[B4 1.9 TDI 1Z] Piszczenie przy zimnym silniku
U mnie Panowie tak samo dzieje jak u Tefio. Na zimnym silniku piszczy jak cholera ale w zimie; w lecie po nocy, czy jest silnik zimny czy rozgrzany chodzi jak cacuszko bez popiskiwań itp. Natomiast jak sie rozgrzeje w zimie to potem już przestaje piszczeć po ok. 10 min jazdy, i jak znowu zostawie auto( schłodzi sie silnik) już piernik zaczyna piszczeć.Pomóżcie bo już normalnie ręce opadają. Jeżdże już z tym od 4 lat jak Zetorka kupiłem. Pasek altka i napinacz wymieniany w lecie teraz i pasek od wspom oraz rozrząd też wymieniany razem z 2 rolkami więc to tez można byłoby odrzucić.
Już sam nie wiem podpowiedzcie coś, jednak to koło pasowe( które wału czy koło wielorowkowe od altka)??????
Już sam nie wiem podpowiedzcie coś, jednak to koło pasowe( które wału czy koło wielorowkowe od altka)??????
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie tyle wału ,co przykręcone do małego koła rozrządu na wale <ok> w sumie można powiedzieć że wału a to pokwikiwanie jest tak charakterystyczne że nie sposób go pomylić z jarmolącym łożyskiem ,czy lużnym paskiem od pompy wspomagania ,który ewidentnie pokwikuje przy oporze pompy podczas skrętu kierą ...też to mam ,dokładnie ten sam kwik i wykluczyłem juz wszystko ...także ja mam pewność że to wina dużego koła z tłumikiem drgań skrętnych trochę niweluje te pokwikiwanie załozenie kółka alternatora ze sprzęgiełkiem ,ale zlikwiduje go tylko zmiana tego nieszczęsnego dość drogiego koła ....Blakuś pisze:Już sam nie wiem podpowiedzcie coś, jednak to koło pasowe( które wału czy koło wielorowkowe od altka)
Witam serdecznie,
przepraszam ,ze odkopuje temat ,ale nie padla jasna odpowiedz co jest przyczyna tego pisku.
Zaden mechanik rowniez nie wpadl na pomysl co jest nie tak, przewaznie zmieniali jakies paski lub inne pierdoly brali za to kase ,a pisk nie zostal zlikwidowany. Jak wyzej klubowicze pisali dzieje sie to tylko pod wplywem niskich temperatur ,a zrodla dzwieku nie mozna dokladnie sprecyzowac/zlokalizowac. Kiedy sie wciska pedal gazu pisk ustaje lub jak silnik nabierze temperatury.
Mysle ,ze nie ma potrzeby zamieszczac tutaj kolejnego video z tym przykrym dziwekiem ,bo problem jest kazdemu oczywisty.
Pozdrawiam i prosze o jakies wskazowki/porady. Niedlugo chcem poddac samochod kolejnej probie naprawy i nie chcem zeby te pieniadze zostaly wyrzucone w bloto jak poprzednie.
przepraszam ,ze odkopuje temat ,ale nie padla jasna odpowiedz co jest przyczyna tego pisku.
Zaden mechanik rowniez nie wpadl na pomysl co jest nie tak, przewaznie zmieniali jakies paski lub inne pierdoly brali za to kase ,a pisk nie zostal zlikwidowany. Jak wyzej klubowicze pisali dzieje sie to tylko pod wplywem niskich temperatur ,a zrodla dzwieku nie mozna dokladnie sprecyzowac/zlokalizowac. Kiedy sie wciska pedal gazu pisk ustaje lub jak silnik nabierze temperatury.
Mysle ,ze nie ma potrzeby zamieszczac tutaj kolejnego video z tym przykrym dziwekiem ,bo problem jest kazdemu oczywisty.
Pozdrawiam i prosze o jakies wskazowki/porady. Niedlugo chcem poddac samochod kolejnej probie naprawy i nie chcem zeby te pieniadze zostaly wyrzucone w bloto jak poprzednie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko