[80 B4 2.0 ABK] Nawierty kolektora pod sekwencję
[80 B4 2.0 ABK] Nawierty kolektora pod sekwencję
Witam, postanowiłem założyć sekwencję do swojego nowego nabytku. Z zawodu jestem mechanikiem więc zajmę się tym osobiście. Zestaw to :
-kme diego g3
-reduktor zavoli zeta s
-wtryski magic jet lub valteki czerwone.
Mam prośbę do forumowiczy którzy dysponują zdjęciami prawidłowo nawierconego kolektora ssącego. Kolektor mam już zdjęty, jest na stole i chciałbym zrobić to tak jak się należy żeby wyeliminować szarpanie na wolnych obrotach z tego powodu.
Szukałem trochę ale w zasadzie znalazłem zdjęcie kolektora założonego na aucie bez listwy pb, a chciałbym podejrzeć te nawierty od strony głowicy. Proszę o jakieś zdjęcia tego typu. Pozdrawiam.
-kme diego g3
-reduktor zavoli zeta s
-wtryski magic jet lub valteki czerwone.
Mam prośbę do forumowiczy którzy dysponują zdjęciami prawidłowo nawierconego kolektora ssącego. Kolektor mam już zdjęty, jest na stole i chciałbym zrobić to tak jak się należy żeby wyeliminować szarpanie na wolnych obrotach z tego powodu.
Szukałem trochę ale w zasadzie znalazłem zdjęcie kolektora założonego na aucie bez listwy pb, a chciałbym podejrzeć te nawierty od strony głowicy. Proszę o jakieś zdjęcia tego typu. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 20:21 przez bujan21, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz parę fotek dobrze nawierconego: https://audi80.pl/-b4-abk-lpg-sekwen ... htm#535286
Już przeglądałem te fotki, ale dzięki. Byłem u gościa który mi planuje głowice, ma trochę sprzętu wpadliśmy na pewien pomysł-żeby nawiercić kolektor ssący od strony kolektora wydechowego na wylot tak żeby wkrętki od lpg znajdowały się ok 1-2cm za wtryskiem benzynowym i byłyby pod bardzo podobnym kątem. Dziury od dołu zaślepić i gotowe. Ktoś już próbował takiego rozwiązania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Z tego co słyszałem oraz po długiej walce z sekwencja najkorzystniej jest nawiercać kolektor przed wtryskami benzynowymi tak aby wylot dyszy był skierowany mniej więcej w okolice zaworu co chyba jest oczywiste. Pamiętać trzeba o równej długości przewodów pomiędzy kolejnymi wtryskami (zależnie od instalacji można wprowadzić kompensacje). Wtryski magic jet z uwagi na sterowanie full grup (możliwość wystąpienia krótkich czasów wtrysku)
Pewnie jutro coś będziemy rzeźbić z tym kolektorem. jak będzie gotowy to wrzucę zdjęcia. Czy zrobić to tak jak jest na tej fotce?
http://imageshack.us/photo/my-images/576/dsc08308.jpg/
Bo ja wymyśliłem sobie to tak :
Uploaded with ImageShack.us
czerwone punkty to miejsca wkrętek a zielona strzałka sposób wiercenia
http://imageshack.us/photo/my-images/576/dsc08308.jpg/
Bo ja wymyśliłem sobie to tak :
Uploaded with ImageShack.us
czerwone punkty to miejsca wkrętek a zielona strzałka sposób wiercenia
podobnie kumpel ma i smiga mu to dobrzebujan21 pisze:Pewnie jutro coś będziemy rzeźbić z tym kolektorem. jak będzie gotowy to wrzucę zdjęcia. Czy zrobić to tak jak jest na tej fotce?
http://imageshack.us/photo/my-images/576/dsc08308.jpg/
Bo ja wymyśliłem sobie to tak :
[url=http://img52.imageshack.us/img52/8049/kolektoraudi.th.png]Obrazek[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
czerwone punkty to miejsca wkrętek a zielona strzałka sposób wiercenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można tak i tak. Jak połączysz wszystkie kanały sterownika LPG do kupy i podłączysz do wspólnych kabli wtryskiwaczt przed listwą to nie skorzystasz z przełączania na gaz po jednym cylindrze, trzeba będzie przełączać wszystkie na raz.bujan21 pisze:Wtrysk ABK to full grupa, czy jak będę wpinał się w sterowanie wtryskiem benzynowym to muszę od każdego wtrysku osobno brać sygnał, czy wystarczy przerwać obwód na jednym kablu przed listwą?
Jak podłączysz indywidualnie to wtedy możesz przełączać po jednym wtryskiwaczu co może poprawić kulturę przejścia na gaz, choć czasem przy przełączaniu wszystkich na raz też może być niezauważalne.
Wszystko podlączone, auto pali i jeździ ale tylko na benzynie bo nie mogę się połączyć moim interfejsem z komputerem lpg . Zainstaluję nowszy program kme i będę działał jutro dalej.
[ Dodano: 2011-11-15, 20:57 ]
Kupiłem oryginalny interfejs i auto podłączone. Odpalone, skalibrowane. Wolne obroty eleganckie, ale podczas jazdy przy 3750 obr/min przełącza mi auto na benzynę. po diagnozie wyskakuje błąd w komputerze gazowym-wtrysk ciągle otwarty. Gość od którego kupowałem instalację wcisnął mi czerwone valteki. Teraz już wiem że na pewno są za wolne. Teraz moje pytanie-na jaki kolor (oporność) zmienić te czerwone cewki bo to chyba jedyne wyjście z tej sytuacji. Sprawa w miarę pilna.
[ Dodano: 2011-11-26, 16:16 ]
Zmieniłem cewki na wtryskach na żółte. Poprawa jest, ale mam zbyt wysokie ciśnienie na wyjściu z parownika. Program pokazuje 1.95-2.01. Regulacja na parowniku nic nie daje. Czy to mogą być objawy uszkodzonego parownika? Dodam tylko że auto zamula na gazie i dziś po tankowaniu wyszło że spaliło mi 22 litry lpg na ok 100km. Czy da się zmniejszyć to ciśnienie w jakiś inny sposób?
[ Dodano: 2011-12-17, 01:10 ]
Trochę mnie nie było, ale audi już jakiś czas lata na lpg. Powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Powodem zbyt wysokiego ciśnienia gazu w fazie lotnej był uszkodzony trójnik od podciśnienia. Poniżej wstawiam zdjęcia kolektora nawierconego bez wiertarki kątowej przez miejscowego fachmana.
Wolne obroty są stabilne, nie ma różnicy w mocy itp.
W wolnej chwili zrobię kilka zdjęć z pod maski jak to wygląda.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 10121.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 10122.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 0123v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/20111110127.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 10128.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... 10129.jpg/
Dodam tylko że nie bardzo dałem sobie radę z ustawieniem tej sekwencji, ale z pomocą przyszedł znajomy gaziarz i za 50zł dostroił mi wszystko super. Spalanie ok 11lpg
[ Dodano: 2011-11-15, 20:57 ]
Kupiłem oryginalny interfejs i auto podłączone. Odpalone, skalibrowane. Wolne obroty eleganckie, ale podczas jazdy przy 3750 obr/min przełącza mi auto na benzynę. po diagnozie wyskakuje błąd w komputerze gazowym-wtrysk ciągle otwarty. Gość od którego kupowałem instalację wcisnął mi czerwone valteki. Teraz już wiem że na pewno są za wolne. Teraz moje pytanie-na jaki kolor (oporność) zmienić te czerwone cewki bo to chyba jedyne wyjście z tej sytuacji. Sprawa w miarę pilna.
[ Dodano: 2011-11-26, 16:16 ]
Zmieniłem cewki na wtryskach na żółte. Poprawa jest, ale mam zbyt wysokie ciśnienie na wyjściu z parownika. Program pokazuje 1.95-2.01. Regulacja na parowniku nic nie daje. Czy to mogą być objawy uszkodzonego parownika? Dodam tylko że auto zamula na gazie i dziś po tankowaniu wyszło że spaliło mi 22 litry lpg na ok 100km. Czy da się zmniejszyć to ciśnienie w jakiś inny sposób?
[ Dodano: 2011-12-17, 01:10 ]
Trochę mnie nie było, ale audi już jakiś czas lata na lpg. Powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Powodem zbyt wysokiego ciśnienia gazu w fazie lotnej był uszkodzony trójnik od podciśnienia. Poniżej wstawiam zdjęcia kolektora nawierconego bez wiertarki kątowej przez miejscowego fachmana.
Wolne obroty są stabilne, nie ma różnicy w mocy itp.
W wolnej chwili zrobię kilka zdjęć z pod maski jak to wygląda.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 10121.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 10122.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 0123v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/20111110127.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 10128.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... 10129.jpg/
Dodam tylko że nie bardzo dałem sobie radę z ustawieniem tej sekwencji, ale z pomocą przyszedł znajomy gaziarz i za 50zł dostroił mi wszystko super. Spalanie ok 11lpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja ostatnio kolektor ABK nawierciłem tak: ↓ Tylko listwy z wiązką wtryskiwaczy nie dało się przykręcić na miejsce bo wężyki przeszkadzały, wcisnąłem ją w innym miejscu i umocowałem trytytkami. Wiercąc tam gdzie ja wierciłem trzeba uważać aby się nie przewiercić przez gniazdo wtryskiwacza ani przez kanał szpilki kolektora (jeśli wierci się po stronie gdzie w pobliżu jest szpilka).