Link:
[B4 1.9 TDI 1Z] Piszczenie przy zimnym silniku
[B4 1.9 TDI 1Z] Piszczenie przy zimnym silniku
Witam wszystkich. Mam następujący problem. Kiedy rano odpalam samochód od jakiegoś czasu zaczyna coś piszczeć w dodatku głośno piszczy. Po kilku minutach pisk ustaje. Oprócz piszczenia dochodzi jeszcze niepokojący dzwięk typu "tuk tuk tuk" 
 Z załączeniu link do filmiku. Postaram się jeszcze nagrać filmik z rana jak pierwszy raz odpalam po nocy samochód. Niecałe 2 tysiące kilometrów temu wymieniłem kompletny rozrząd (pasek contitech plus rolki ruville) wraz z pompą wody ale przed wymianą też potrafił piszczeć z rana. Z góry dziękuję za podpowiedź co mogłoby być przyczyną takiego stanu.
Link:
			
			
									
									
						Link:
jubik, czy po przejechaniu paru km pisk ginie?
Jeśli tak to prawdopodobnie koło pasowe wału korbowego.
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-kolo- ... t38560.htm
https://audi80.pl/tdi-1z-bije-kolo-p ... t42178.htm
			
			
									
									
						Jeśli tak to prawdopodobnie koło pasowe wału korbowego.
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-kolo- ... t38560.htm
https://audi80.pl/tdi-1z-bije-kolo-p ... t42178.htm
- 
				
				MUNIOR
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6166
 - Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
 - Imię: Mariusz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Lubelskie
 
Pokwikuje ci albo pompa wspomagania ,albo napinacz paska alternatora ,albo łozyska w alternatorze ...innej opcji nie ma skoro wymieniłeś pompę  wody ...niestety na filmie nie widac skąd dobiegają te odgłosy choć wydaje się  jakby dobiegały z pompy wspomagania...może też pokwikiwać z powodu dużego koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych
			
			
									
									
						- 
				
				gibaj
 - Forum Audi 80

 - Posty: 4080
 - Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
 - Imię: Krzysztof
 - Model: Audi A6
 - Nadwozie: Sedan
 - Lokalizacja: LBL
 - Kontakt:
 
he mam prawie idealnie tak samo :mrgreen:  tylko że w okresie od +5 w dół  :mrgreen:  tzn całe lato cieszyłem się błogą ciszą a jak teraz zrobiło się zimniej to tak popiskuje 
  dodam gazu to przestaje albo jak pochodzi z 1minutę albo 3  :roll:  szukam sprawdzam i moje podejrzenie padło na łożysko altka  
  z tego względu podejrzewam bo z te zimniejsze dni altek ma mocniejsze obciążenie  
  np.u mnie do prądu na świece dochodzą jeszcze 3 świece żarowe do podgrzewacza tak że jak go odpalę w te zimne dni i mrozy to altek ma co robić  :mrgreen:  p.s. podgrzewacz  spisuje się wzorowo :mrgreen:
			
			
									
									
						Dzieki za odpowiedzi wiedzialem ze moge na Was liczyc. Tak, po prau kilometrach pisk i ten niepokojacy dzwiek ucicha i silnik zaczyna ladnie i lzej pracowac. Kolego MUNIOR czy byla by szansa by Cie w ten weekend odwiedzic zebys spojrzal swym okiem i przy okazji podpiac mojego bzyka pod VAG? jesli nie to moze znacie kogos z Lublina lub okolic kto podjalby sie wyzwania... Przepraszam ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu 
			
			
									
									
						- 
				
				MUNIOR
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6166
 - Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
 - Imię: Mariusz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Lubelskie
 
A ja idę o zakład że to duże koło paska 6pk z tłumikiem drgań jest przyczyną ...jak obciazony altek "robi "opór to duże koło też to czujegibaj pisze: dodam gazu to przestaje albo jak pochodzi z 1minutę albo 3 :roll: szukam sprawdzam i moje podejrzenie padło na łożysko altkaz tego względu podejrzewam bo z te zimniejsze dni altek ma mocniejsze obciążenie
np.u mnie do prądu na świece dochodzą jeszcze 3 świece żarowe do podgrzewacza tak że jak go odpalę w te zimne dni i mrozy to altek ma co robić
[ Dodano: 2011-11-02, 21:22 ]
ano była by <ok> W Lublinie masz jeszcze AXELAjubik pisze: Kolego MUNIOR czy byla by szansa by Cie w ten weekend odwiedzic zebys spojrzal swym okiem i przy okazji podpiac mojego bzyka pod VAG?
					Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 21:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Witam. Dzisiaj rano nagrałem filmik z rannego odpalania. Byłem po drodze u mechaników u których zawsze prowadzę naprawy i po oględzinach powiedzieli mi że mam do wymiany pasek wieloklinowy (6 PK 1173) oraz rolkę napinacza alternatora. Pasek już wyrobiony napinacz nie wybiera już i stąd ten pisk i "tukanie".  Przy okazji jeszcze do wymiany czujnik ciśnienia oleju z oringiem bo mi zaczyna olej pluć. Mam nadzieję że to pomoże, ale niestety kolejny wydatek się szykuje...
Link:
			
			
									
									
						Link:
							









