Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 AFF 1.9 TDI] Zmiana komputera silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

[B5 AFF 1.9 TDI] Zmiana komputera silnika

Post autor: Damianoo » 18 paź 2011, 16:04

Witam. Mam pytanie czy jak posiadam silnik 1.9 TDI o mocy 75KM to czy wymiana całego komputera z np AHU da mi wiecej mocy ?

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 18 paź 2011, 18:03

Nie nie ma takiej możliwości... Prędzej Ci auto nie odpali niz będziesz miał więcej mocy.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 paź 2011, 18:12

TDI 1z ma 90KM, więc albo masz TD i nie masz komputera, albo masz 90KM i się pomyliłeś, albo 15KM Ci zdechło. Jeżeli masz auto na Pierburgu to możesz podpiąć takiego kompa, ale nie wiem czy nie powinieneś zmienić w nim map. Poza tym jeszcze kwestia immo.

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 18 paź 2011, 18:15

Na bank musisz zmieniac mapy moj ojciec zmienial kompa na taki sam i musial zmieniac mapy w 2.6 v6.

Ale zmiana kompa z wiekszego silnika do mniejszego nic nie da dylko mozna sobie szkody na robic...

To tak jak by miec B4 2.0 115 KM i wrzucic kompa z 2.8 i co zwiekszy mi sie moc o 60 kM??? chyba nie

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 paź 2011, 18:18

czarna_B3 pisze:To tak jak by miec B4 2.0 115 KM i wrzucic kompa z 2.8 i co zwiekszy mi sie moc o 60 kM??? chyba nie
Wybacz, ale nie wiesz co piszesz. 2.0E a 2.6 czy 2.8 to dwie zupełnie inne bajki.
1.9 TDI i 1.9TDI to są te same silniki i wiele części jest zamiennych. Kompy też do 80 wstawia się z A4.
Żeby jeździło ok to pewnie mapy trzeba zmienić, ale nie wiem czy silnik nie ruszy na starych mapach. Niech wypowiedzą się eksperci, bo paru ich tu mamy :-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 paź 2011, 22:35

Jak się nie myle to masz taki silnik z "małymi" wtryskami przez co niby jest ekonomiczniejszy i może jakies wyższe normy spełnia. Jeśli masz możliwość rzuć okiem na nr wtysków i napisz jakie mają nr, lub podmień na takie z silnika 1,9tdi (90,110KM) i powinna byc poprawa, choć może być tak jak napisali popszednicy że trzeba pogrzebać w ecu żeby paliwa dołożyć, ale przed grzebaniem wtryski by wymienić.

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 22 paź 2011, 10:27

TDI 1z ma 90KM, więc albo masz TD i nie masz komputera, albo masz 90KM i się pomyliłeś, albo 15KM Ci zdechło. Jeżeli masz auto na Pierburgu to możesz podpiąć takiego kompa, ale nie wiem czy nie powinieneś zmienić w nim map. Poza tym jeszcze kwestia immo


Otóż nic nie pomyliłem. Mam silnik 1.9 TDI AFF 75KM i 185Nm, silnik o którym myślisz czyli zapewne 1.9 TD AAZ 75KM 140Nm nie był montowany w A4 <ok>

Musze coś zrobić bo juz mnie denerwuje wyjazd za miasto. Na mieście jest lux ale poza zdechlak taki troche. Gdzie mogę znaleźć te numery wtryskiwaczy ?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 22 paź 2011, 10:37

Damianoo pisze:Otóż nic nie pomyliłem. Mam silnik 1.9 TDI AFF 75KM i 185Nm, silnik o którym myślisz czyli zapewne 1.9 TD AAZ 75KM 140Nm nie był montowany w A4
Widzisz, myślałem o B4 więc przepraszam za pomyłkę z mojej strony.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 paź 2011, 22:58

Damianoo pisze:
Musze coś zrobić bo juz mnie denerwuje wyjazd za miasto. Na mieście jest lux ale poza zdechlak taki troche. Gdzie mogę znaleźć te numery wtryskiwaczy ?


Ha, zerknałem do etki i pokazuje że masz takie same wtryski jak 1Z,ahu (czyli 90KM).

Czyli różnica musi być gdzie indziej. Podpinałeś może pod vaga? Jaką masz dawkę ustawioną? Może tu dałoby się troszke podnieść, albo zostają tylko zmiany w ECU.

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 24 paź 2011, 16:16

No sam osobiście tego nie robiłem ale robił to znajomy mechanik. Pousuwał błędy i mówił ze wiecej nie da rady zrobić. vagiem zbytnio. Jeżeli chodzi o dawkę to mówił że jest w pompie jakaś śrubka na specjalny klucz. Twierdzi że ją trzeba odrobinę ruszyć.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 paź 2011, 18:19

No to gość nie wie wszystkiego. Ehh.. niestety Ci mechanicy. Da się zrobić w adaptation, ale poszukaj kogoś z forum w pobliży bo mechanicy potrafią tylko sczytać błędy i wziąć za to kaskę. Poza tym dawkę można też regulować nastawnikiem na pompie, ale to już trzeba trochę precyzyjnie ruszyć nastawnik w odpowiednią stronę. W VAGu jest ograniczona regulacja i zależy też od położenia nastawnika (wartości jakie da się osiągnąć).

Awatar użytkownika
Damianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Damianoo » 25 paź 2011, 14:47

A mam jeszcze pytanie. Łatwa rzecz to zaślepienie EGRu ? Daje to coś czy nie, bo nie którzy mówią ze poprawy nie ma zbytnio.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 25 paź 2011, 15:20

Zaślepienie EGR to rzecz łatwa. Daje to, że mniej syfu dostaje się do kolektora razem ze spalinami co generalnie może przełożyć się na moc, bo nie jest on zatkany. Nie spodziewaj się jakichś kolosalnych różnic. Przede wszystkim pomaga to utrzymać motor w czystości. Silnik co prawda będzie się ciut wolniej nagrzewał, ale poza tym same plusy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl