Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 JN] nie trzyma obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kamil5N47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2011, 19:00
Lokalizacja: hrubieszów

[1.8 JN] nie trzyma obrotów

Post autor: kamil5N47 » 15 paź 2011, 17:38

Witam wszystkich jeżeli ktoś jest w stanie mi pomoc to byłbym wdzięczny gdyż od 2 miesięcy jeżdżę od warsztatu do warsztatu i nikt nie potrafi naprawić mi samochodu już nawet sam nie mam pojęcia co to może być jak silnik jest ciepły odpala idealnie równo trzyma obroty natomiast na zimnym gaśnie nawet jak chce przytrzymać na obrotach dodając gazu to same spadają i gaśnie i muszę kilka razy odpalić dopiero chodzi ale obroty falują od 600 do 1200 a jak już się nagrzeje trochę chodzi dobrze wszystko co możliwe to już zostało wymienione a problem dalej jest i nie wiem jak sobie z tym poradzić
Ostatnio zmieniony 15 paź 2011, 18:11 przez kamil5N47, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 paź 2011, 18:56

Sprawdź zawór dodatkowego powietrza, znajduje się pod kolektorem ssącym nr 12 Obrazek

kamil5N47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2011, 19:00
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: kamil5N47 » 15 paź 2011, 19:08

mam kilka zmieniałem ale nic nie pomaga

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 paź 2011, 10:31

Możliwe że padł nastawnik ciśnienia z tego co pamiętam ma on duży wpływ w momencie rozgrzewania silnika.
No skoro zmieniałeś ten zawór(rozumiem że sprawne) to sprawdź czy dostaje napięcie może padł czujnik nim sterujący.

kamil5N47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2011, 19:00
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: kamil5N47 » 16 paź 2011, 13:58

Nie sprawdzałem czy dostaje napięcie ale gdy odłączam kostkę od niego to nie reaguje a raczej powinien silnik jakoś inaczej procować po odłączeniu. A który czujnik nim steruje? ten sam co wtryskiem rozruchowym? bo już tez zmieniałem ten czujnik

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 paź 2011, 18:01

kamil5N47 pisze:A który czujnik nim steruje?
właśnie nie pamiętam czy tam jest jakiś czujnik do sterowania!
Na pewno na zimnym silniku jak się przekręci zapłon w pozycję rozruch powinno pojawić się napięcie, na zimnym silniku zawór powinien być otwarty a na ciepłym zamknięty.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 17 paź 2011, 20:23

Czujnik odpowiedzialny za sterowanie nastawnikiem ciśnienia znajduje się w króćcu wody od spodu czujnik biały 2 pinowy. Tylko jak coś nie kupuj Toprana, ja kupiłem FAE
Najpierw odepnij kostkę od niego i zobacz czy w niej nie ma płynu chłodniczego bo jak tak to styki lubią zaśniedzieć przez co zmienia się rezystancja i sterownik dostaje inny odczyt i ustawia nie właściwe ciśnienie.

kamil5N47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2011, 19:00
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: kamil5N47 » 17 paź 2011, 20:37

No właśnie ten zawór jest otwarty na zimnym a na ciepłym zamknięty a napięcie to nie wiem ale jak odłączę kostkę to nie reaguje. a co do tego czujnika od spodu to z tego co wiem to jest czujnik który steruje tym komputerem ale kostka jest sucha i po odłączeniu silnik gaśnie czyli jakiś tam sygnał wysyła ten czujnik ale czy odpowiedni to trudno powiedzieć

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 17 paź 2011, 21:32

A chodziło mi o co innego ale...czyli zawór powietrza dodatkowego działa skoro się otwiera. Sprawdź jeszcze czy dochodzi napięcie do zaworu biegu jałowego znajduje się on obok cewki zapłonowej.

kamil5N47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2011, 19:00
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: kamil5N47 » 17 paź 2011, 22:41

ok jutro to sprawdzę bo już nie mam pojęcia co to się dzieje bo rano jak odpalam to gaśnie i nie chce na obroty wchodzić ale jak przycisnę tak do 4500 obr na jedynce i dwójce to już chodzi normalnie i jak później ciepły to pali na dotyk

[ Dodano: 2011-10-19, 18:41 ]
napięcie do zaworu dochodzi tylko teraz nie wiadomo czy działa ten zawór

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl