Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z AVANT ] Nagrzewnica

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 19 paź 2011, 20:00

Może to i głupie ale może się zapowietrzył układ albo mało płynu

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 paź 2011, 20:40

Płynu ok węże do nagrzewnicy ciepłe/gorące, na weekend powalczę z tymi klapkami bo chyba po 20 latach miały prawo się wykruszyć ;-)

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 19 paź 2011, 21:24

jak masz ciepły powrót to masz gąbki zjechane w tej całej puszce co jest nagrzewnica i ci tam miesza powietrze

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 10 lut 2012, 19:13

Gąbki zjedzone to fakt , nagrzewnice wymieniłem jak już miałem dechę zdjęta. Dzięki pomocy kolegi z forum Widmo zrobiłem to bez ruszania klimy(czyt.bez rozszczelnienia). Powietrze leci ciepłe nie parzy jak to niektórzy piszą, póki co :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 lut 2012, 20:05

a powinno parzyć.wiadomo każdy ma inna wytrzymałość ale ja osobiście jak wrzucę przy 90 stopniach na 4 bieg wiatrak to rękę tylko na chwile dam rady przy nawiewie utrzymać...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 10 lut 2012, 21:15

Układ pewnie zapowietrzony jest :-?

DSR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sty 2014, 21:52
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: DSR » 29 sty 2014, 21:57

Witam.
Panowie mam problem z którym walcze.
Wymieniłem nagrzewnicę.
na postoju grzeje słabo dodaję gazu powyżej 2000RPM jest cieplejsze.
Zbliżała się wymiana rozrządu więc zrobiłem wszstko pompa nowa itp nagrzewnica po wymianie, termostat, uszczelki pod głowicami, parownik, liczyłem że pompa wody nie domaga już, ale się rozczarowałem gdy odpaliłem auto problem ten sam......

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-01-30, 08:50 ]
nie pisz jednocześnie w kilku tematach o tym samym :!:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 08:50 przez DSR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 sty 2014, 23:13

A układ dobrze odpowietrzony ? Sprawdź czy węże od nagrzewnicy są gorące (oba) gdy silnik jest wygrzany. Jeśli oba są gorące to nagrzewnica jest OK, jeśli tylko jeden to coś jest zatkane., W przypadku gdy nagrzewnica ma przepływ pozostaje sprawdzenie gąbek na klapach które sterują powietrzem. Jeśli Ci się obkruszyła gąbka na klapie sterującej temperaturą powietrza to nawet 100% sprawna nagrzewnica będzie bardzo kiepsko grzać. Temat dobrze mi znany, bo miałem tak w obu moich samochodach (oba po wybuchu nagrzewnicy :evil: Gdyby nagrzewnicy nie wywaliło to gąbki by pewno były nadal OK).

P.S. U mnie w Audi przy 100% sprawnym ogrzewaniu podczas jazdy też można odczuć, że grzeje minimalnie lepiej niż na wolnych obrotach, ale nawet na wolnych obrotach grzeje dobrze :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 sty 2014, 17:13

DSR, na wężu który idzie do nagrzewnicy masz odpowietrznik.Odkręć go jak samochód jest nagrzany i wtedy się odpowietrzy.Ale przyczyn może być wiele nie tylko zapowietrzony układ.Ostatnio u znajomego było identycznie.Nie grzał a jak dodał gazu to leciało ciepłe powietrze.Odpowietrzył i chwile było ok ale nie długo i znów nie grzał.Okazało sie że poszła uszczelka pod głowicą i układ się zapowietrzał...

DSR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sty 2014, 21:52
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: DSR » 30 sty 2014, 23:20

jest po wymianie uszczelek nagrzewnicy..... uszczelki na klapie wymienione przy wymianie nagrzewnicy, termostat sprawny górna półka pompa wody też 10000 razy odpowietrzany spr jeszcze jak odłączę parownik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl