[B4 ABT] Temperatura silnika nie osiąga 90 stopni.
[B4 ABT] Temperatura silnika nie osiąga 90 stopni.
Mam taki problem. Temperatura silnika podczas jazdy wynosi 70 stopni. Po jeździe i chwilowym postoju bez problemu dochodzi do 90 stopni,a nawet więcej,bo załącza się wentylator. Termostat otwiera się,bo dolny przewód jest ciepły. Myślę,że oba czujniki temperatury są sprawne ponieważ ,gdy temperatura przekroczy 90 stopni wentylator się załącza.
Co może być przyczyną tak niskiej temperatury podczas jazdy ?
Co może być przyczyną tak niskiej temperatury podczas jazdy ?
u mnie np.to walka z wiatrakami licznik rozkrecany dziesiatki razy sprawdzanie poprawiane luty na plytce licznika na wszelki wypadek ,zmieniany wskaznik,kupiony nowy czujnik w aso zmieniany stabilizator napiecia i brak poprawy. Zawsze pomaga na chwile w czasie jazdy potrafi z optymalnej temp.spasc pomiedzy 80-90stopni wszystko sprawdzane dokladnie i problem wystepuje moze nie non stop ale czesto oczywiscie wskaznik paliwa pokazuje idealnie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A jaką masz skrzynie krótką czy długą? Klima? No i czy dwubiegowy wentylator?Stocek2 pisze:Co może być przyczyną tak niskiej temperatury podczas jazdy ?
O skrzynie się pytam bo czy silnik ma wysokie obroty czy raczej małe jeździsz w przedziale 1tyś-3tyś ?
U mnie wszystko ok i teraz osiągam przed 80st. 75st ale jazda emerycka jak dam po gazie to podskoczy. Latem osiągam 82st a mój ori termostat to 92st.
To jest najdroższy sposób. I wcale nie musi być po nim idealnie.PICEK1 pisze:Kolega zacznie od rzeczy najprostszej,wymieni termostat.
Popieram walka z wiatrakami.tomek1982 pisze:u mnie np.to walka z wiatrakam
PieterB Wskaźnik poziomu paliwa ma wahania,wtedy,gdy pokręcę do wysokich obrotów "robi się mniej paliwa",a gdy wrócę do spokojnej jazdy wskaźnik wraca na swoje miejsce.
tomek1982 No ok,ale 80-90 to nie 70..
slowik_88 Gazu brak.
Jarewa Z naklejki z wyposażeniem wynika,że skrzynia "sportowa"...Klimy brak.Wentylator chyba jednobiegowy,bo idą do niego tylko dwa kable. Do wysokich obrotów kręcę tylko czasami,raczej jeżdżę spokojnie.
tomek1982 No ok,ale 80-90 to nie 70..
slowik_88 Gazu brak.
Jarewa Z naklejki z wyposażeniem wynika,że skrzynia "sportowa"...Klimy brak.Wentylator chyba jednobiegowy,bo idą do niego tylko dwa kable. Do wysokich obrotów kręcę tylko czasami,raczej jeżdżę spokojnie.
U mnie pomaga przysłonięcie wlotów na chłodnicę na czas zimy. Jak wyskoczę na trasę to też spada do okolic 70, a w mieście minimum 85
Bo ty kolego masz inny silnik, który po prostu się lepiej nagrzewa. Zauważyłem, że w moim ABK takie zachowanie jak w temacie jest normalne, a ABT, to bardzo podobna konstrukcja.PICEK1 pisze:Ciekawe,mi jakoś jak wskoczy na 92 stopnie to czy jadę,czy stoję czy zapier........jest tak samo.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 20:29 przez ltrs, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Z szacunkiem do kolegów, ale wypisujecie tutaj cuda poza "PICEK1". Jedynym elementem odpowiedzialnym za prawidłową temperaturę silnika jest termostat , reszta to tylko wskazania nie mające wpływu na temperaturę silnika. Dokładną temperaturę można określić za pomocą termometru. Niska temperatura w czasie jazdy i ciepły dolny wąż, ewidentnie wskazuje na niedomykanie się termostatu. Niedogrzanie mogło by wystąpić w ekstremalnie niskich temperaturach z włączonym ogrzewaniem na ful, parownikiem i brakiem dolnej osłony silnika. Wymień kolego termostat na sprawny dobrej firmy i po kłopocie.
Edit.
Sory Kokolino ale wpisy pojawiły się podczas pisania mojej odpowiedzi.
Edit.
Sory Kokolino ale wpisy pojawiły się podczas pisania mojej odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 21:25 przez marbaj, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
marbaj, z całym szacunkiem dla Ciebie masz rację ale kolega Stocek2, napisał
Natomiast za obydwa odpowiada stabilizator napięcia.
a za to wskazanie termostat nie odpowaida.Stocek2 pisze:PieterB Wskaźnik poziomu paliwa ma wahania,wtedy,gdy pokręcę do wysokich obrotów "robi się mniej paliwa",a gdy wrócę do spokojnej jazdy wskaźnik wraca na swoje miejsce.
Natomiast za obydwa odpowiada stabilizator napięcia.