Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ B4] Problem z odpaleniem w MGLISTY poranek

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

[1.9TD AAZ B4] Problem z odpaleniem w MGLISTY poranek

Post autor: stom007 » 03 paź 2011, 10:57

Tak jak wyżej w temacie, mam problem, który nie wiem jak rozwiązać :(
[Silnik 1,9 TD AAZ]
Sytuacja następująca: wsiadam do autka wcześnie rano, autko jest całe mokre jak to po mglistej nocy i wtedy mają miejsce trzy sytuacje:
1) odpala dopiero po wielu wielu próbach, czekam 5 min żeby się rozgrzał i ruszam, przejadę dwa-pięć metrów i autko gaśnie.... :( znowu męczenie żeby odpalić, jak już odpali to śmigam bez problemu... :] i nie wiem w czym jest problem
2) takie same warunki, odpala za pierwszym razem ruszam 2-5 metrów (po rozgrzaniu z 5 min) i gaśnie.... dalej sytuacja jak wyżej.
3) warunki inne - środek dnia auto stoi na słońcu - siadam odpalam i jadę, ZERO problemów.

A codziennie rano ten sam problem :(
Co sprawdziłem/zrobiłem w autku szukając problemu:
- wymieniłem kostkę stacyjki - bo i tak się do tego kwalifikowała - ta wymiana nie przyniosła żadnej zmiany co do odpalania
- świece były wymieniane jakieś 3000 km temu więc chyba... nie w tym jest problem
- paliwo nigdzie nie wycieka

Podejrzewam że coś z z elektroniką :( (chociaż jej za wiele nie ma w moim aucie, dodam że jest bez immobilizera :)) ale gdzie co i jak to nie wiem... :(

Proszę pilnie o pomoc, jakieś sugestie gdzie szukać problemu... pewnie lada dzień wogóle nie odpale mojej ADI :((((
Z góry dziękuje za każdą odpowiedz
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 12:27 przez stom007, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 paź 2011, 11:50

_uwaga

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 paź 2011, 13:18

W AAZ cudów nie ma. Masz jakiś alarm? Jak go odpalasz pierwszy raz zimny to łatwo odpala? chodzi równo? Jak sam gaśnie? (zaczyna się dusić czy może od razu gaśnie). Instalacja w AAZ to stacyjka i zaworek na pompie paliwa. Może w zaworku/ wtyczce zaworka jest problem? Nie ma powietrza w wężykach paliwa? Filtr paliwa kiedy wymieniany?

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 03 paź 2011, 18:14

Pierwszy raz jak odpalam to rano zawsze jest problem a w poludnie jak postoi na sloncu to odpala bez problemu. Czy chodzi równo? tak, jak już odpali i po 2m nie gasnie to chodzi rowniutko bez problemu. Jak gaśnie = stopniowo sie dusi az zgasnie dodawanie gazu wtedy nic nie daje :-( Powietrza w wężykach paliwa nie ma. Filtr paliwa niedawno zmienialem. Tankuje paliwo tylko na zrzeszonych stacjach. Co do zaworka i kabelka do niego biegnącego... to już biegnę to sprawdzić i mam nadzieje że problem jest właśnie tu. Sprawdze to i dam znac co i jak

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 03 paź 2011, 22:02

Coś nie tak z elektryką. A powiedz jak tam kontrolki z rana - jak świecą, i inne ciekawe spostrzeżenia. Sprawdź przewody przy aku oraz ten do elektrozaworu pompy wtryskowej. Jutro rano daj + bezpośrednio z aku na elektrozawór i wtedy spróbuj odpalić.

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 04 paź 2011, 08:17

Wczoraj wieczorkiem sprawdziłem przewód (kabelek) na zaworku pompy, było trochę syfu na wsuwce - poczyściłem poprawiłem, dziś rano odpalam nadal ten sam problem.... :-( od czw do pn mam urlop wiec będę szukał problemu w wiązkach przewodów przy kierownicy, stacyjka itp. i podam na zawór na pompie prąd bezpośrednio z akumulatora.... dam znać jakie będą wnioski.
Jakieś inne sugestie gdzie szukać problemu mile widziane

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 paź 2011, 11:18

Przyszła mi na myśl jeszcze jedna sprawa. "ssanie" masz w kabinie dzwignie do ssania? czy jej używanie coś powoduje ? odpalasz rano z ssaniem czy bez ?

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 04 paź 2011, 21:50

tak, rano odpalam na ssaniu i wlasnie taka jest sytuacja, odpalanie bez ssania wogole odpada :-/
co do kontrolek - kolega wyżej pytał - wszystkie świecą prawidłowo
dzisiejsze spostrzezenia - jest coraz gorzej :-( odpala coraz gorzej nawet po rozgrzaniu
jutro mam nadzieje ze jakos go odpale (akumulator już ledwie żyje....) smigam do pracy i po pracy jade do rodziców (130km... ) gdzie mam warunki do zrobienia auta, bedę do wtorku i mam nadzieje ze go zrobie :-| jak wróce opisze co i jak
jak macie jakieś jeszcze pomysły gdzie warto jeszcze zajrzeć i gdzie szukać problemu, piszcie z góry wielkie dzieki

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 04 paź 2011, 22:47

a ja mysile ze zapowietrzony uklad jest :roll:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 paź 2011, 23:00

Przy obecnych temperaturach nie powinno być specjalnego problemu z odpaleniem nawet bez ssania? Jeśli chcesz popróbować to możesz spróbować podać paliwo z czystej bańki np. 5l prosto pod pompe i zobaczyć co się będzie działo.

Może to nie ma nic wspólnego z paleniem, ale zerknij na dolne koło wału czy się nie giba. Warto sprawdzić świece wyjmując je, zmierzyć kompresje i ustawienie kąta wtrysku, bo nie jest aż tak zimno żeby AAZ miał mieć problemy z odpalaniem. Próbowałeś podać plusa wprost z aku na zawór na pompie?

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 05 paź 2011, 08:01

sprawdzałem miernikiem, na zaworku jest prąd - ale podałem mu jeszcze dodatkowo kabelkiem z akumulatora - no i niestety :-( bez zmian
bede szukał dalej

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 05 paź 2011, 08:11

jesteś z lublina tak wiec ktoś z lubelskiego może Ci pomóc

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 14 paź 2011, 09:48

znalazłem rozwiązanie problemu;
1) po pierwsze złe ustawienie kąta wtrysku (nie wiem jakim cudem kąt się zmienił jeśli ani sroby mocujace pompę ani sroby od jej mocowania nie były poluzowane) co było główną przyczyną problemu a odpaleniem
2) po drugie nieszczelny (pęknięty) przewód plastikowo/gumowy (ten taki sztywny) wychodzący od odmy w dół silnika

przy okazji wyszło że był mały przedmuch na pompie a dokładnie na dzwigience pompy od ssania - do wymiany poszło łożysko i uszczelniacz;
co jeszcze mi pompiarz stwierdził - niestety z czasem trzeba będzie zrobić regenerację całej pompy wtryskowej :-( bo jest mały przedmuch na wyjściu z pompy - na powrocie
co w zasadzie pompiarz mi doradził żeby całkowicie zaślepić powrót paliwa... :-/ co nie wiem czy jest mądrym rozwiazaniem

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 paź 2011, 18:41

1) po pierwsze złe ustawienie kąta wtrysku (nie wiem jakim cudem kąt się zmienił jeśli ani sroby mocujace pompę ani sroby od jej mocowania nie były poluzowane) co było główną przyczyną problemu a odpaleniem
wystarczy że zmieniasz pasek rozrządu na nowy i ju.ż (może ale nie musi) kąt ci się zmieni dlatego że zakładasz nowy pasek i odległość między zębami jest inna niż na starym pasku (nie wiem czy dobrze ci wytłumaczyłem) i jak założysz nowy pasek to na całej długości paska już się nazbiera ,dlatego ja jak zmieniam to sprawdzam zawsze kąt wtrysku <ok>

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 16 paź 2011, 11:02

To i ja dorzucę się do pytania co się dzieje - fakt że mam 1,6TD i problem wygląda następująco - latem było idealnie z odpalaniem, teraz schłodziło się nieco i zaczął sie problem - wygląda to tak że wsiadam do auta grzeję swiece 2 razy i próbuję odpalić - silnikiem kręci i czuć jakby chciał odpalić ale nic z tego... z tłumika wydobywa się ładny biały, śmierdzący dymek i nic poza tym ... jak przetrzymam rozrusznik dłużej to po kilku sekundach zaczyna kręcić szybciej jakby chciał załapać więc trzymam go dalej i tak w końcu rozpędzając się coraz szybciej i szybciej , odpala - cała procedura kręcenia trwa pewnie i ze 30sekund - szkoda mi trochę bateri i przede wszystkim rozrusznika ... od tego momentu nie ma już problemu z zapalaniem, silnik chodzi równo i jak należy, późniejsze odpalanie też przebiega bezroblemowo - najgorszy jest "ten pierwszy raz" ;-) ... rozrząd wymieniany był rok temu, co prawda zimą też ciężko palił, ale teraz to już przesadza troszkę ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl