[B4 ABT] wysoka temperatura
[B4 ABT] wysoka temperatura
Witam.
Zapala się kontrolka, temperatura ponad 100. Podejrzenie padło na termostat i wymontowałem go. Przed zamontowaniem nowego wsadziłem stary i nowy ( tak z ciekawości) do garnka i ku mojemu zaskoczeniu obydwa działają prawidłowo, otwierają się w tym samym czasie więc niepotrzebna robota. Termostat jest sprawny. Pompa wody wygląda ok, cichutka bez luzów. Chłodnica przedmuchana, na pewno drożna. W kabinie ciepełko leciało, poziom płynu ok. Czujnik temperatury wymieniony.
Może nowy czujnik jest felerny? To ten z dwoma pinami? Czy może być tak, że termostat zawiesił się a później w garnku odblokował?
Górny wąż był gorący, dolny zimny.
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Zapala się kontrolka, temperatura ponad 100. Podejrzenie padło na termostat i wymontowałem go. Przed zamontowaniem nowego wsadziłem stary i nowy ( tak z ciekawości) do garnka i ku mojemu zaskoczeniu obydwa działają prawidłowo, otwierają się w tym samym czasie więc niepotrzebna robota. Termostat jest sprawny. Pompa wody wygląda ok, cichutka bez luzów. Chłodnica przedmuchana, na pewno drożna. W kabinie ciepełko leciało, poziom płynu ok. Czujnik temperatury wymieniony.
Może nowy czujnik jest felerny? To ten z dwoma pinami? Czy może być tak, że termostat zawiesił się a później w garnku odblokował?
Górny wąż był gorący, dolny zimny.
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Re: [B4 ABT] wysoka temperatura
"...Może nowy czujnik jest felerny? ...."
Jeżeli jest to nowy czujnik made in italy to bym sie nie zdziwił...U mnie nowy pokazywał swego czasu 120 st.C na silniku :shock: Po wymianie na inny ( używany lecz oryginalny) wszystko oki..
Pozdr. Adam
Jeżeli jest to nowy czujnik made in italy to bym sie nie zdziwił...U mnie nowy pokazywał swego czasu 120 st.C na silniku :shock: Po wymianie na inny ( używany lecz oryginalny) wszystko oki..
Pozdr. Adam
Tak jak Omen pisze to może być wina czujnika. Ja mam właśnie taki za 20zł, który pokazuje mi za dużo. Tak to wygląda:
http://img75.imageshack.us/my.php?image=zdjacie6fo7.jpg
czujnik wychyla się nawet do następnej kreski. Czasami się wcale nie podnosi, chociaż słychać że działają wiatraki na chłodnicy :shock: Termostaty zmieniałem już ze dwa razy. Facet na diagnostyce mi sprawdzał czymś VAGopodobnym i pokazało że temperatura płynu u mnie wynosi ok 94st, a wiatraki włączyły się chyba przy 102st. Mówił że może być.
http://img75.imageshack.us/my.php?image=zdjacie6fo7.jpg
czujnik wychyla się nawet do następnej kreski. Czasami się wcale nie podnosi, chociaż słychać że działają wiatraki na chłodnicy :shock: Termostaty zmieniałem już ze dwa razy. Facet na diagnostyce mi sprawdzał czymś VAGopodobnym i pokazało że temperatura płynu u mnie wynosi ok 94st, a wiatraki włączyły się chyba przy 102st. Mówił że może być.
Dzięki. Sprawdzę jak do kupy go poskładam. Dojście do temostatu to cholernie kiepsko wymyślili ( w porównaniu z tym to u mnie w TDI termostat to bajka). A na dodatek ukręciła się jedna śruba trzymająca ten plastikowy króciec, bez rozwiercania się nie obejdzie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-09-19, 09:05 ]
Jaka powinna być oporność między pinami czujnika temperatury? U mnie jest między pinami 1 - 2 w temperaturze kilkunastu stopni ok 1400 ohm, zaś nieskończenie duża (brak przejścia) w kazdym innym przypadku.
Za co odpowiada niebieski dwupinowy czujnik?
Nie napisałem, że samochód ma instalację gazu, czy może mieć to jakieś znaczenie w opisywanej sprawie?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-09-19, 09:05 ]
Jaka powinna być oporność między pinami czujnika temperatury? U mnie jest między pinami 1 - 2 w temperaturze kilkunastu stopni ok 1400 ohm, zaś nieskończenie duża (brak przejścia) w kazdym innym przypadku.
Za co odpowiada niebieski dwupinowy czujnik?
Nie napisałem, że samochód ma instalację gazu, czy może mieć to jakieś znaczenie w opisywanej sprawie?
Z niebieskiego (2-pinowego) czujnika silnik bierze informacje o temperaturze ukladu chlodzenia, a wiec nagrzania silnika.
Jezeli chodzi o opory to dzis sprawdze, na tych pinach gdzie jest opor 1400 om to wlasnie ten czujnik temp. o zegarow, a tam gdzie jest opor nieskonczony to dodatkowy wlacznik wentylatora.
Jezeli chodzi o opory to dzis sprawdze, na tych pinach gdzie jest opor 1400 om to wlasnie ten czujnik temp. o zegarow, a tam gdzie jest opor nieskonczony to dodatkowy wlacznik wentylatora.
No i poskładałem wszystko do kupy. Temperatura na liczniku bliziutko 110 stopni, pali się kontrolka temperatury ale nic złego się nie dzieje, wentylator włącza się, termostat puszcza - ddlny wąż gorący. Nie widać, nie czuć aby silnik miał nadmierną temperaturę, wszystko wygląda ok. Najpewniej czujnik fałszuje wskazania. Pokazuje 110 a faktycznie jest to 90. W każdym razie stoi na 110 i ani drgnie.
Trzeba czujnik kupić.
Dzięki za pomoc.
Trzeba czujnik kupić.
Dzięki za pomoc.
Chyba nie, odpaliłem go, nawet nie wiedziałem że na benzynie i pochodził kilka minut aż paliwa zabrakło i o ile pamiętam (bo samochód oddałem) to wskaźnik paliwa pokazywał poniżej rezerwy - abolutne zero, czyli można wnosić, że wskazywał dobrze.krychu pisze:A nie zauwazyles ze poziom paliwa nie wzrosl
Pozdr.