Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Nawierty kolektora pod sekwencję

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
bujan21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:04
Lokalizacja: Błonie

[80 B4 2.0 ABK] Nawierty kolektora pod sekwencję

Post autor: bujan21 » 01 lis 2011, 18:37

Witam, postanowiłem założyć sekwencję do swojego nowego nabytku. Z zawodu jestem mechanikiem więc zajmę się tym osobiście. Zestaw to :
-kme diego g3
-reduktor zavoli zeta s
-wtryski magic jet lub valteki czerwone.

Mam prośbę do forumowiczy którzy dysponują zdjęciami prawidłowo nawierconego kolektora ssącego. Kolektor mam już zdjęty, jest na stole i chciałbym zrobić to tak jak się należy żeby wyeliminować szarpanie na wolnych obrotach z tego powodu.
Szukałem trochę ale w zasadzie znalazłem zdjęcie kolektora założonego na aucie bez listwy pb, a chciałbym podejrzeć te nawierty od strony głowicy. Proszę o jakieś zdjęcia tego typu. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 20:21 przez bujan21, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lis 2011, 14:03

Tutaj masz parę fotek dobrze nawierconego: https://audi80.pl/-b4-abk-lpg-sekwen ... htm#535286

bujan21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:04
Lokalizacja: Błonie

Post autor: bujan21 » 02 lis 2011, 20:11

Już przeglądałem te fotki, ale dzięki. Byłem u gościa który mi planuje głowice, ma trochę sprzętu wpadliśmy na pewien pomysł-żeby nawiercić kolektor ssący od strony kolektora wydechowego na wylot tak żeby wkrętki od lpg znajdowały się ok 1-2cm za wtryskiem benzynowym i byłyby pod bardzo podobnym kątem. Dziury od dołu zaślepić i gotowe. Ktoś już próbował takiego rozwiązania?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 lis 2011, 20:13

_uwaga

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2011, 08:54

bujan21 pisze:pomysł-żeby nawiercić kolektor ssący od strony kolektora wydechowego na wylot tak żeby wkrętki od lpg znajdowały się ok 1-2cm za wtryskiem benzynowym i byłyby pod bardzo podobnym kątem.
Czasem się tak nawierca, ale pewnie w ABK wyjdą strasznie długie wężyki doprowadzające gaz.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 lis 2011, 21:29

Z tego co słyszałem oraz po długiej walce z sekwencja najkorzystniej jest nawiercać kolektor przed wtryskami benzynowymi tak aby wylot dyszy był skierowany mniej więcej w okolice zaworu co chyba jest oczywiste. Pamiętać trzeba o równej długości przewodów pomiędzy kolejnymi wtryskami (zależnie od instalacji można wprowadzić kompensacje). Wtryski magic jet z uwagi na sterowanie full grup (możliwość wystąpienia krótkich czasów wtrysku)

bujan21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:04
Lokalizacja: Błonie

Post autor: bujan21 » 03 lis 2011, 22:16

Pewnie jutro coś będziemy rzeźbić z tym kolektorem. jak będzie gotowy to wrzucę zdjęcia. Czy zrobić to tak jak jest na tej fotce?
http://imageshack.us/photo/my-images/576/dsc08308.jpg/

Bo ja wymyśliłem sobie to tak :
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

czerwone punkty to miejsca wkrętek a zielona strzałka sposób wiercenia

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 lis 2011, 22:22

bujan21 pisze:Pewnie jutro coś będziemy rzeźbić z tym kolektorem. jak będzie gotowy to wrzucę zdjęcia. Czy zrobić to tak jak jest na tej fotce?
http://imageshack.us/photo/my-images/576/dsc08308.jpg/

Bo ja wymyśliłem sobie to tak :
[url=http://img52.imageshack.us/img52/8049/kolektoraudi.th.png]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

czerwone punkty to miejsca wkrętek a zielona strzałka sposób wiercenia
podobnie kumpel ma i smiga mu to dobrze

bujan21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:04
Lokalizacja: Błonie

Post autor: bujan21 » 11 lis 2011, 22:37

Nawierty zrobione, kolektor założony. Jutro biorę się za podłączanie części elektrycznej tej instalacji. Wtrysk ABK to full grupa, czy jak będę wpinał się w sterowanie wtryskiem benzynowym to muszę od każdego wtrysku osobno brać sygnał, czy wystarczy przerwać obwód na jednym kablu przed listwą?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 lis 2011, 22:51

bujan21 pisze:Wtrysk ABK to full grupa, czy jak będę wpinał się w sterowanie wtryskiem benzynowym to muszę od każdego wtrysku osobno brać sygnał, czy wystarczy przerwać obwód na jednym kablu przed listwą?
Można tak i tak. Jak połączysz wszystkie kanały sterownika LPG do kupy i podłączysz do wspólnych kabli wtryskiwaczt przed listwą to nie skorzystasz z przełączania na gaz po jednym cylindrze, trzeba będzie przełączać wszystkie na raz.
Jak podłączysz indywidualnie to wtedy możesz przełączać po jednym wtryskiwaczu co może poprawić kulturę przejścia na gaz, choć czasem przy przełączaniu wszystkich na raz też może być niezauważalne.

bujan21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:04
Lokalizacja: Błonie

Post autor: bujan21 » 13 lis 2011, 17:36

Wszystko podlączone, auto pali i jeździ ale tylko na benzynie bo nie mogę się połączyć moim interfejsem z komputerem lpg :-/ . Zainstaluję nowszy program kme i będę działał jutro dalej.

[ Dodano: 2011-11-15, 20:57 ]
Kupiłem oryginalny interfejs i auto podłączone. Odpalone, skalibrowane. Wolne obroty eleganckie, ale podczas jazdy przy 3750 obr/min przełącza mi auto na benzynę. po diagnozie wyskakuje błąd w komputerze gazowym-wtrysk ciągle otwarty. Gość od którego kupowałem instalację wcisnął mi czerwone valteki. Teraz już wiem że na pewno są za wolne. Teraz moje pytanie-na jaki kolor (oporność) zmienić te czerwone cewki bo to chyba jedyne wyjście z tej sytuacji. Sprawa w miarę pilna.

[ Dodano: 2011-11-26, 16:16 ]
Zmieniłem cewki na wtryskach na żółte. Poprawa jest, ale mam zbyt wysokie ciśnienie na wyjściu z parownika. Program pokazuje 1.95-2.01. Regulacja na parowniku nic nie daje. Czy to mogą być objawy uszkodzonego parownika? Dodam tylko że auto zamula na gazie i dziś po tankowaniu wyszło że spaliło mi 22 litry lpg na ok 100km. Czy da się zmniejszyć to ciśnienie w jakiś inny sposób?

[ Dodano: 2011-12-17, 01:10 ]
Trochę mnie nie było, ale audi już jakiś czas lata na lpg. Powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Powodem zbyt wysokiego ciśnienia gazu w fazie lotnej był uszkodzony trójnik od podciśnienia. Poniżej wstawiam zdjęcia kolektora nawierconego bez wiertarki kątowej przez miejscowego fachmana.
Wolne obroty są stabilne, nie ma różnicy w mocy itp.
W wolnej chwili zrobię kilka zdjęć z pod maski jak to wygląda.

http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 10121.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 10122.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 0123v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/20111110127.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 10128.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... 10129.jpg/

Dodam tylko że nie bardzo dałem sobie radę z ustawieniem tej sekwencji, ale z pomocą przyszedł znajomy gaziarz i za 50zł dostroił mi wszystko super. Spalanie ok 11lpg

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 mar 2013, 23:25

Ja ostatnio kolektor ABK nawierciłem tak: ↓ Tylko listwy z wiązką wtryskiwaczy nie dało się przykręcić na miejsce bo wężyki przeszkadzały, wcisnąłem ją w innym miejscu i umocowałem trytytkami. Wiercąc tam gdzie ja wierciłem trzeba uważać aby się nie przewiercić przez gniazdo wtryskiwacza ani przez kanał szpilki kolektora (jeśli wierci się po stronie gdzie w pobliżu jest szpilka).
Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl