Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] but w podłodze a ona max 120km/h

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1Z] but w podłodze a ona max 120km/h

Post autor: banik82 » 07 wrz 2011, 17:47

Witam klubowiczu dawno nie zaglądałem na forum i w końcu się fura sypła kiepsko to wyglada.Mianowicie smiga tylko 120km/h i zaczyna nieźle szarpać jak próbuje przekroczyć tą magiczną prędkość a pozatym przy obrotach około 1800 obr odczuwalne jest szarpniecie poczym motorek dostaje lekiego muła .Przepływke już podmieniłem oraz wężyki od n75 na nuwki nawet podmieniłem n75 na szrocie i nic.ostatnio w akie niemocy przejechałem się autem z odpiętym przepływomierzem powypinanymi wężykami od n75 i żadnej rużnicy zrobiłem mu nawet bajpas nic go nie rusza jak siad tak siedzi.Zauważyłem że sztanga od turbo mi ciężko chodzi ręką bieda ją ruszyć a jak u was jest ze sztangą tęgo ma chodzić,i pytanko przy jakich obrotach załancza się turbawka.Ma ktoś jakiś pomysł na tą usterkę
pdczas jazdy zapala się check jakiś błąd sporadyczny którego nie mogę zdiagnozować rozumiecie 1Z na BOSCHU

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 07 wrz 2011, 18:08


Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 07 wrz 2011, 18:23

banik82 pisze:pdczas jazdy zapala się check jakiś błąd sporadyczny którego nie mogę zdiagnozować rozumiecie 1Z na BOSCHU
Tego akurat nie rozumiemy, z Bosch-a też się da sczytać błędy :!:
banik82 pisze:pytanko przy jakich obrotach załancza się turbawka.
1800-2000 w tym przedziale t2 zaczyna życie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2011, 18:33

banik82 pisze:rozumiecie 1Z na BOSCHU
Nie, czytam z Boscha jak z otwartej książki.
Jak zapala Twój samochód? Ostatnio był u mnie chłopak z podobnymi objawami.

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 07 wrz 2011, 18:56

Odpala bez problemu do tych 1800 obr idzie ładnie potem szarpnie i jest masakra słaby dusi się momentami łapnie i puszcza.Vag nic ciekawego nie pokazał czujnik położenia wału który na 100% jest sprawny kąt dawka w .porządku .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 wrz 2011, 19:01

banik82 pisze:smiga tylko 120km/h i zaczyna nieźle szarpać jak próbuje przekroczyć tą magiczną prędkość a pozatym przy obrotach około 1800 obr odczuwalne jest szarpniecie poczym motorek dostaje lekiego muła .Przepływke już podmieniłem oraz wężyki od n75 na nuwki nawet podmieniłem n75 na szrocie i nic.ostatnio w akie niemocy przejechałem się autem z odpiętym przepływomierzem powypinanymi wężykami od n75 i żadnej rużnicy zrobiłem mu nawet bajpas nic go nie rusza jak siad tak siedzi
Podmień nastawnik ;-) to ożyje
banik82 pisze:Zauważyłem że sztanga od turbo mi ciężko chodzi ręką bieda ją ruszyć a jak u was jest ze sztangą
Takk jak u ciebie ,i tak ma być ...A to
banik82 pisze:pdczas jazdy zapala się check
zalatuje mi jednoznacznie padającym nastawnikiem :-/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 07 wrz 2011, 19:01

jazdy zapala się check jakiś błąd sporadyczny
Skoro wyskoczył błąd nawet sporadyczny to powinieneś go na VAG-u odczytać, może to częściowo naświetli sprawę.
banik82 pisze:Zauważyłem że sztanga od turbo mi ciężko chodzi ręką bieda ją ruszyć
Luźno to faktycznie sztanga nie chodzi, mimo to powinieneś ją ręką uruchomić ;-)

banik82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:25
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: banik82 » 07 wrz 2011, 19:11

chciałbym mieć nastawnik na podmianke lecz nie mam koleś co podpioł mi vaga stwierdził że nieudało mu się zrobić dynamicznych ale stwierdził że pompa jest dobra i licho siedzi gdzie indziej ale niewie gdzie i musiał bym mu zostawić auto na pare dni a cen za naprawe od 600 zł w górę wystraszył mnie koles chyba jednak wybiore sie do kolegi trepka z olkusza w sumie mam do niego niedaleko

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 07 wrz 2011, 19:14

banik82 pisze:stwierdził że nieudało mu się zrobić dynamicznych
Dziwne że wogóle próbował robić dynamiczne.
Takich rzeczy w Boschu nie ma ;-)
A na jakiej podstawie stwierdził że pompa (czyt. nastawnik) jest dobry, popukał, postukał i usłyszał :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2011, 19:23

Dziwne że wogóle próbował robić dynamiczne.
Grupa 000 i obserwujemy podczas jazdy :D

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 07 wrz 2011, 19:30

Grupa 000 i obserwujemy podczas jazdy :D
Logami bym tego nie nazwał :mrgreen: , ale fakt zawsze jakieś wyjście jest

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2011, 19:36

Lepszy rydz niż nic :mrgreen:
W starych dieslach jak coś nie bangla z pompą wtryskową to nic się nie da zlogować. A naprawić trzeba, to jest wtedy rozkminka :mrgreen: gdy wszystko trzeba sobie wyobrazić w głowie jak działa i co może zawodzić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 wrz 2011, 19:52

[ Dodano: 2011-09-07, 19:54 ]
axell pisze:Logami bym tego nie nazwał :mrgreen:
Ja również ,jedyne przydatne rzeczy które tam mozna zobaczyć to kąt wtrysku ,dawka i temp.z czujników cieczy i paliwa ,ale tu już nie jest tak łatwo ,bo trzeba sobie przeliczyć ;-) reszta praktycznie nie przydatna :-/ no chyba że ktoś ma w pełni sprawnego boscha i może porównać logi ...tyle że w przypadku nastawnika i tak nic nie zobaczy ;-) ale moze kolega trepek, jako pierwszy da radę temu wynalazkowi , czego mu życzę ;-)A co do ceny od 600 w górę ,to mozna sobie za coś ok.tej kwoty zakupić graty na przekładkę i mieć normalnie jeżdzące auto na nowym osprzecie i nastawniku indukcyjnym ;-) ale takich rzeczy "normalne "warsztaty nie robią ,a jeżeli już to na pewno nie za 600zł ...wolą robić pseudonaprawy ;-)

ghost_adr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:53

Post autor: ghost_adr » 18 paź 2011, 10:38

Miałem kiedyś podobny problem. Mianowicie autko bujało sie coraz gorzej i gorzej, i tak jak kolega pisze max 120.

Czego to mi nie radzili, podmieniałem nastawnik, zaworki od turbo, itd. . Juz ponoć nie było rady - wszsytko wskazywało na pompe. Dałem pompe do sprawdzenia okazała się dobra.

Wiec zabrałem sie sam za rozbieranie po kolei - sciągam kolektor powietrza.a tu co dziurki wielkości zapałek, Zawór EGR -cały czas otwarty. i tak zabił silnik ze zawory sie ledwo otwierały.
Brak powietrza nie pozwalał wchodzic na obroty.

Teraz mam zaślepiony dolot spalin , Autko śmiga aż miło :)
Posprawdzaj proste rzeczy zanim zaczniesz jeżdzic po magikach i słuchac ich złotych myśli:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 paź 2011, 21:10

ghost_adr pisze:Miałem kiedyś podobny problem. Mianowicie autko bujało sie coraz gorzej i gorzej, i tak jak kolega pisze max 120.

Czego to mi nie radzili, podmieniałem nastawnik, zaworki od turbo, itd. . Juz ponoć nie było rady - wszsytko wskazywało na pompe. Dałem pompe do sprawdzenia okazała się dobra.

Wiec zabrałem sie sam za rozbieranie po kolei - sciągam kolektor powietrza.a tu co dziurki wielkości zapałek, Zawór EGR -cały czas otwarty. i tak zabił silnik ze zawory sie ledwo otwierały.
Brak powietrza nie pozwalał wchodzic na obroty.

Teraz mam zaślepiony dolot spalin , Autko śmiga aż miło :)
Posprawdzaj proste rzeczy zanim zaczniesz jeżdzic po magikach i słuchac ich złotych myśli:)
Twój problem nie był nawet trochę podobny ;-) Za proste by to było kolego ghost_adr, Zawalony dolot daje objawy stałego zamulenie i auto jedzie jak by połowa koni poszła w las ;-) ,poza tym zawalony dolot na pewno nie spowoduje zapalanie się kontrolki "check engine" i już masz zasadnicżą różnicę ...Kolega zakładajacy ten post ma zupełnie inne objawy i na 100% nie jest to zawalony dolot :-P A magików można słuchać lub nie , w kazdym bądż razie ci którzy twierdzą że to wina nastawnika ,mają rację ...wyjścia są dwa ,używka potencjometryczny (duże ryzyko powtórki z rozrywki :-P ) zmiana osprzętu (jedyne rozsądne i ostateczne rozwiązanie problemu na zawsze )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl