[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie
[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie
witam wszystkich !!!!!!!!!!!!!!
mam problem polega na tym ,że silnik faluje na obrotach --niema znaczenia czy jest na zimno czy
jest rozgrzany raz pojawia się to raz tego niema ,dodatkowo jest jeszcze problem a szarpaniem
podczas jazdy np. 5-bieg prędkość około 120 zaczyna szarpać po zredukowaniu sytuacja znika
to samo dzieje się też na innym biegu
BARDZ PROSZE O POMOĆ do jakiego fachowca ,ile kasy mieszka w PILE czy gdzieś jest jakiś fachman od takich spraw bo jestem kompletnym laikiem w tych sprawach POZDRAWIAM
mam problem polega na tym ,że silnik faluje na obrotach --niema znaczenia czy jest na zimno czy
jest rozgrzany raz pojawia się to raz tego niema ,dodatkowo jest jeszcze problem a szarpaniem
podczas jazdy np. 5-bieg prędkość około 120 zaczyna szarpać po zredukowaniu sytuacja znika
to samo dzieje się też na innym biegu
BARDZ PROSZE O POMOĆ do jakiego fachowca ,ile kasy mieszka w PILE czy gdzieś jest jakiś fachman od takich spraw bo jestem kompletnym laikiem w tych sprawach POZDRAWIAM
kriskross
Pompa paliwa znajduje się po lewej stronie silnika. Z tyłu odchodzą od niej przewody paliwowe do wtryskiwaczy. Od góry bądź z boku idą przezroczyste przewody od filtra paliwa znajdującego się przy grodzi. Właśnie od tego czy znajdują się one u góry czy z boku pompy można poznać, czy nastawnik jest potencjometryczny (MES, Bosch) czy indukcyjny (HDK). Który masz rok bryki? Jeżeli <1994 to masz Boscha. Musisz szukać sprawnego nastawnika - raczej nie da rady, nowego - 1,5tys., zmienić osprzęt na nowszy (Pierburg) ok. 1tys złotych. Jeżeli to zrobisz to później nastawnik daje się wyczyścić.
Nowa fabrycznie pompa kosztuje Bajońską sumę.
Nowa fabrycznie pompa kosztuje Bajońską sumę.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
Jak masz z boku pompy to masz Pierburga, czyli masz z górki. Nastawnik to jest górna część pompy. Skąd wiesz, że czyszczenie nic nie daje? Skąd jesteś tak ogólnie to może jakiś forumowicz pomógłby Ci ogarnąć temat. Czyszczenie nastawników to m.in. koledzy MUNIOR i trepek i jeszcze kilku chłopaków - przepraszam, że nie pamiętam wszystkich i nie mogę zareklamować w równym stopniu
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 13:21 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
axell może nie pisz od razu o zdejmowaniu bo samo zdjęcie też nic nie da tylko trzeba go rozebrać a Kolega dopiero co pytał gdzie jest pompa więc chyba to jest rzut na zbyt głęboką wodę.
Kolego kriskross sam nie zdejmuj nastawnika, bo później nie ustawisz dawki albo popsujesz pompę zakładając nastawnik.
Lepiej dojechać do któregoś z kolegów a na pewno nie pożałujesz i sporo diengów zaoszczędzisz.
Kolego kriskross sam nie zdejmuj nastawnika, bo później nie ustawisz dawki albo popsujesz pompę zakładając nastawnik.
Lepiej dojechać do któregoś z kolegów a na pewno nie pożałujesz i sporo diengów zaoszczędzisz.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
Możesz jeszcze odłączyć impulsator od skrzyni biegów i wtedy zobaczyć czy szarpie. Jeżeli problem ustanie to na 100% nastawnik. Impulsator odłącza się kostką znajdującą się na obudowie skrzyni biegów. Nie będziesz miał wskazań na liczniku ale przynajmniej pozwoli Ci to sprawdzić czy przestanie przerywać.
Domyślam się, że nie masz VAGa do diagnostyki więc sam nie dasz rady nic zdziałać z nastawnikiem. Nie masz bąbelków powietrza w paliwie? Filtr paliwa dawno zmieniałeś?
Domyślam się, że nie masz VAGa do diagnostyki więc sam nie dasz rady nic zdziałać z nastawnikiem. Nie masz bąbelków powietrza w paliwie? Filtr paliwa dawno zmieniałeś?
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
Po samym zdjęciu widać, że masz nastawnik indukcyjny. Poza tym widać tylko jego obudowę. Najprawdopodobniej wystarczy jego wyczyszczenie i to wszystko. Możesz jeszcze sprawdzić sztuczkę z impulsatorem.
Więcej na podstawie zdjęcia nie da się powiedzieć. Masz pompę i już
Więcej na podstawie zdjęcia nie da się powiedzieć. Masz pompę i już
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
inpulsator
panowie gdzie jest ten impulsator trzeba wjechac na kanał żeby to odłączyć czu jakoś inaczej można to zrobiść ,pozatym szukać specjalisty od nastawników indukcyjnych czy trzeba jakiegoś pompiarza ,może na początek podpiąć się po vaga ,bo jestem laikiem wole dać kase za to niż sanemu to robić
mieszkam w Pile może jest tu ktoś z fan klubu naszego i by pomocy udzielił POZDRAWIAM
mieszkam w Pile może jest tu ktoś z fan klubu naszego i by pomocy udzielił POZDRAWIAM
kriskross
Impulsator zobaczysz bez kanału masz go po lewej stronie skrzyni zaraz za półośką, od góry widać kabelki idące do niego.kriskross pisze:panowie gdzie jest ten impulsator trzeba wjechac na kanał żeby to odłączyć czu jakoś inaczej można to zrobiść
Albo kogoś kto się zna na pompach i najlepiej szukaj kogoś z forum bo pompiarz Cię zdoikriskross pisze:czy trzeba jakiegoś pompiarza
Ze znanych mi forumowiczów zajmujących się dieslami to najbliżej Ciebie jest:
https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga