Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Piszczenie przy zimnym silniku

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

[B4 1.9 TDI 1Z] Piszczenie przy zimnym silniku

Post autor: jubik » 02 lis 2011, 19:59

Witam wszystkich. Mam następujący problem. Kiedy rano odpalam samochód od jakiegoś czasu zaczyna coś piszczeć w dodatku głośno piszczy. Po kilku minutach pisk ustaje. Oprócz piszczenia dochodzi jeszcze niepokojący dzwięk typu "tuk tuk tuk" :) Z załączeniu link do filmiku. Postaram się jeszcze nagrać filmik z rana jak pierwszy raz odpalam po nocy samochód. Niecałe 2 tysiące kilometrów temu wymieniłem kompletny rozrząd (pasek contitech plus rolki ruville) wraz z pompą wody ale przed wymianą też potrafił piszczeć z rana. Z góry dziękuję za podpowiedź co mogłoby być przyczyną takiego stanu.

Link:

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 02 lis 2011, 20:21

jubik, czy po przejechaniu paru km pisk ginie?
Jeśli tak to prawdopodobnie koło pasowe wału korbowego.
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-kolo- ... t38560.htm
https://audi80.pl/tdi-1z-bije-kolo-p ... t42178.htm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lis 2011, 20:22

Pokwikuje ci albo pompa wspomagania ,albo napinacz paska alternatora ,albo łozyska w alternatorze ...innej opcji nie ma skoro wymieniłeś pompę wody ...niestety na filmie nie widac skąd dobiegają te odgłosy choć wydaje się jakby dobiegały z pompy wspomagania...może też pokwikiwać z powodu dużego koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 lis 2011, 20:37

he mam prawie idealnie tak samo :mrgreen: tylko że w okresie od +5 w dół :mrgreen: tzn całe lato cieszyłem się błogą ciszą a jak teraz zrobiło się zimniej to tak popiskuje :-/ dodam gazu to przestaje albo jak pochodzi z 1minutę albo 3 :roll: szukam sprawdzam i moje podejrzenie padło na łożysko altka :-/ z tego względu podejrzewam bo z te zimniejsze dni altek ma mocniejsze obciążenie ;-) np.u mnie do prądu na świece dochodzą jeszcze 3 świece żarowe do podgrzewacza tak że jak go odpalę w te zimne dni i mrozy to altek ma co robić :mrgreen: p.s. podgrzewacz spisuje się wzorowo :mrgreen:

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 02 lis 2011, 21:10

Dzieki za odpowiedzi wiedzialem ze moge na Was liczyc. Tak, po prau kilometrach pisk i ten niepokojacy dzwiek ucicha i silnik zaczyna ladnie i lzej pracowac. Kolego MUNIOR czy byla by szansa by Cie w ten weekend odwiedzic zebys spojrzal swym okiem i przy okazji podpiac mojego bzyka pod VAG? jesli nie to moze znacie kogos z Lublina lub okolic kto podjalby sie wyzwania... Przepraszam ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lis 2011, 21:19

gibaj pisze: dodam gazu to przestaje albo jak pochodzi z 1minutę albo 3 :roll: szukam sprawdzam i moje podejrzenie padło na łożysko altka :-/ z tego względu podejrzewam bo z te zimniejsze dni altek ma mocniejsze obciążenie ;-) np.u mnie do prądu na świece dochodzą jeszcze 3 świece żarowe do podgrzewacza tak że jak go odpalę w te zimne dni i mrozy to altek ma co robić
A ja idę o zakład że to duże koło paska 6pk z tłumikiem drgań jest przyczyną ...jak obciazony altek "robi "opór to duże koło też to czuje ;-) ...nie martw się gibaj, ja to mam odkad mam to auto :-P wszystko juz wykluczyłem ...ale żal mi kilku stówek wydać na nowe koło ,bo moje jak go miałem w ręku tez wygąda jak nowe ,mimo to wiem że to jego wina ...

[ Dodano: 2011-11-02, 21:22 ]
jubik pisze: Kolego MUNIOR czy byla by szansa by Cie w ten weekend odwiedzic zebys spojrzal swym okiem i przy okazji podpiac mojego bzyka pod VAG?
ano była by <ok> W Lublinie masz jeszcze AXELA ;-) mogę ci jeszcze prucz vaga podpiąc na próbę coś jeszcze :-P ...po tym bedzie ci twoja fura frunąć , a ty będziesz zdziwiony że ten silnik był taki zamulony :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 21:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 lis 2011, 21:29

w moim silniczku? :shock: o przebiegu 120tys.? :shock: może i tak :mrgreen: ale póki co też z tym nic nie robię :mrgreen: i też wszystko posprawdzane i oblukane :-/ pewnie ze sto razy :mrgreen:

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 02 lis 2011, 21:39

Jeszcze mam jedno pytanie? Czy mam się obawiać tych symptomów? Czy raczej nie grozi to poważnymi konsekwencjami.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 lis 2011, 21:48

hmm ja by tam jeździł ale obserwuj czy coś się dzieje co jakiś czas i śmigaj :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2011, 09:09

a co wy na to moje piszczenie?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 04 lis 2011, 09:49

Spróbój prysnąć na pasek klinowy Wd-40.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2011, 09:55

myślisz że nie próbowałem? :mrgreen: zostało mi jak pisał MUNIOR albo łożysko albo koło :mrgreen:

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 05 lis 2011, 20:45

Witam. Dzisiaj rano nagrałem filmik z rannego odpalania. Byłem po drodze u mechaników u których zawsze prowadzę naprawy i po oględzinach powiedzieli mi że mam do wymiany pasek wieloklinowy (6 PK 1173) oraz rolkę napinacza alternatora. Pasek już wyrobiony napinacz nie wybiera już i stąd ten pisk i "tukanie". Przy okazji jeszcze do wymiany czujnik ciśnienia oleju z oringiem bo mi zaczyna olej pluć. Mam nadzieję że to pomoże, ale niestety kolejny wydatek się szykuje...

Link:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 lis 2011, 21:03

jubik, Piszczy pasek na wspomaganiu, ze swojego doświadczenia wiem że on musi się ułożyć, zapewne jak jedziesz to masz cicho jak ciepły również <ok>

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 05 lis 2011, 21:13

Tak tak jak odpale przejade 2 km to przestaje tylko te tukanie mnie niepokoi i denerwuje. Później już praktycznie cały dzień nie piszczy tylko "potukuje" delikatniutko (nowomowa :-) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl