Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.8 20v] rozrzad

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

[b4 1.8 20v] rozrzad

Post autor: Lukaszbroz » 13 lut 2011, 13:03

Witam
Ostatnio podczas doprowadzania silnika do stanu "jak fabryka" zauważyłem pewną rzecz. Kiedy ustawie koło pasowe na znak ustawienia rozrządu to koło napędu wałka rożni się dokładnie o pół zęba. Kiedy ustawie górę na znak to znaki na kole pasowym rozbiegają się znacznie.

Podobnie sytuacja wygląda po przestawieniu rozrządu o ząbek tylko rozbieżności są w przeciwna stronę.

Co w takim przypadku począć. Wiem że różnica zęba potrafi wiele zmienić ale auto pali i jeździ bez problemu wiec czy ta moja różnica może mieć zły wpływ?

Dodam że rozrząd zmieniony 1500km temu[/i]

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lut 2011, 14:28

Rozrzrad ustawia sie na znaki na kole zamachowym a nie na pasowym, obudoa palstikowa moze lekko przesunąc i moze byc własnie taki efekt, sprawdz na kole zamachowym jak sie wtedy ustawią znaki.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 15 lut 2011, 07:37

musiałbym rozebrać pół silnika żeby chociaż zobaczyć skrzynie nie mówiąc już o tym żeby chociaż zobaczyć filtr oleju.

Tak jak pisałem kiedy gorę ustawie na znak idealnie to dół z racji przełożenia pomiędzy kołami przesunie się o wartość przesunięcia góry razy przełożenie przekładni jaką tworzą koła rozrządu. W tym wypadku jest to kilka milimetrów co raczej trudno nazwać błędem ułożenia osłony.

Mi zależy na ocenie czy lepiej aby to przesuniecie było w prawo czy w lewo.

Dodam że podczas sprawdzania VAgiem spalania podczas jazdy auto przy 100km/h spalało wg programu 5,54l/100km a przy 80km/h 4,70- 3,36 l/h Nie wiem tylko czy przy źle ustawionym rozrządzie obliczenia komputera ulegałyby zmianie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 lut 2011, 08:56

Zle ustawiony rozrzad ma jaknajbardziej wplyw na prace, ekonomie oraz dynamike silnika, niewazne w ktora strone jest przesuniecie, ustaw jak fabryka nakazala. Obstawiam ze zeby zobaczyc wziernik na dzwonie skrzyni musisz sciagnac kolektor ssacy?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 15 lut 2011, 19:59

Jak fabryka nakazała to się nie da hehe (różnica pół zęba)

Auto odpala przyspiesza równo pracuje ale nie wiem ile pali (jestem w trakcie testu gdyż wskaźnik paliwa ma fochy)

Teraz nie wiem czy Vag pokazuje dobrze ale spalanie jest wg programu tak jakby w normie.

trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: trejdmark » 30 paź 2011, 23:08

Łukasz właśnie szukałem tych informacji i natrafiłem na Twój post. Żeby zobaczyć znacznik z tyłu na blasze trzeba zwalać skrzynie, nie ma innej opcji tego zobaczyć.
Czyli jak się domyśliłem ustawiam zamach na znaczniku i górę na nacięciach i tyle. Hm?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 31 paź 2011, 13:46

Znak ustawiasz tak żeby wysunięte pół zęba znajdowało się po prawej stronie patrząc na rozrząd. Bedzie git:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl