Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Twarde węże układu chłodzenia

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 wrz 2011, 19:50

Ross, Jest to normalne zjawisko. Ciecz pod wpływem temperatury zwiększa objętość... nazywamy to rozszerzalnością cieplną.
W tym przypadku ciśnienie nie odgrywa roli.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 wrz 2011, 00:15

andi77 pisze:Ross, Jest to normalne zjawisko. Ciecz pod wpływem temperatury zwiększa objętość... nazywamy to rozszerzalnością cieplną.
W tym przypadku ciśnienie nie odgrywa roli.
jak każdy inż wiem co to jest rozszerzalność cieplna :P jednak myslalem, że w przypadku tych max 5 litrów wpływ na poziom będzie pomijalny.

To teraz pytanie - lejemy do kreski max "na zimno" czy po rozgrzaniu do 90 stopni ? :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2011, 05:07

Ross pisze:To teraz pytanie - lejemy do kreski max "na zimno" czy po rozgrzaniu do 90 stopni ? :)
Na zimno lejemy do kreski MIN, po rozgrzaniu płyn ma się podnieść w okolice MAX.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 wrz 2011, 14:44

trepek pisze:
Ross pisze:To teraz pytanie - lejemy do kreski max "na zimno" czy po rozgrzaniu do 90 stopni ? :)
Na zimno lejemy do kreski MIN, po rozgrzaniu płyn ma się podnieść w okolice MAX.
dzięki kolego :)

niby taki banał a idę o zakład, że większość zalewa na zimno pod max :)

pozdro

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

Post autor: Edas89 » 29 wrz 2011, 18:10

spiczi pisze:Może poprostu nagrzewnica jest zapowietrzona? Było coś robione przy układzie chłodzenia ostatnio? Zrobiło się tak z dnia na dzień? Silnik się nie przegrzewa? chłodnica się nagrzewa cała? Więcej konkretów.
Wymieniłem chłodnice. (poprzednia była wygięta) lecz to nic nie dało

Silnik sie przegrzewa a ciepła nie daje do kabiny.
Chłodnica nagrzewa się TYLKO u góry, dolna cześć caly czas zimna ( chyba, ze zgaszę silnik to po paru minutach dół chłodnicy robi sie letni)

Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 29 wrz 2011, 18:12

Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
Przy wejściu przewodów do kabiny na jednym z nich jest odpowietrznik.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 29 wrz 2011, 18:33

Edas89 pisze:Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
Być może nie o odpowietrzenie tu chodzi a o udroznienie jej, próbuj kompresorem, kretem są różne sposoby.

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

Post autor: Edas89 » 29 wrz 2011, 22:51

kyjo pisze:
Edas89 pisze:Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
Być może nie o odpowietrzenie tu chodzi a o udroznienie jej, próbuj kompresorem, kretem są różne sposoby.

Czy tak powinien wyglądać moj odpowietrznik ?
Wygląda na zaklejony...

http://img580.imageshack.us/img580/6449/dsc01273p.jpg

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 30 wrz 2011, 00:10

Edas89 pisze:Czy tak powinien wyglądać moj odpowietrznik ?
został zaklejony, ktoś próbował odpowietrzyć układ za pomocą tej śruby i papa, normalne, że tak się dzieje po długiiiim czasie nie ruszania tej śruby ;-)

nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie, zrób tak parę razy i zobaczysz jak dalej będzie.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 30 wrz 2011, 09:01

NorbertGSX pisze:nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie,
nie zapomnij o pokrętle ciwpłego powietrza na full

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

Post autor: Edas89 » 30 wrz 2011, 20:34

NorbertGSX pisze:
Edas89 pisze:Czy tak powinien wyglądać moj odpowietrznik ?
został zaklejony, ktoś próbował odpowietrzyć układ za pomocą tej śruby i papa, normalne, że tak się dzieje po długiiiim czasie nie ruszania tej śruby ;-)

nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie, zrób tak parę razy i zobaczysz jak dalej będzie.

Jak moga sie wentylatory załączyc, gdy dół chłodnicy jest zimny :P ?

Rozgrzałem dziś auto dwa razy do ponad 100...;/ i dwa razy wciagneło płyn ze zbiorniczka(wcześniej juz tak dwa razy zrobił) Zobacze co jutro będzie po rozgrzaniu.

[ Dodano: 2011-10-03, 18:44 ]
kyjo pisze:
NorbertGSX pisze:nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie,
nie zapomnij o pokrętle ciwpłego powietrza na full
Dziś znowu rozgrzałem auto do prawie 100 stopni.... tym razem sie chłodnica cała zrobiła gorąca więc pewnie był układ zapowietrzony. Ale nadal mnie martwi fakt przegrzewania się ...

A Nagrzewnica dalej zimno wieje.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 15 paź 2011, 16:05

sprawdz czy termostat ci sie otwiera ten dolny waz co idzie do chłodnicy zagrzej auto do ok 90 st i powinna sie zrobic ciepła, a ja mam to samo z chłodnica najpierw gora mi sie grzeje a doł prawie wogole dopiero po czasie, pozniej sprawdz czy wskaznik ci dobrze pokazuje najlepiej podjedz pod warsztat niech ktos weznie pirometr laserowy do mierzenia temp i sprawdzi , a powiedz mi czy wybija ci wode przy 100 jak odkrecisz korek? mozesz tez miec chłodnice zapchana kamieniem ja swoja czysciłem octem i kwaskiem cytrynowym i dało rade a zamiennik mi lezy w garazu. Wentylatory musze sie załczacyc nawet jak bys miał zatkana chłodnice bo czujnik jest po prawej stronie chłodnicy jak na nia patrzysz mimo tego ze nie bedzie obiegu i tak sie musza załaczyc ja tak miałem ..... sprawdz na krotka czy chodza wentylatory......

maciek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: Łuków/lubelskie

Post autor: maciek1994 » 26 paź 2011, 13:24

Witam , Co możę być przyczyna ze wskazówka nie dochodza do tem 90 chociaz przewody sa tak gorace ze nie idzie ich dotknać ?

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 26 paź 2011, 14:04

moze czujnik temperatury szary 3pinowy , znajduje sie z tylu glowicy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 26 paź 2011, 17:15

maciek1994 pisze:Co możę być przyczyna ze wskazówka nie dochodza do tem 90
A do ilu dochodzi :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl