Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ACE] Modyfikacje - nowy silnik do Competition

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
piku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 399
Rejestracja: 08 lut 2008, 17:25
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

[b4 2.0 ACE] Modyfikacje - nowy silnik do Competition

Post autor: piku » 15 maja 2011, 19:42

Panowie co byście polecili zamast ACE.

Ja grubo się zastanawiam nad 2.2 turbo AAN to co wstawił edd
Czy może jednak 1.8 Turbo AMB
to co wstawił Słonik.

Prosze o wasze sugestie za około rok planuje zrobić swap.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 14:26 przez piku, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Nowy silnik do Competition

Post autor: sagem » 15 maja 2011, 19:52

piku pisze:Panowie co byście polecili zamast ACE.

Ja grubo się zastanawiam nad 2.2 turbo AAN to co wstawił edd
Czy może jednak 1.8 Turbo AMB
to co wstawił Słonik.

Prosze o wasze sugestie za około rok planuje zrobić swap.
Czemu ktoś ma Ci polecać, wiadomo że jak masz kase to 2.2 jest dużo lepsze, więc podstawowe pytanie, co chcesz osiągnąć i jakim kosztem, to podstawowe pytanie żeby dalej rozmawiac :-)


Wkładanie 2.2 Turbo to przynajmniej 50% większe koszta niż 1.8Turbo, już przy samym zakupie silnika, nie mówiąc o gorszej dostępności części a wraz z tym ceny wyższej, przy 2.2T na pewno będzie spawanie, przy AMB też jedna łapa do spawania, ew. przy AEB może obejść się bez spawania.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 15 maja 2011, 20:23

piku pisze:Czy może jednak 1.8 Turbo AMB
to co wstawił Słonik.
nie kombinuj tylko wstawiaj AEB jak już coś.

Awatar użytkownika
piku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 399
Rejestracja: 08 lut 2008, 17:25
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: piku » 15 maja 2011, 20:24

Tak pytam czy ktoś może juz taki silnik włożył (2.2 turbo) i sie podzieli uwagami. Generalnie to gdzies za około 4tys kupie tego AAN.

Osiągnąć chce to żeby się to jakoś odpychło <ok> Taki samochodzik na weekend.

P.s A może AJL?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 maja 2011, 21:06

Jeżeli planujesz swap za rok czasu to masz wystarczająco dużo czasu żeby zdobyć wiedzę jaki silnik włożyć.
AAN sobie daruj odrazu bo skoro płacisz 4 tys za niego to stawiam 0,7 że dołożysz jeszcze 12tys żeby to jechało. nielicze koszta wsadzenia tego silnika. A i tak nie bdzie to nigdy S2 limo.

Pakuj jakieś świerze 1.8 t zachowasz urok Compi i nie pogorszysz jego prowadzenia.

Pozdro

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 maja 2011, 21:21

Pakuj jakieś świerze 1.8 t zachowasz urok Compi i nie pogorszysz jego prowadzenia.
No i przedewszystkim przy odrobinie wiedzy nie wykosztujesz się tak, chyba, że nie masz co robić z kasa.

Awatar użytkownika
piku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 399
Rejestracja: 08 lut 2008, 17:25
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: piku » 15 maja 2011, 21:25

Dzięki chłopaki a ten AJL tez podchodzi on ma juz 180km może warto?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 maja 2011, 21:48

Nie chce mi się sprawdzać z czego ten AJL ale wszystkie poprzeczne silniki odrazu sobie odpuść szukaj jedynie wzdłużnych silników od passat b5 / b5fl , A4 ,A6. Przeróbka poprzecznego na wzdłużny jest dość drogai problematyczne co jednocześnie staję się nie opłacalne.

