Witać, przymierzam się do założenia mocniejszego altka do swojej dwulitrówki, niestety nie ma oryginalnych altków do 2.0 więc trzeba coś wyrzeźbić - padło na 120A od V6 ma w podobnych miejscach łapy.
Napewno koło pasowe alternatora trzeba będzie wymienić bo od V6 jest szersze i większe, ale czy założenie mniejszego koła od 2.0 nie będzie miało wpływu na wydajność? Zostaje jeszcze porzeźbić przy łapie.
Zastanawiam się czy ktoś już próbował takiej rzeźby, szukałem trochę, ale nic nie znalazłem.
Jakieś sugestie?
[B4 ABT] Alternator 120A od V6 do 2.0
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bo to zależy od mocy były od 60A do 90A. A moc zależy od wyposażenia.ltrs pisze:bosch czy valeo
Moim zdaniem coś masz sknocone bo altek 90A powinien dać radę.
Po drugie zmieniając koło od oryginalnego osłabisz pasek bo altek będzie miał większe zapotrzebowanie na KW i może dojść do częstych zerwań paska lub ewentualnie często będzie palony.
Ja na początku zmienił bym koło na altku na mniejsze by zwiększyć sprawność jego na wolnych obrotach. Bo w tej chwil jest to 40% gdyby tak zejść do 60% było by to samo co chcesz wykombinować.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja nie szukałbym problemu w zbyt słabym alternatorze, nawet 60A powienien takie swieczki ciagnac bez swiateł itp. Skoro nie grzeja jak powinny szukałbym przyczyny w zbyt niskich srednicach przewodów. Kazda świeca ma również mieć konkretna mase. Najlepiej z dodadkowej plecionki podłaczona bezpośrednio do masy aku.
Nikt nie powiedział, że świece nie grzeją. Podłączone są przewodami fi 6 a masa 2x fi 8, kable się nie grzeją. Przy włączonych 3 świecach ładowanie spada do 12,5v, światła bardzo słabo świecą wtedy. Od początku wydawało mi się, że mój altek jest jakiś słaby, już przy włączonej klimie bardzo słabo ładował.
120A od V6 wczoraj już siedział na przymiarke, podkładka 1mm i koło pasuje P&P. Dzisiaj skończę uchwyt i będzie siedział na stałe. Myślałem, że będzie więcej roboty.
[ Dodano: 2011-11-02, 16:42 ]
Altek siedzi, fotki w linku w sygnaturze.
120A od V6 wczoraj już siedział na przymiarke, podkładka 1mm i koło pasuje P&P. Dzisiaj skończę uchwyt i będzie siedział na stałe. Myślałem, że będzie więcej roboty.
[ Dodano: 2011-11-02, 16:42 ]
Altek siedzi, fotki w linku w sygnaturze.