Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Alternator 120A od V6 do 2.0

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT] Alternator 120A od V6 do 2.0

Post autor: LeeOne » 31 paź 2011, 21:57

Witać, przymierzam się do założenia mocniejszego altka do swojej dwulitrówki, niestety nie ma oryginalnych altków do 2.0 więc trzeba coś wyrzeźbić - padło na 120A od V6 ma w podobnych miejscach łapy.
Napewno koło pasowe alternatora trzeba będzie wymienić bo od V6 jest szersze i większe, ale czy założenie mniejszego koła od 2.0 nie będzie miało wpływu na wydajność? Zostaje jeszcze porzeźbić przy łapie.

Zastanawiam się czy ktoś już próbował takiej rzeźby, szukałem trochę, ale nic nie znalazłem.
Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 lis 2011, 10:14

Z tego co wiem to u Ciebie altek lata na pasku klinowym a w Vałce na wielorowkowym, ale widzę że chcesz wymienić koło na altku...

Po co Ci taki mocny alternator :?:

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 01 lis 2011, 12:05

Mam założony podgrzewacz parownika na 3x13A świece żarowe, podobnie jest w niektórych 1Z z tym, że tam jest podgrzewana nagrzewnica. Altek nie daje rady grzać 3 świec. 30A więcej na altku powinno rozwiązać ten problem.

W ABT też altek jest na wielorowkowym tylko, że węższym.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 01 lis 2011, 17:15

Z tymi paskami, to zauważyłem, że zależy czy alternator bosch czy valeo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2011, 20:26

ltrs pisze:bosch czy valeo
Bo to zależy od mocy były od 60A do 90A. A moc zależy od wyposażenia.

Moim zdaniem coś masz sknocone bo altek 90A powinien dać radę.

Po drugie zmieniając koło od oryginalnego osłabisz pasek bo altek będzie miał większe zapotrzebowanie na KW i może dojść do częstych zerwań paska lub ewentualnie często będzie palony.

Ja na początku zmienił bym koło na altku na mniejsze by zwiększyć sprawność jego na wolnych obrotach. Bo w tej chwil jest to 40% gdyby tak zejść do 60% było by to samo co chcesz wykombinować.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 lis 2011, 21:42

Ja nie szukałbym problemu w zbyt słabym alternatorze, nawet 60A powienien takie swieczki ciagnac bez swiateł itp. Skoro nie grzeja jak powinny szukałbym przyczyny w zbyt niskich srednicach przewodów. Kazda świeca ma również mieć konkretna mase. Najlepiej z dodadkowej plecionki podłaczona bezpośrednio do masy aku.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 01 lis 2011, 22:25

W zasadzie u mnie braki mocy skończyły się po wymianie podzespołu ze szczotkami i regulatorem

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 02 lis 2011, 09:12

Nikt nie powiedział, że świece nie grzeją. Podłączone są przewodami fi 6 a masa 2x fi 8, kable się nie grzeją. Przy włączonych 3 świecach ładowanie spada do 12,5v, światła bardzo słabo świecą wtedy. Od początku wydawało mi się, że mój altek jest jakiś słaby, już przy włączonej klimie bardzo słabo ładował.

120A od V6 wczoraj już siedział na przymiarke, podkładka 1mm i koło pasuje P&P. Dzisiaj skończę uchwyt i będzie siedział na stałe. Myślałem, że będzie więcej roboty.

[ Dodano: 2011-11-02, 16:42 ]
Altek siedzi, fotki w linku w sygnaturze.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl