Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Sygnały +12V 'ładowanie' i 'ciepły'

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[B4 ABK] Sygnały +12V 'ładowanie' i 'ciepły'

Post autor: HeavenQueen » 15 paź 2011, 16:20

Witam :-)

Szukam dwóch sygnałów sterujących (niskoprądowe) o zwykłym samochodowym napięciu ~12V.
1. +12V pojawiające się po rozpoczęciu ładowania przez alternator (gdy kontrolka "aku" gaśnie).
2. +12V pojawiające się gdy silnik jest ciepły, ma np. 30*C (lub byle ileś), albo wyłącza się "ssanie" czy cokolwiek innego.

Potrzebuje tych sygnałów do sterowania dogrzewacza wody takiego jak w 1Z. Równie dobrze zamiast pojawiać się napięcie może zanikać, pojawiać się czy zanikać masa, cokolwiek co mogę wykorzystać.

Pozdrawiam!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2011, 16:46

1. Wykrywanie ładowania to zostaje tylko podłączanie pod kontrolkę ładowania (choć nie polecam) albo układ wykrywający wzrost napięcia np. jakiś automatyczny włącznik świateł z allegro. Chyba że może być plus po uruchomieniu silnika.
2. Na allegro można dostać takie ale od 50°C w górę: http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... +termiczny

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 paź 2011, 17:15

aldi pisze:Chyba że może być plus po uruchomieniu silnika.
A co to znaczy po uruchomieniu silnika? Pojawia się po włączeniu zapłony czy dopiero po faktycznym rozruchu? Jestem zainteresowany.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2011, 17:31

Ten plus pochodziłby z przekaźnika pompy paliwowej/grzałki sondy lambda. Ma jedynie taką wadę że pompa włącza się na chwilę po włączeniu zapłonu.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 paź 2011, 06:35

Od pompy i od grzałki sondy jest ten sam przekaźnik?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 paź 2011, 14:16

Tak od pompki, grzałki sondy i jeszcze zasilania wtryskiwaczy benzynowych jest jeden przekaźnik. Ale też widzę jedną wadę tego rozwiązania włącza się w momencie kręcenia rozrusznikiem.

EDIT

Ale jeszcze można by jeszcze wmieszać w ten układ styk X czyli odłączanie napięcia w momencie gdy rozrusznik pracuje.

EDIT 2

Jeszcze można by użyć przekaźnika czasowego 1DRP http://www.ase.hoste.pl/pkz.html podłączonego pod sygnał z pompy aby np. po 5 sekundach od odpalenia silnika załączył podgrzewacz. Wtedy też zniknąłby problem z załączeniem tuż po włączeniu zapłonu i przy pracy rozrusznika. Tylko ten przekaźnik kosztuje 40zł > http://www.ase.hoste.pl/cennik.html

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 paź 2011, 16:56

Bardzo fajny ten przekaźnik który kryje się pod twoim linkiem. Myślę że kilkusekundowe opóźnienie rozwiąże sprawę. Gdybym użył tego przekaźnika potrzebne by mi były jeszcze dwa inne gdyż już wiem jakie napięcia użyje:

- napięcie załączające grzanie w momencie gdy włączona jest instalacja LPG (ze STAG-200)
- napięcie załączające grzanie gdy uruchomiony jest silnik (z pompy, z opóźnieniem)
- napięcie wyłączające grzanie gdy silnik się nagrzeje (z cewki elektrozaworu LPG)

I poważnie się zastanawiam czy do realizacji tego użyć układu elektronicznego który wykonam samodzielnie, o ile ktoś mi to zaprojektuje. Dopiero na końcowym stopniu zastosuje jeden zwykły ale na duży prąd przekaźnik. Powinno to wyjść tanio i niezawodnie.

[ Dodano: 2011-10-16, 18:41 ]
Zastanowiłem się i mam już schemat układu który mi zapewni to czego mi trzeba, włącznie z regulacją opóźnienia. Koszt elementów tego układu to będzie jakieś 4zł <urodziny>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 paź 2011, 22:17

Jak w Benzyniaku to mozna jescze dostac sie do altka i znaleść miejsce w którym pojawia sie napiecie gdy sie altek wzbudza i tam sie dolutować.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 paź 2011, 18:22

karolas123 pisze:i tam sie dolutować
Tylko gdzie to będzie? Regulator wzbudzenia alternatora jest w alternatorze? Nie śmiejcie się z tego pytania bo w motocyklu mam tenże w przedniej lampie :mrgreen:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 paź 2011, 11:00

Jezeli zobaczyłbym otwarty altek napewno bym cos podpowiedział. Starsze alternatory miały nawet oddzielny konektor na którym pojawiało sie napiecie po wzbudzeniu. Regulator na audi altu jest na nim ale nie wiele tam zobaczysz bo jest połaczony ze szczotkotrzymaczem, aczkolwiek reki nie dam za to obciac. Jesli masz troche zdolnosci elektrotechnicznych i miernik to mysle ze bez problemu znajdziesz.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 18 paź 2011, 13:07

A jaką wydajność prądową bądź moc ma alternator w B4 Avant ABK z 93 roku?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 paź 2011, 16:26

Trzeba przeczytać na alternatorze, widać doskonale. Były rózne wersje w zaleznosci od wyposażenia, ale chyba 70 albo 75A, 90A, i 120A.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 paź 2011, 21:36

Właśnie kontrolka jest podłączona pod wzbudzenie obwód wzbudzenia. Gdy silnik nie pracuje pobiera ona masę przez wirnik a jak pracuje to pojawia się wzbudzeniu plus i kontrolka gaśnie.
Gdzieś nie mogę znaleźć ładnego schematu alternatora 9 diodowego to by rozjaśniło sprawę.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 18 paź 2011, 23:55

Na moim alternatorze napisane jest: 90 50-90A

Jak to rozumieć? Nominalna wydajność to 50A a maksymalnie (szczytowa? chwilowa?) 90A?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 paź 2011, 12:10

Ja mam pod wzbudzenie podpięta cewke przekaźnika który zasila dołożone świece żarowe ogrzewające układ chłodzenia. Wszystko działa od roku i nic się nie dzieje. U mnie przy alternatorze jest wpinana wtyczka na 2 przewody, potem jest łączona z inna wtyczka z której wychodzi tylko jeden przewód i w ten przewód wpiąłem się z kabelkiem, który leci do wyłącznika termicznego (zamocowanego na wężu idącym do nagrzewnicy) potem kabelek idzie przełącznika dwupołożeniowego zamontowanego w kokpicie i wraca na przekaźnik.

U siebie mam alternator 70A, i włącznik w kabienie umożliwia włączenie jednej lub dwóch świec. Trzech na raz nie chciałem żeby nie robić za duzego obciązenia. Jedna świeca to koło 12A, + światła + radio itp + naładowanie aku w dieslu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl