Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciekawostka - jaki model audi80 najlepszy na tor ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2011, 00:00

Quattro to fantastyczny napęd, ale trzeba jeszcze umieć z niego korzystać. Bez tego audi z quattro to ryjący przodem podsterowny klocek.
<spoko>
Bo jest różnica w upaleniu przy starcie, a ostrym ruszeniem ośką.
I ot cała filozofia, jednak nie każdy jest w stanie to zrozumieć, a Ci co mają kfatro szczególnie, ale z drugiej strony może jednak się nie dziwić :roll: chodzą słuchy że i w ABK cieżko z trakcja :idea:

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 12 paź 2011, 01:21

: chodzą słuchy że i w ABK cieżko z trakcja :idea:
Zdarza się nawet i to :-P dzisiaj przy mokrym asfalcie przyspieszając z zaledwie 2000 obr/min na drugim biegu zgubiłem trakcje i dopiero na 3 biegu odzyskałem ;) jest moc :)

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 12 paź 2011, 10:39

deejay.ftb pisze:niewykluczone ze cos pokroju B2 GTE z moturem DZ lub PV (R4/1781ccm/katalogowo 110-112BHP) nie zostaloby daleko z tylu, o ile w ogole.
z powodu? masy wyjsciowej, wynoszacej ledwie ale ponizej 1000kg (dla oski) i motura R4 ktory jako krotszy i lzejszy ma szanse powodowac mniejsza podsterownosc.
OK a czy takie B2 GTE z silnikiem 1.8i ma:
- hamulce tarczowe z tyłu
- wspomoganie
- względnie ABS
?

Równocześnie czy np. Audi Copue B3 z lat 1988-1991 mają tarczówki z tyłu?

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 12 paź 2011, 11:31

Równocześnie czy np. Audi Copue B3 z lat 1988-1991 mają tarczówki z tyłu?
mają

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 paź 2011, 12:23

Pio80tr pisze:OK a czy takie B2 GTE z silnikiem 1.8i ma:
- hamulce tarczowe z tyłu
- wspomoganie
- względnie ABS
?
Nie ma tarcz z tyłu ale można założyć od b2a lub kupić b2a GTE i ori Gte ma przednie hamulce wentylowane. I powinna mieć aluminiowa miskę olejowa z takimi uszami do chłodzenia oleju.
pozdro

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 12 paź 2011, 14:33

A co sądzicie na temat Audi 80 B3 z silnikiem 2.0 16V w ośce? Idzie to jakoś?

Wydaje mi się, ze jest to lekka buda bo B3 no i dość żwawy 137 konny silnik. W coupetach zdaje mi się, że niestety tego silnika nie było.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 12 paź 2011, 15:57

slugs pisze:ostatnim rwd jakim miałem przyjemność latać było e39 535 i spod świateł dawała dobrze w palnik. Nie jedno quattro by się zdziwiło. Niektórzy się za dużo szybkich i wściekłych naoglądali i myślą, że samochody o których mocach tu mówimy jeśli mają napęd na tył to przy starcie najpierw 10 sekund mielą gumę w miejscu a potem startują zostawiając za sobą zasłonę dymną, która pokryje pół dzielnicy.
Bo jest różnica w upaleniu przy starcie, a ostrym ruszeniem ośką.
Kto myśli to myśli. Wiem że jest różnica między ruszaniem efektownym a efektywnym.
Dobra ale ten "bolid" co piszesz ma 245 km postaw z nim Q z taką mocą to zobaczymy kto będzie miał zdziwko z pod świateł :mrgreen:
(nie to bym był fanatycznym wyznawcą napędu Quattro ale porównaj równego z równym)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2011, 17:14

karol89 pisze:
slugs pisze:ostatnim rwd jakim miałem przyjemność latać było e39 535 i spod świateł dawała dobrze w palnik. Nie jedno quattro by się zdziwiło. Niektórzy się za dużo szybkich i wściekłych naoglądali i myślą, że samochody o których mocach tu mówimy jeśli mają napęd na tył to przy starcie najpierw 10 sekund mielą gumę w miejscu a potem startują zostawiając za sobą zasłonę dymną, która pokryje pół dzielnicy.
Bo jest różnica w upaleniu przy starcie, a ostrym ruszeniem ośką.
Kto myśli to myśli. Wiem że jest różnica między ruszaniem efektownym a efektywnym.
Dobra ale ten "bolid" co piszesz ma 245 km postaw z nim Q z taką mocą to zobaczymy kto będzie miał zdziwko z pod świateł :mrgreen:
(nie to bym był fanatycznym wyznawcą napędu Quattro ale porównaj równego z równym)
Stawiam flaszke przeciw browarowi jak to Dj mawia, że na 400 metrów to BMW z RWD by dojechało pierwsze.

Wiele razy stawałem z AAH quattro na suchutkiej nawierzchni i ze startu wysuwa się może o metr, może półtora metra a potem zostaje, mimo tylko 153 KM <ok> I jestem przekonany, że gdybym miał i 220 koni i momentu 350, przy dobrym kapciu quattro będzie miało minimalny wychył tylko na pierwszym biegu. Ale jak slugs napisał, przede wszystkim wyobraźnia i rozum, bo i fiesta 1.1 mamy pale lacza :mrgreen:

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 12 paź 2011, 17:41

sagem pisze:Cytat:
Quattro to fantastyczny napęd, ale trzeba jeszcze umieć z niego korzystać. Bez tego audi z quattro to ryjący przodem podsterowny klocek.
a ośka nie????

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 paź 2011, 17:48

sagem pisze:
Stawiam flaszke przeciw browarowi jak to Dj mawia, że na 400 metrów to BMW z RWD by dojechało pierwsze.
stawiasz flaszkę przyjacielu. M3 na 400 m nigdy nie było szybsze od mojego s2 a moc praktycznie taka sama.

[ Dodano: 2011-10-12, 17:49 ]
julekF1 pisze:
sagem pisze:Cytat:
Quattro to fantastyczny napęd, ale trzeba jeszcze umieć z niego korzystać. Bez tego audi z quattro to ryjący przodem podsterowny klocek.
a ośka nie????
co racja to racja ;) I z jeszcze lżejszym tyłem :D

jasiu1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 15 wrz 2009, 11:44

Post autor: jasiu1990 » 12 paź 2011, 19:40

Ja mam zaledwie sto pare koników. Z quattro AAH. Start miałem prawie równy na asfalcie o idealnej przyczepności. Quattro miało bardzo dobre opony i po prostu się muliło. Ruszałem z 3,2 tys obrotów. Niepodważalna zaleta b2 LEKKOŚĆ nadwozia!!!!!

A co do jazdy po torze toooo kiedyś miałem przedliftowe b2 z 4 cyl silnikiem z tym samym zawieszeniem co mam teraz w audi 90 z 5 cyl silnikiem. Powiem że poprzednie audi lepiej się prowadziło. Było zdecydowanie mniej podsterowne, wylatywało z zakrętu z pełnym ogniem.
Reasumując to ja stawiam na b2 GTE z 1.8 112 koników. Nie wiem tylko jak tylne hamulce. Jeśli bębny to długo nie wytrzymają. Ale jak ktoś tu napisał były tarcze, do tego przód wentylowany. Dało by radę.

Quattro musi mieć moc i odpowiedniego kierowcę. Takie jest moje zdnie:) W toruniu quattro się nie popisało, ale tam przecież nie było szybkich zakrętów max osiągane prędkości dochodziły do 120. Wtedy quattro mogło by lepiej łykać zakręty, ale tego nie wiem bo nie doświadczyłem.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 12 paź 2011, 22:06

sagem pisze:
Stawiam flaszke przeciw browarowi jak to Dj mawia, że na 400 metrów to BMW z RWD by dojechało pierwsze.

Wiele razy stawałem z AAH quattro na suchutkiej nawierzchni i ze startu wysuwa się może o metr, może półtora metra a potem zostaje, mimo tylko 153 KM <ok> I jestem przekonany, że gdybym miał i 220 koni i momentu 350, przy dobrym kapciu quattro będzie miało minimalny wychył tylko na pierwszym biegu. Ale jak slugs napisał, przede wszystkim wyobraźnia i rozum, bo i fiesta 1.1 mamy pale lacza :mrgreen:
Nie porównuj kolego osiągów silnika wolnossącego do turbodoładowanego bo to co innego...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 paź 2011, 22:15

EW. b3 waga kilkadziesiąt kilo większa niż b2 ale chyba będzie łatwiej znaleźć np. 1.8 DZ-112KM czy 3A/AAD - 113/115KM
Ostatnio zmieniony 13 paź 2011, 00:03 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 13 paź 2011, 20:39

jasiu1990 pisze:A co do jazdy po torze toooo kiedyś miałem przedliftowe b2 z 4 cyl silnikiem z tym samym zawieszeniem co mam teraz w audi 90 z 5 cyl silnikiem. Powiem że poprzednie audi lepiej się prowadziło. Było zdecydowanie mniej podsterowne, wylatywało z zakrętu z pełnym ogniem.
ooo nie wiedziałem, że są różnice w prowadzeniu na + dla b2

być może to jest kwestia silnika R5 bo ten jednak więcej waży.

Tylko takich B2-jek to jak na lekarstwo na rynku.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 13 paź 2011, 21:09

Atakuj jakies b3, moja wazy 1070kg, a takie b2 ok 1000kg wiec roznica niewielka. B3 na ta chwile jest od groma na rynku w przeciwienstwie do b2 :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl