[B5 AFF 1.9 TDI] Zmiana komputera silnika
[B5 AFF 1.9 TDI] Zmiana komputera silnika
Witam. Mam pytanie czy jak posiadam silnik 1.9 TDI o mocy 75KM to czy wymiana całego komputera z np AHU da mi wiecej mocy ?
Wybacz, ale nie wiesz co piszesz. 2.0E a 2.6 czy 2.8 to dwie zupełnie inne bajki.czarna_B3 pisze:To tak jak by miec B4 2.0 115 KM i wrzucic kompa z 2.8 i co zwiekszy mi sie moc o 60 kM??? chyba nie
1.9 TDI i 1.9TDI to są te same silniki i wiele części jest zamiennych. Kompy też do 80 wstawia się z A4.
Żeby jeździło ok to pewnie mapy trzeba zmienić, ale nie wiem czy silnik nie ruszy na starych mapach. Niech wypowiedzą się eksperci, bo paru ich tu mamy
Jak się nie myle to masz taki silnik z "małymi" wtryskami przez co niby jest ekonomiczniejszy i może jakies wyższe normy spełnia. Jeśli masz możliwość rzuć okiem na nr wtysków i napisz jakie mają nr, lub podmień na takie z silnika 1,9tdi (90,110KM) i powinna byc poprawa, choć może być tak jak napisali popszednicy że trzeba pogrzebać w ecu żeby paliwa dołożyć, ale przed grzebaniem wtryski by wymienić.
TDI 1z ma 90KM, więc albo masz TD i nie masz komputera, albo masz 90KM i się pomyliłeś, albo 15KM Ci zdechło. Jeżeli masz auto na Pierburgu to możesz podpiąć takiego kompa, ale nie wiem czy nie powinieneś zmienić w nim map. Poza tym jeszcze kwestia immo
Otóż nic nie pomyliłem. Mam silnik 1.9 TDI AFF 75KM i 185Nm, silnik o którym myślisz czyli zapewne 1.9 TD AAZ 75KM 140Nm nie był montowany w A4 <ok>
Musze coś zrobić bo juz mnie denerwuje wyjazd za miasto. Na mieście jest lux ale poza zdechlak taki troche. Gdzie mogę znaleźć te numery wtryskiwaczy ?
Damianoo pisze:
Musze coś zrobić bo juz mnie denerwuje wyjazd za miasto. Na mieście jest lux ale poza zdechlak taki troche. Gdzie mogę znaleźć te numery wtryskiwaczy ?
Ha, zerknałem do etki i pokazuje że masz takie same wtryski jak 1Z,ahu (czyli 90KM).
Czyli różnica musi być gdzie indziej. Podpinałeś może pod vaga? Jaką masz dawkę ustawioną? Może tu dałoby się troszke podnieść, albo zostają tylko zmiany w ECU.
No to gość nie wie wszystkiego. Ehh.. niestety Ci mechanicy. Da się zrobić w adaptation, ale poszukaj kogoś z forum w pobliży bo mechanicy potrafią tylko sczytać błędy i wziąć za to kaskę. Poza tym dawkę można też regulować nastawnikiem na pompie, ale to już trzeba trochę precyzyjnie ruszyć nastawnik w odpowiednią stronę. W VAGu jest ograniczona regulacja i zależy też od położenia nastawnika (wartości jakie da się osiągnąć).
Zaślepienie EGR to rzecz łatwa. Daje to, że mniej syfu dostaje się do kolektora razem ze spalinami co generalnie może przełożyć się na moc, bo nie jest on zatkany. Nie spodziewaj się jakichś kolosalnych różnic. Przede wszystkim pomaga to utrzymać motor w czystości. Silnik co prawda będzie się ciut wolniej nagrzewał, ale poza tym same plusy.