[B4 1.9 TDI 1Z] Twarde węże układu chłodzenia
jak każdy inż wiem co to jest rozszerzalność cieplna jednak myslalem, że w przypadku tych max 5 litrów wpływ na poziom będzie pomijalny.andi77 pisze:Ross, Jest to normalne zjawisko. Ciecz pod wpływem temperatury zwiększa objętość... nazywamy to rozszerzalnością cieplną.
W tym przypadku ciśnienie nie odgrywa roli.
To teraz pytanie - lejemy do kreski max "na zimno" czy po rozgrzaniu do 90 stopni ?
Wymieniłem chłodnice. (poprzednia była wygięta) lecz to nic nie dałospiczi pisze:Może poprostu nagrzewnica jest zapowietrzona? Było coś robione przy układzie chłodzenia ostatnio? Zrobiło się tak z dnia na dzień? Silnik się nie przegrzewa? chłodnica się nagrzewa cała? Więcej konkretów.
Silnik sie przegrzewa a ciepła nie daje do kabiny.
Chłodnica nagrzewa się TYLKO u góry, dolna cześć caly czas zimna ( chyba, ze zgaszę silnik to po paru minutach dół chłodnicy robi sie letni)
Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
kyjo pisze:Być może nie o odpowietrzenie tu chodzi a o udroznienie jej, próbuj kompresorem, kretem są różne sposoby.Edas89 pisze:Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
Czy tak powinien wyglądać moj odpowietrznik ?
Wygląda na zaklejony...
http://img580.imageshack.us/img580/6449/dsc01273p.jpg
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
został zaklejony, ktoś próbował odpowietrzyć układ za pomocą tej śruby i papa, normalne, że tak się dzieje po długiiiim czasie nie ruszania tej śrubyEdas89 pisze:Czy tak powinien wyglądać moj odpowietrznik ?
nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie, zrób tak parę razy i zobaczysz jak dalej będzie.
NorbertGSX pisze:został zaklejony, ktoś próbował odpowietrzyć układ za pomocą tej śruby i papa, normalne, że tak się dzieje po długiiiim czasie nie ruszania tej śrubyEdas89 pisze:Czy tak powinien wyglądać moj odpowietrznik ?
nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie, zrób tak parę razy i zobaczysz jak dalej będzie.
Jak moga sie wentylatory załączyc, gdy dół chłodnicy jest zimny ?
Rozgrzałem dziś auto dwa razy do ponad 100...;/ i dwa razy wciagneło płyn ze zbiorniczka(wcześniej juz tak dwa razy zrobił) Zobacze co jutro będzie po rozgrzaniu.
[ Dodano: 2011-10-03, 18:44 ]
Dziś znowu rozgrzałem auto do prawie 100 stopni.... tym razem sie chłodnica cała zrobiła gorąca więc pewnie był układ zapowietrzony. Ale nadal mnie martwi fakt przegrzewania się ...kyjo pisze:nie zapomnij o pokrętle ciwpłego powietrza na fullNorbertGSX pisze:nagrzej auto, do momentu aż wentylatory się włączą, odkręć korek na zbiorniczku delikatnie, i niech powietrze ucieknie,
A Nagrzewnica dalej zimno wieje.
sprawdz czy termostat ci sie otwiera ten dolny waz co idzie do chłodnicy zagrzej auto do ok 90 st i powinna sie zrobic ciepła, a ja mam to samo z chłodnica najpierw gora mi sie grzeje a doł prawie wogole dopiero po czasie, pozniej sprawdz czy wskaznik ci dobrze pokazuje najlepiej podjedz pod warsztat niech ktos weznie pirometr laserowy do mierzenia temp i sprawdzi , a powiedz mi czy wybija ci wode przy 100 jak odkrecisz korek? mozesz tez miec chłodnice zapchana kamieniem ja swoja czysciłem octem i kwaskiem cytrynowym i dało rade a zamiennik mi lezy w garazu. Wentylatory musze sie załczacyc nawet jak bys miał zatkana chłodnice bo czujnik jest po prawej stronie chłodnicy jak na nia patrzysz mimo tego ze nie bedzie obiegu i tak sie musza załaczyc ja tak miałem ..... sprawdz na krotka czy chodza wentylatory......
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: Łuków/lubelskie