Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Temperatura silnika nie osiąga 90 stopni.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Stocek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2011, 13:07
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

[B4 ABT] Temperatura silnika nie osiąga 90 stopni.

Post autor: Stocek2 » 05 lis 2011, 17:49

Mam taki problem. Temperatura silnika podczas jazdy wynosi 70 stopni. Po jeździe i chwilowym postoju bez problemu dochodzi do 90 stopni,a nawet więcej,bo załącza się wentylator. Termostat otwiera się,bo dolny przewód jest ciepły. Myślę,że oba czujniki temperatury są sprawne ponieważ ,gdy temperatura przekroczy 90 stopni wentylator się załącza.
Co może być przyczyną tak niskiej temperatury podczas jazdy ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lis 2011, 18:01

Może to być wina stabilizatora napięcia w liczniku u mnie tak było. A jak wskaźnik poziomu paliwa nie ma podobnych wahań?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 05 lis 2011, 18:05

Tak,termostat otwiera się,a powiedział bym że się nie zamyka.Jest otwarty i stąd taka temperatura,cały czas jest obieg przez chłodnicę,a mały obieg jest otwarty.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 lis 2011, 18:15

u mnie np.to walka z wiatrakami licznik rozkrecany dziesiatki razy sprawdzanie poprawiane luty na plytce licznika na wszelki wypadek ,zmieniany wskaznik,kupiony nowy czujnik w aso zmieniany stabilizator napiecia i brak poprawy. Zawsze pomaga na chwile w czasie jazdy potrafi z optymalnej temp.spasc pomiedzy 80-90stopni wszystko sprawdzane dokladnie i problem wystepuje moze nie non stop ale czesto oczywiscie wskaznik paliwa pokazuje idealnie

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 05 lis 2011, 18:55

Instalacja LPG jest w aucie? Jeżeli tak to wymieniajcie do woli wszystkie graty a i tak nie będziecie mieli temperatury 90 stopni w czasie jazdy. Parownik skutecznie wystudzi Wam płyn.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 05 lis 2011, 19:14

Ciekawe,mi jakoś jak wskoczy na 92 stopnie to czy jadę,czy stoję czy zapier........jest tak samo.
Kolega zacznie od rzeczy najprostszej,wymieni termostat.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lis 2011, 19:23

Stocek2 pisze:Co może być przyczyną tak niskiej temperatury podczas jazdy ?
A jaką masz skrzynie krótką czy długą? Klima? No i czy dwubiegowy wentylator?
O skrzynie się pytam bo czy silnik ma wysokie obroty czy raczej małe jeździsz w przedziale 1tyś-3tyś ?

U mnie wszystko ok i teraz osiągam przed 80st. 75st ale jazda emerycka jak dam po gazie to podskoczy. Latem osiągam 82st a mój ori termostat to 92st.

PICEK1 pisze:Kolega zacznie od rzeczy najprostszej,wymieni termostat.
To jest najdroższy sposób. I wcale nie musi być po nim idealnie.


tomek1982 pisze:u mnie np.to walka z wiatrakam
Popieram walka z wiatrakami.

Stocek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2011, 13:07
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: Stocek2 » 05 lis 2011, 20:17

PieterB Wskaźnik poziomu paliwa ma wahania,wtedy,gdy pokręcę do wysokich obrotów "robi się mniej paliwa",a gdy wrócę do spokojnej jazdy wskaźnik wraca na swoje miejsce.

tomek1982 No ok,ale 80-90 to nie 70..

slowik_88 Gazu brak.

Jarewa Z naklejki z wyposażeniem wynika,że skrzynia "sportowa"...Klimy brak.Wentylator chyba jednobiegowy,bo idą do niego tylko dwa kable. Do wysokich obrotów kręcę tylko czasami,raczej jeżdżę spokojnie.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 05 lis 2011, 20:25

U mnie pomaga przysłonięcie wlotów na chłodnicę na czas zimy. Jak wyskoczę na trasę to też spada do okolic 70, a w mieście minimum 85
PICEK1 pisze:Ciekawe,mi jakoś jak wskoczy na 92 stopnie to czy jadę,czy stoję czy zapier........jest tak samo.
Bo ty kolego masz inny silnik, który po prostu się lepiej nagrzewa. Zauważyłem, że w moim ABK takie zachowanie jak w temacie jest normalne, a ABT, to bardzo podobna konstrukcja.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 20:29 przez ltrs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 lis 2011, 20:25

Sprawdź jakie masz ładowanie na wysokich obrotach. Ale ja też stawiam na stabilizator napięcia bądź zimne luty.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 lis 2011, 20:27

Też walczyłem z tymi wskaźnikami. Mi pomogło naładowanie akumulatora i wymiana alternatora na sprawny. Teraz temp. stoi 90C po rozgrzaniu i BP też pół baku jest jak powinno, a prawie rezerwa.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 05 lis 2011, 20:35

Witam. Z szacunkiem do kolegów, ale wypisujecie tutaj cuda poza "PICEK1". Jedynym elementem odpowiedzialnym za prawidłową temperaturę silnika jest termostat , reszta to tylko wskazania nie mające wpływu na temperaturę silnika. Dokładną temperaturę można określić za pomocą termometru. Niska temperatura w czasie jazdy i ciepły dolny wąż, ewidentnie wskazuje na niedomykanie się termostatu. Niedogrzanie mogło by wystąpić w ekstremalnie niskich temperaturach z włączonym ogrzewaniem na ful, parownikiem i brakiem dolnej osłony silnika. Wymień kolego termostat na sprawny dobrej firmy i po kłopocie.

Edit.
Sory Kokolino ale wpisy pojawiły się podczas pisania mojej odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 21:25 przez marbaj, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lis 2011, 20:41

marbaj pisze: reszta to tylko wskazania nie mające wpływu na temperaturę silnika
Tylko że te wskazania o tym informują i tym właśnie się kieruje.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 lis 2011, 20:45

marbaj, z całym szacunkiem dla Ciebie masz rację ale kolega Stocek2, napisał
Stocek2 pisze:PieterB Wskaźnik poziomu paliwa ma wahania,wtedy,gdy pokręcę do wysokich obrotów "robi się mniej paliwa",a gdy wrócę do spokojnej jazdy wskaźnik wraca na swoje miejsce.
a za to wskazanie termostat nie odpowaida.
Natomiast za obydwa odpowiada stabilizator napięcia.

Stocek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2011, 13:07
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: Stocek2 » 05 lis 2011, 20:51

Najpierw może wymienię ten stabilizator (zacznę od najtańszej rzeczy),bo niepokoi mnie to,że wskaźnik paliwa podczas jazdy ma jakieś odchyły...jeśli to nie pomoże pewnie wymienię termostat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl