokrym startując z rolki quattro już przewagi nad ośką nie będzie miało.
Quattro to fantastyczny napęd, ale trzeba jeszcze umieć z niego korzystać. Bez tego audi z quattro to ryjący przodem podsterowny klocek.

No i jeszcze jedna sprawa. quattro quattrem, ale start w kłębach palonej gumy z oski, czy to audi czy bmw, jest super :-)
Zgadzam się, ale co do ostatniego zdania. Fajnie fajnie jak jest dym ale jeszcze fajniej jak odjeżdżasz bez tego zbędnego dymu a kolo z RWD zostaje ze swoim dymem pod sygnalizatorem :mrgreen:

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 11 paź 2011, 23:42

ostatnim rwd jakim miałem przyjemność latać było e39 535 i spod świateł dawała dobrze w palnik. Nie jedno quattro by się zdziwiło. Niektórzy się za dużo szybkich i wściekłych naoglądali i myślą, że samochody o których mocach tu mówimy jeśli mają napęd na tył to przy starcie najpierw 10 sekund mielą gumę w miejscu a potem startują zostawiając za sobą zasłonę dymną, która pokryje pół dzielnicy.
Bo jest różnica w upaleniu przy starcie, a ostrym ruszeniem ośką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl