Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ciemne lampy już na aucie:) a wygląda to tak:
I to puki co na tyle z coupe... teraz ogarniam trochę tą 90tkę przed zimą, bo trzecie auto wystawiłem już na sprzedaż. Jedyne co teraz szukam to lakiernika, żeby pomalować oba zderzaki na coupe, przedni od S2 zmiana koloru, a tylny do poprawek podrapania i tak aby był w całości z dolną listwą na błysk:) Przód oczywiście też:)
I to puki co na tyle z coupe... teraz ogarniam trochę tą 90tkę przed zimą, bo trzecie auto wystawiłem już na sprzedaż. Jedyne co teraz szukam to lakiernika, żeby pomalować oba zderzaki na coupe, przedni od S2 zmiana koloru, a tylny do poprawek podrapania i tak aby był w całości z dolną listwą na błysk:) Przód oczywiście też:)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Jednak nastąpiła szybka zmiana planów. Jest Audi 90 7a z elementami w stylu hamulce dwutłoczkowe, kute wahacze i zaje...fajna skrzynia automat, co powala przyspieszeniem:) Z niej jak wcześniej pisałem silniczek na wiosnę miał iść do Coupe a z Coupe całość ze skrzynią itp do 90tki, tak aby mieć auto do jazdy na codzień... Plany się zmieniły częściowo... Z 90tki biorę to co lepsze, elementy zawieszenia, hamulców i skrzynię biegów, ale....
Silnik 7a kompletny będzie szedł na sprzedaż, może komuś na swapa posłuży... Natomiast do Coupe co idzie? Zdradzę tylko tyle...
Będę próbował to połączyć ze skrzynią automat od 7a, ze względu na jej wytrzymałość i przełożenia... do tego czeka mnie konsultacja w Vtechu jaki system stand alone do tego najlepiej będzie dokupić. Myślę od ECU digital tuner tym ale tym bez map sensora, jeśli to sobie poradzi ogólnie... Do tego nie wiem jakie hamulce stosować... Pompa z 2,0 abk może być trochę słabiutka, natomiast w 7a znowu wszystko jest bez serwa na nieco innym podciśnieniu...
Tak więc wszystko kwestia czasu i $. Może uda mi się dotrzeć w końcu w przyszłym roku na VWmanię Pozdrawiam i lecę na garaż:)
Silnik 7a kompletny będzie szedł na sprzedaż, może komuś na swapa posłuży... Natomiast do Coupe co idzie? Zdradzę tylko tyle...
Będę próbował to połączyć ze skrzynią automat od 7a, ze względu na jej wytrzymałość i przełożenia... do tego czeka mnie konsultacja w Vtechu jaki system stand alone do tego najlepiej będzie dokupić. Myślę od ECU digital tuner tym ale tym bez map sensora, jeśli to sobie poradzi ogólnie... Do tego nie wiem jakie hamulce stosować... Pompa z 2,0 abk może być trochę słabiutka, natomiast w 7a znowu wszystko jest bez serwa na nieco innym podciśnieniu...
Tak więc wszystko kwestia czasu i $. Może uda mi się dotrzeć w końcu w przyszłym roku na VWmanię Pozdrawiam i lecę na garaż:)
- Piotr_Audi
- Forum Audi 80
- Posty: 217
- Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: Wejherowo
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Takie komentarze niestety zawsze się zdarzają, tak jak słyszałem, że 7a w automacie to ma z 10s do 100... zdziwił się Pan nieco z Gtechem jak zobaczył poniżej 8s:P na zwykłym "D" z funkcją Sport... stąd chce tą skrzynię. A automat akurat dlatego, że nie traci tak trakcji w ośce jak manual... Co do silniczka jest to ABZ z A8 D2 `99r przebieg 89tys mil.
Teraz czekam na zamówioną ori wiązkę od tego silniczka. Swap i tak będzie dopiero po zimie, ale w między czasie zajrzę do środka w to serduszko i zobaczmy co tam w środku piszczy na zdjęciach...
Teraz czekam na zamówioną ori wiązkę od tego silniczka. Swap i tak będzie dopiero po zimie, ale w między czasie zajrzę do środka w to serduszko i zobaczmy co tam w środku piszczy na zdjęciach...
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No tu akuat Panowie za dużo nie mieli części od tego ABZ`ta więc brałem co było.
Co do tego przyspieszenia postaram się wrzucić filmik, bo sam kupiłem Gtecha do sprawdzania:D No i przed sprzedażą 7a jeszcze raz będę jechał go hamować, żeby wiedzieć co sprzedaję. Na razie jednak zbieram fundusze gdzie się tylko da:) Pozdrawiam
Ogólnie patrzyłem co i jak z części już mam:
1) Hamulce z 90tki 7a
2) Sanie pod silnik z 90tki (5cyl)
3) Maglownice układu kierowniczego z amortyzatorem drgań z 90tki
Na starcie do kupienia:
1) Chłodnica rozmiarem w przód do coupe mniejsza niż Ori. Wisko i wiatrak do ABZ lub podwójne cienkie wiatraki na chłodnicę włączane niezależnie z diodowym wskazaniem temp silnika.
2) Nowe tarcze Mikoda lub Brembo i klocki
3) Przepływomierz do ABZ
4) Panowie z Quattro service mówią, że Ori ECU da radę więc tutaj sądzę, że jedynie wyłączyć bym musiał Immo, ale tu wyjdzie w praniu.
5) Łapy do silnika ABZ na mocowania od B3 / B4 dostępne są w 034 Motorsport i chyba na to się skuszę choć cena trochę duża - 250$.
6) sonda lub sondy lambda do ABZ
Puki co niedługo biorę się za ściągnięcie głowic i ogólne sprawdzenie stanu V8.
Co do tego przyspieszenia postaram się wrzucić filmik, bo sam kupiłem Gtecha do sprawdzania:D No i przed sprzedażą 7a jeszcze raz będę jechał go hamować, żeby wiedzieć co sprzedaję. Na razie jednak zbieram fundusze gdzie się tylko da:) Pozdrawiam
Ogólnie patrzyłem co i jak z części już mam:
1) Hamulce z 90tki 7a
2) Sanie pod silnik z 90tki (5cyl)
3) Maglownice układu kierowniczego z amortyzatorem drgań z 90tki
Na starcie do kupienia:
1) Chłodnica rozmiarem w przód do coupe mniejsza niż Ori. Wisko i wiatrak do ABZ lub podwójne cienkie wiatraki na chłodnicę włączane niezależnie z diodowym wskazaniem temp silnika.
2) Nowe tarcze Mikoda lub Brembo i klocki
3) Przepływomierz do ABZ
4) Panowie z Quattro service mówią, że Ori ECU da radę więc tutaj sądzę, że jedynie wyłączyć bym musiał Immo, ale tu wyjdzie w praniu.
5) Łapy do silnika ABZ na mocowania od B3 / B4 dostępne są w 034 Motorsport i chyba na to się skuszę choć cena trochę duża - 250$.
6) sonda lub sondy lambda do ABZ
Puki co niedługo biorę się za ściągnięcie głowic i ogólne sprawdzenie stanu V8.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Masz na myśli wielkość skrzyni czy przełożenia? Skrzynie wielkością są takie same ogólnie, z tego co czytałem to skrzynia z 7a powinna wytrzymać NM z ABZ, jak to będzie to się okaże w praktyce, tymczasem trochę mnie poniosło dzisiaj z kręceniem śrubek:)
Przy okazji patrzyłem jak da się oczyścić osłony głowic:
Przyszła mi już wiązka przewodów...
Tylko czy to aby na pewno wiązka od ABZ? Bo sterowniki na allegro widzę, że mają nieco inne podłączenie:/
Dobra znalazłem z jakiego to sterownika:D Bo bałem się, że coś nie tak, szerokie złącze jest od sterownika skrzyni automatycznej, ale i są kostki od sterownika silnika:)
Więc teraz kolejnym etapem będzie zdjęcie głowic, żeby zobaczyć co na dole piszczy i jak mają się zawory... przy okazji lekkie zabiegi jak polerka przepustnicy, obróbka głowic (kanałów) itp itd:D
Przy okazji patrzyłem jak da się oczyścić osłony głowic:
Przyszła mi już wiązka przewodów...
Tylko czy to aby na pewno wiązka od ABZ? Bo sterowniki na allegro widzę, że mają nieco inne podłączenie:/
Dobra znalazłem z jakiego to sterownika:D Bo bałem się, że coś nie tak, szerokie złącze jest od sterownika skrzyni automatycznej, ale i są kostki od sterownika silnika:)
Więc teraz kolejnym etapem będzie zdjęcie głowic, żeby zobaczyć co na dole piszczy i jak mają się zawory... przy okazji lekkie zabiegi jak polerka przepustnicy, obróbka głowic (kanałów) itp itd:D