[B4 ABK] szarpie po delikatnym dodaniu gazu
[B4 ABK] szarpie po delikatnym dodaniu gazu
wiem że temat szarpania wałkowany był już milion razy, ale nie znalazłem podobnego
sytuacja wygląda następująco :
przy jeździe z obrotami 1500-2500 obr/min po delikatnym dodaniu gazu samochód szarpie - czyli, np. jadę za kimś ze stałą prędkością powiedzmy 50-60 km/h na 5-tce - samochód szarpie, dodam gwałtownie gazu - chodzi idealne
dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG, przekaznik numer 30 wymieniony z rok temu (w sumie to niewiem po co - ale wymieniłem)
co może być tego przyczyna ? ew. gdzie szukać rozwiązania ?
sytuacja wygląda następująco :
przy jeździe z obrotami 1500-2500 obr/min po delikatnym dodaniu gazu samochód szarpie - czyli, np. jadę za kimś ze stałą prędkością powiedzmy 50-60 km/h na 5-tce - samochód szarpie, dodam gwałtownie gazu - chodzi idealne
dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG, przekaznik numer 30 wymieniony z rok temu (w sumie to niewiem po co - ale wymieniłem)
co może być tego przyczyna ? ew. gdzie szukać rozwiązania ?
- WarP1tbull
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 19:42
- Lokalizacja: Poznań, Kamionki
WarP1tbull, w ABK niema gażnika tylko jest wtrysk bezpośredni.
krisiun1, ja na 5 jadę 50km/h i da się jechać i nic nie szarpie.
kiloff, to mi wygląda na poduszki silnika, sprawdź ich stan bo mogą być na wykończeniu.
i jeszcze bardzo ważna rzecz, sprawdź tą poduszkę z przodu silnika jak ona siedzi na belce bo to może być problem.
krisiun1, ja na 5 jadę 50km/h i da się jechać i nic nie szarpie.
kiloff, to mi wygląda na poduszki silnika, sprawdź ich stan bo mogą być na wykończeniu.
i jeszcze bardzo ważna rzecz, sprawdź tą poduszkę z przodu silnika jak ona siedzi na belce bo to może być problem.
- krzysiek77
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 mar 2011, 22:44
- Lokalizacja: Gdańsk
Gdyby to były poduszki to tez przy konkretnym bucie by szarpało jak i w innych momentach/prędkościach. A jak widać tu chodzi raczej o przyczyną związana z pracą silnika.mati86 pisze: kiloff, to mi wygląda na poduszki silnika, sprawdź ich stan bo mogą być na wykończeniu.
i jeszcze bardzo ważna rzecz, sprawdź tą poduszkę z przodu silnika jak ona siedzi na belce bo to może być problem.
kiloff: U siebie mam podobny problem od ok 2000-2500 obr/min. Sprawdziłem silnik krokowy, przekaźnik 30, lambdę i inne typowe cuda. Puki co brak efektu choć jutro dalej będę walczył z abk.
A czy na wolnych obrotach chodzi dobrze ?
Kolego ja mam 1.8 PM i też mam to samo jade na niskich obrotach trzymam delikatnie gaz i silnik lekko poszarpuje troche wiecej gazu samochód nie szarpie ,zmienione palec kopułka i świece nic nie dały ale gdy opuźnie zapłon jest lepiej nie szarpie ale samochód jest strasznie mułowaty dlatego też nie moge dojsc dlaczego tak sie robi???
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
To jest szarpanie tak jakby silnik przerywał czy jakby się coś obijało? Może masz luz w układzie przeniesienia napędu?
Mnie poszarpywał na LPG gdy miałem źle dobrane wtryski co skutkowało złym składem mieszanki. Szukajcie.
W sprawie silnika to na początek:
Sprawdzić: Czujnik temperatury, Przepływomierz, TPS, szczelność dolotu i sondę lambda.
Ustawić zapłon.
Wymienić filtr powietrza. Wyczyścić odmę. Wymienić świecę, kopułkę, palec i kable WN.
Czyli standard
Mnie poszarpywał na LPG gdy miałem źle dobrane wtryski co skutkowało złym składem mieszanki. Szukajcie.
W sprawie silnika to na początek:
Sprawdzić: Czujnik temperatury, Przepływomierz, TPS, szczelność dolotu i sondę lambda.
Ustawić zapłon.
Wymienić filtr powietrza. Wyczyścić odmę. Wymienić świecę, kopułkę, palec i kable WN.
Czyli standard
A ja miałem To samo utopiłem masę pieniędzy i co z tego wynikło?? wymieniłem połowę rzeczy sprawnych, czyli niepotrzebnie. Przyczyną okazał się PRZEPŁYWOMIERZ!!! Na gazie chodził jak landryneczka a na PB no cóż, niskie obroty ( do około 2000 ) dawały wiele do zastanowienia. Po Prostu: auto po wciśnięciu raptownie pedału gazu otrzymuje dużą dawkę powietrza z przepływomierza i sie krztusi. Przyczyny? Lewy dopływ powietrza, wadliwy silniczek krokowy, wadliwy przepływomierz ( bądź po strzale źle ustawiony ).Lukmos1 pisze:Są lekkie szarpnięcia w pewnym momencie lekkiego przyspieszania. Gdy wcisnę gaz do dechy to tego nie czuć.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Zapewne LPG drugiej generacji?sh@rki pisze:Przyczyną okazał się PRZEPŁYWOMIERZ!!! Na gazie chodził jak landryneczka a na PB no cóż
ABK ma bardzo ubogie (w porównaniu z nowymi samochodami) możliwości samodiagnostyki, także brakiem błędów się nie zniechęcaj do szukania w tychże podzespołach.Lukmos1 pisze:Reszta tez powinna być ok skoro komputer nie pokazał żadnych błędów.
Mam podobne objawy zarówno na pb i na lpg.
Myślę że jest to potencjometr przepustnicy,brak reakcji w początkowej fazie dodawania gazu.Dosłownie jest to minimalna wartość w której nie ma reakcji na pedał gazu. Przy delikatnej jeździe objawia się to szarpaniem,dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto zachowuje się normalnie.
Całe szczęście robią już zamienniki tego potencjometru i nie trzeba szukać na szrotach używek które też już mają powycierane ścieżki. Hiszpański producent zamiennik oferuje w cenie 120pln ,czyli normalna cena w porównaniu do serwisowej około 350zł.
Myślę że jest to potencjometr przepustnicy,brak reakcji w początkowej fazie dodawania gazu.Dosłownie jest to minimalna wartość w której nie ma reakcji na pedał gazu. Przy delikatnej jeździe objawia się to szarpaniem,dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto zachowuje się normalnie.
Całe szczęście robią już zamienniki tego potencjometru i nie trzeba szukać na szrotach używek które też już mają powycierane ścieżki. Hiszpański producent zamiennik oferuje w cenie 120pln ,czyli normalna cena w porównaniu do serwisowej około 350zł.