Zawsze ktoś zforum ci odpowie na wszystkie pytania lub powie gdzie szukać. I Sagem i Słoniki ja i pare jeszcze osób.
pozdro
Ps pytaj a będzie ci łatwiej.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 maja 2011, 22:10

AJL był montowany tylko *(pod tym oznaczeniem) w audi A6 od 97. do 00. roku, oraz w a4 od 97. do 01. Czyli A6 C5 oraz A4 B5 i B6. Różni się od AEB głowica, przepustnica jest elektroniczna co się wiąże z większymi przeróbkami, programem, turbo to k03S a nie k03, w AEB sa kute tłoki, no i samo włożenie w budę B4 AJL'a będzie dużo bardziej problematyczne niż AEB, bo będzie trzeba spawać, ale dla chcącego nic trudnego.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 maja 2011, 23:38

Sagem nie dokońca masz racje.
1. taka sama przeróbka jak u Słonika.
2. AEB nie każdy miał kute tłoki
3. W AEB są tłoki MAYLE wzmacniane a nie kute dla ścisłości i to nie w każdym
4. Ciekawy i fajne silnik bo w miare świerzy i z dobrą turbiną.
5. jeżeli pochodzi z A6 to założyć mu łay od A4 i to uprości sprawe.

Pozdro

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 maja 2011, 21:04

Lepiej wybrać jak najmłodszy silnik, wiadomo jak jest ;-)

p.s Tag sie kłania :->

Awatar użytkownika
piku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 399
Rejestracja: 08 lut 2008, 17:25
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: piku » 17 maja 2011, 17:44

Dzięki Farno za pomoc. <ok>

Dzięki wszystkim pewnie będę wam zadawał pytania jak juz kupię i zaczne robic swap.

Tag się robi. :mrgreen:


edit by UFOtm:
I wtedy odkop ten temat, napisz do mnie zebym odblokowal :P)

[ Dodano: 2011-10-24, 22:52 ]
Siemka wiem jaki silnik wstawiam do Compi wybór padł na 1.8 T AEB.

Bardzo proszę wszystkich tych którzy robili swap na tą jednostkę w budzie B4.

Potrzebuje odp:
1. Co dokładnie z silnika AEB potrzebuję do przeszczepu Poza silnikiem, prosiłbym nawet o szczegóły (oczywiście chodzi mi na razie o swap bez żadnych modów tylko i wyłącznie seria).
2. Szukam osoby która w dobrej cenie sprzeda, sprowadzi zdrowy silnik najlepiej ze wszystkimi podzespołami do przeszczepu.
3. Jak znajdzie sie ktoś kto pomoże z ogarnięciem tego wszystkiego i elektronikę bardzo będę wdzięczny i na pewno się odwdzięcze odpowiednio <ok>. Najlepiej ktoś z okolicy Lubuskiego. Jak nie znajdzie sie taka osoba to bardzo bym prosił o każdą pomoc jaka będzie możliwa. (tel,forum,itp).

Swap planuje za 2-3 miesiące do tego czasu zbieram gotówkę i wiedzę.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 14:25 przez piku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 24 paź 2011, 23:06

piku, szczerze ciężko będzie z AEB = znajdź z umiarkowanym przebiegiem nie łatwa sprawa.
Uderzaj do osób które to robiły Słonik, Frano, Mabro, Chmiel(coś ma pojęcia :mrgreen: )
Firma/warsztat dużo z Ciebie szczerze. Lepiej próbować samemu ogarnąć - temat nie łatwy,
ale chyba do przeskoczenia, ewentualnie pomagać sobie specjalistami z doskoku.

Awatar użytkownika
piku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 399
Rejestracja: 08 lut 2008, 17:25
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: piku » 24 paź 2011, 23:11

gornik, Mechanikę ogarne ze szwagrem gorzej z elektroniką ale nawet jak ktoś pomoże przez tel,gg,forum na pewno się jakoś to poskłada.

Jak ktoś ma silnik i podzespoły chętnie od kupie za 2-3miechy, ale silnik musi być zdrowy.

Wiem że łatwo nie będzie ale decyzja podjęta i trzeba dać radę :-)

P.s Są na forum ludzie co sprowadzają auta na częsci może sie trafi jakiś dawca <mikolaj>

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 paź 2011, 01:39

Ja Mrozowi podłączyłem TDI przez GG i Tel coś mogę pomóc.
Szukaj jak najnowszego 1.8 T i jak pisałem wcześniej tylko wzdłużnego.
Nieważne jaka przepustnica Słonik ma zrobiony pedał w środku i jakoś nie narzeka.

PS. Czyżby kolejny mocny i cudowny ACE się hmmm wysrał ?? czy wkurzył właściciela??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl