Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie

Post autor: kriskross » 17 paź 2011, 10:28

witam wszystkich !!!!!!!!!!!!!!

mam problem polega na tym ,że silnik faluje na obrotach --niema znaczenia czy jest na zimno czy
jest rozgrzany raz pojawia się to raz tego niema ,dodatkowo jest jeszcze problem a szarpaniem
podczas jazdy np. 5-bieg prędkość około 120 zaczyna szarpać po zredukowaniu sytuacja znika
to samo dzieje się też na innym biegu
BARDZ PROSZE O POMOĆ do jakiego fachowca ,ile kasy mieszka w PILE czy gdzieś jest jakiś fachman od takich spraw bo jestem kompletnym laikiem w tych sprawach POZDRAWIAM

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 paź 2011, 11:05

nastawnik pompy szwankuje jaki masz osprzęt?bosh czy pierburg? jeśli bosh to kiszka a jak pierburg to czyszczenie nastawnika i jest git :mrgreen: <bylo> <szukaj>

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

Post autor: kriskross » 17 paź 2011, 12:02

gdzie jest pompa paliwowa bo niemam pojęcia jeżeli boch to trzeba wymienić całą pompe na nową
ile kosztuje takie czyszczenie

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 paź 2011, 12:14

Pompa paliwa znajduje się po lewej stronie silnika. Z tyłu odchodzą od niej przewody paliwowe do wtryskiwaczy. Od góry bądź z boku idą przezroczyste przewody od filtra paliwa znajdującego się przy grodzi. Właśnie od tego czy znajdują się one u góry czy z boku pompy można poznać, czy nastawnik jest potencjometryczny (MES, Bosch) czy indukcyjny (HDK). Który masz rok bryki? Jeżeli <1994 to masz Boscha. Musisz szukać sprawnego nastawnika - raczej nie da rady, nowego - 1,5tys., zmienić osprzęt na nowszy (Pierburg) ok. 1tys złotych. Jeżeli to zrobisz to później nastawnik daje się wyczyścić.
Nowa fabrycznie pompa kosztuje Bajońską sumę.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

Post autor: kriskross » 17 paź 2011, 12:37

moja autko jest z 1994 roku z kwietnia wersja avant gdzie szukać takiego nastawnika , ile to kosztuje ,
czyszczenie nic niedaje
przewody są z boku pompy i na pompie napis bosch,

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 paź 2011, 13:19

Jak masz z boku pompy to masz Pierburga, czyli masz z górki. Nastawnik to jest górna część pompy. Skąd wiesz, że czyszczenie nic nie daje? Skąd jesteś tak ogólnie to może jakiś forumowicz pomógłby Ci ogarnąć temat. Czyszczenie nastawników to m.in. koledzy MUNIOR i trepek i jeszcze kilku chłopaków - przepraszam, że nie pamiętam wszystkich i nie mogę zareklamować w równym stopniu :-)
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 13:21 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 paź 2011, 13:20

czyszczenie nic niedaje
a po czym wnioskujesz że czyszczenie nic nie daje, nastawnik trzeba zdemontować z pompy żeby go wyczyścić, a nie przetrzeć po dekielku ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 paź 2011, 13:23

axell może nie pisz od razu o zdejmowaniu bo samo zdjęcie też nic nie da tylko trzeba go rozebrać a Kolega dopiero co pytał gdzie jest pompa więc chyba to jest rzut na zbyt głęboką wodę.
Kolego kriskross sam nie zdejmuj nastawnika, bo później nie ustawisz dawki albo popsujesz pompę zakładając nastawnik.
Lepiej dojechać do któregoś z kolegów a na pewno nie pożałujesz i sporo diengów zaoszczędzisz.

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

Post autor: kriskross » 17 paź 2011, 13:31

panowie jestem z miasta Piły zrobiłem fotke pompu i mam nadzieje ,że da się coś poradzić
tylko niemam pojęcia jak to zdjęcie tu zainstalować

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 paź 2011, 13:53

Możesz jeszcze odłączyć impulsator od skrzyni biegów i wtedy zobaczyć czy szarpie. Jeżeli problem ustanie to na 100% nastawnik. Impulsator odłącza się kostką znajdującą się na obudowie skrzyni biegów. Nie będziesz miał wskazań na liczniku ale przynajmniej pozwoli Ci to sprawdzić czy przestanie przerywać.
Domyślam się, że nie masz VAGa do diagnostyki więc sam nie dasz rady nic zdziałać z nastawnikiem. Nie masz bąbelków powietrza w paliwie? Filtr paliwa dawno zmieniałeś?

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

Post autor: kriskross » 17 paź 2011, 14:06

filtr znieniomy 2-tygodnie temu
niema bąbelków powietrza
czy ze zdjęcia wynika że można coś poradzić z tym fantem czy to tylko nastawnik czy coś poważniejszego starałem się zrobić jak moge dokładnie zdjęcie może mi ktiś napisać jaki mam ten nastawmik po samym zdjęciu

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 paź 2011, 14:17

Po samym zdjęciu widać, że masz nastawnik indukcyjny. Poza tym widać tylko jego obudowę. Najprawdopodobniej wystarczy jego wyczyszczenie i to wszystko. Możesz jeszcze sprawdzić sztuczkę z impulsatorem.
Więcej na podstawie zdjęcia nie da się powiedzieć. Masz pompę i już :-)

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 17 paź 2011, 14:23

masz indukcyjny,można wyczyścić i będzie ok

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

inpulsator

Post autor: kriskross » 17 paź 2011, 15:58

panowie gdzie jest ten impulsator trzeba wjechac na kanał żeby to odłączyć czu jakoś inaczej można to zrobiść ,pozatym szukać specjalisty od nastawników indukcyjnych czy trzeba jakiegoś pompiarza ,może na początek podpiąć się po vaga ,bo jestem laikiem wole dać kase za to niż sanemu to robić
mieszkam w Pile może jest tu ktoś z fan klubu naszego i by pomocy udzielił POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 paź 2011, 16:36

kriskross pisze:panowie gdzie jest ten impulsator trzeba wjechac na kanał żeby to odłączyć czu jakoś inaczej można to zrobiść
Impulsator zobaczysz bez kanału masz go po lewej stronie skrzyni zaraz za półośką, od góry widać kabelki idące do niego.
kriskross pisze:czy trzeba jakiegoś pompiarza
Albo kogoś kto się zna na pompach i najlepiej szukaj kogoś z forum bo pompiarz Cię zdoi ;-)

Ze znanych mi forumowiczów zajmujących się dieslami to najbliżej Ciebie jest:
https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl