Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 KAT 80b3] Czy dobrze chodzi termistat??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Knorpel

[1.8 KAT 80b3] Czy dobrze chodzi termistat??

Post autor: Knorpel » 24 lip 2011, 20:49

Włączyłem silnik. Górna rura była ciepła a dolna zimna do 90 stopni kiedy przekroczyło 90 stopni zaczęła nagrzewać się dolna . Dobrze sprawdziłem. Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 24 lip 2011, 21:01

Jest OK Tak ma być. Przy 90 stopniach otwarł się termostat.

Knorpel

Post autor: Knorpel » 24 lip 2011, 21:23

Tylko temp rośnie do 100-150 w trasie. Nowa chłodnica nowy płyn wentylator podłączony na krótko czyli non stop chodzi i nie wiem co się zepsuło. Wiesz może co może być nie tak.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 24 lip 2011, 21:46

Knorpel, 150 stopni :shock: czym masz zalany układ chłodzenia?

Knorpel

Post autor: Knorpel » 24 lip 2011, 22:02

tzn nie 150 miało być 115 napisane. A zalane mam petrygo. Ale czym może być spowodowane to że jest taka temp..Jak termostat pracuje dobrze, wentylator chodzi, chłodnica i płyn nowy. No a temp podchodzi do 115 co może być nie tak. Wskaźniki dobrze pokazują bo maską sie grzeje nawet. Wentylator w jaką stronę powinnien się kręcić w lewo czy w prawo

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 25 lip 2011, 01:17

Wymień ten termostat bo może otwiera się tylko do połowy--albo wyjmij go,wrzuć do wrzątku i sprawdź jak się otwiera.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 25 lip 2011, 19:01

Sprawdź też pompę wody może ona się skończyła.

Knorpel

Post autor: Knorpel » 28 sie 2011, 12:16

Termostat był zepsuty. W ogóle się nie otwierał.
I jeszcze zobaczyłem 1 wadę z bloku chłodzenia silnika w zaślepce była dziura.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 29 sie 2011, 07:19

w jakiej zaślepce była dziurka???daj fotke!!!

Knorpel

Post autor: Knorpel » 29 paź 2011, 19:23

No jak masz silnik to po prawej stronie masz takie 4 korki, które zapobiegają że jak w zimę jest woda to wypycha je (Tak tata mi powiedział).

Jaka może być przyczyna że wentylator się nie załącza ale jak podłączone na krótko działa. ( Na krótko nie chodzi mi o to że bez pośrednio do akumulatora tylko że jak ten kabel dochodzi do czujnika to go wyjąłem i wsadziłem kabel)
Ten czujnik co się wkręca do chłodnicy. To go wyciągnąłem i włożyłem do garnka i na gazówkę i potem sprawdzałem miernikiem to pikało (Czyli że robi zworę). Chłodnica gorąca że aż parzy ręce.

P.S. Liczę na szybką odp. Mam nadzieję że ktoś odpisze. Bo dawno się nie pojawiałem.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 paź 2011, 19:28

Zapowietrzony układ

Knorpel

Post autor: Knorpel » 30 paź 2011, 07:25

A jaka jest przyczyna że na krótko działa a już po włożeniu do czujnika nie. Chociaż czujnik działa (sprawdzałem w garnku) a na kablach po włączeniu zapłonu jest napięcie ~13V (Jest takie bo bez obciążenia się podnosi, Tak słyszałem). A w garnku ten czujnik robi zworę kiedy w garnku wrze woda (woda wrze w temp. około 100 stopniach C). A jak dotykam chłodnicy po przejechaniu kilkunastu km to jak potrzymam dłużej niż 2 sec. to czuje jak parzy. Jeżeli przyczyną jest zapowietrzony układ. To powiedz jak go odpowietrzyć.

Podejrzewam że gdzieś wycieka płyn chłodniczy. Tylko jeszcze nie wiem gdzie.
Może być tak że wycieka płyn, a ciśnienie jest ?

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 01 lis 2011, 09:18

Odpowietrzenie jest na przewodach idących do nagrzewnicy (taka dziurka w wężu).
Popuszczasz wąż i lekko zsuwasz tak, żeby dziurka była odkryta. Odpalasz silnik i czekasz aż z przewodu nie będzie uchodziło powietrze.
Jeśli chodzi o temperaturę zauważ że twoja temperatura to ok. 36,6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl