[80 B4 2.0 115KM] pełny wtrysk - spalanie i instalacja LPG
No i na szczescie znalazlem przyczyne przerywania na benzynce i duzego spalania gazu,niby proste a nie latwo trafic za pierwszym razem-Kat Wyprzedzenia Zaplonu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-drobna poprawka a silnik ma teraz naprawde 115KM i mniej pali-teraz to sie jezdzi!!!!!!-pozdrawiam klubowiczow!
Witam
Tez szukam B4 benzyny z mysla o przerobieniu na LPG. Z tego co wiem to silnik na jednopunktowym wtrysku 2.0 90km jest lepszy do gazu,(koszt instalacji 1400zl) niz silnik 2.0 115km ,ktory moze sprawiac wiecej kłopotow (koszt instalacji 1700zł). Do 2.0 115km zalecana jest instalacja sekwencyjna na ktorej powinien dzialać be zproblemow. Koszt takiej instalacji ok 2500zł.
Tez szukam B4 benzyny z mysla o przerobieniu na LPG. Z tego co wiem to silnik na jednopunktowym wtrysku 2.0 90km jest lepszy do gazu,(koszt instalacji 1400zl) niz silnik 2.0 115km ,ktory moze sprawiac wiecej kłopotow (koszt instalacji 1700zł). Do 2.0 115km zalecana jest instalacja sekwencyjna na ktorej powinien dzialać be zproblemow. Koszt takiej instalacji ok 2500zł.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
ja mam ABK 115km pali dużo ala ja mam ciężką noge 15-16 lpg na miescie a na trasie 10, mocny jest i nie mam kłopotów z lpg. Brak mi tylko tego powera od niskich obrotów jak miałem w dieslu, zastanawiam się nad powrotem do diesla...szkoda mi tylko mojej audiczki ale jak by ktoś dobrze zaoferował.....kto wie
jak patrze na wasze wyniki spalania gazu to zastanawiam sie czy wy macie taka ciezka noge czy po prostu zapomnieliscie o tym, ze sa jeszcze trzy biegi oprocz jedynki i dwojki:P mi na trasie spala 8,5 litra przy predkosci w przedziale 90-120. jeszcze nigdy mi wiecej nie spalil. po miescie pali 10litrow z groszem. zadnych problemow z gazem. diesel moze i bylby fajny gdyby nie fakt, ze gdy szukalem auta to diesle byly slabiej wyposazone, glosniejsze, a poza tym ceny diesla sa zbyt zblizone do cen benzyny. wiec to nie jest zbyt oplacalny interes. no i oczywiscie ceny czesci zamiennych...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Kyto moim skromnym zdaniem to ciut za mało ta Twoja niunia wypija (zwłaszcza w mieście) . Nie susz jej tak, bo mogą być kłopoty. Spalanie gazu powinno być wyższe o 20-25% niż benzyny w tych samych warunkach, ale odnosi się to tylko do jazdy w trasie. Podczas jazdy w mieście na krótkich (bardzo) odcinkach, na zimnym silniku spalanie LPG drastycznie rośnie i może wynieść nawet 50% więcej.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ja nie każę Ci jej kręcić do 5 tys. ani jeździć na 2 po mieście, tylko skromnie doradzam podregulować mieszankę, bo za uboga prowadzi do dużego wzrostu temp. spalania i w perspektywie wypalenia zaworów lub/i gniazd. W skrajnych przypadkach nawet do stopienia tłoków. Widziałem taki przypadek. Też się gościu cieszył przez ok. 50 tys. km. że mu bardzo mało pali autko (Skoda Octavia), a potem czarna rozpacz.
Podejrzewam, że masz przede wszystkim za ubogo na wolnych obrotach. Jak nie chcesz jechać na analizę spalin (która od razu by wykazała co i jak) to chociaż wykręć świece i zobacz czy są białe (zdecydowanie za ubogo), czy jasno brązowe (tak ma być), czy ciemne/czarne (za bogato). Jak masz II generację gazu i fejs to podepnij i sprawdź jak jest ustawiony próg lambdy (ma być minimum na 0,46V) i jak się zachowuje mieszanka. Ma ciągle oscylować bogata/uboga/bogata/uboga itd.
Podejrzewam, że masz przede wszystkim za ubogo na wolnych obrotach. Jak nie chcesz jechać na analizę spalin (która od razu by wykazała co i jak) to chociaż wykręć świece i zobacz czy są białe (zdecydowanie za ubogo), czy jasno brązowe (tak ma być), czy ciemne/czarne (za bogato). Jak masz II generację gazu i fejs to podepnij i sprawdź jak jest ustawiony próg lambdy (ma być minimum na 0,46V) i jak się zachowuje mieszanka. Ma ciągle oscylować bogata/uboga/bogata/uboga itd.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
jeśli pali ci 8,5 lpg to znaczy, że benzyny musiałby spalić (przy założeniu że pali gazu więcej o 25% ) 8,5/1,25 = 6,8 l benzyny...
mnie sie wydaje, że jest to wynik osiągalny, ale mnie moim ABT udało się najmniej spalić 6,95l/ 100..., a myślę że abk powinno palić łyk więcej...
a z drugiej strony zauważyłem, że gazu mi żre o 30% więcej niż benzyny więc przy założeniu, że gazu pali 30% więcej, to musiałby ci palić benzyny 8,5/1,3 = 6,53 l/100
spalanie mojego ABT oscyluje w granicach 9,5-10,5 l/100
mnie sie wydaje, że jest to wynik osiągalny, ale mnie moim ABT udało się najmniej spalić 6,95l/ 100..., a myślę że abk powinno palić łyk więcej...
a z drugiej strony zauważyłem, że gazu mi żre o 30% więcej niż benzyny więc przy założeniu, że gazu pali 30% więcej, to musiałby ci palić benzyny 8,5/1,3 = 6,53 l/100
spalanie mojego ABT oscyluje w granicach 9,5-10,5 l/100
Oj dla mnie spalanie w granicach 8-9 l trasa przy predkości 120 to nic nadzwyczajnego bo moj samochod tyle samo spali bez problemu gaz jest dobrze wyregulowany z tym nie mam nigdy problemów gazownik jest z zamiłowania audimaniakiem od kąd pamietam zawsze smigał róznego rodzaju Audicami. W cyklu mieszanym samochod pali mi od 10,5do 11,5 zależy czy wiecej po miescie i w korkach.Temp silnika mam ok i nic sie nie przegrzewa.
Instalkę zawsze przeglądają mi co 10 tyś jak wymieniam filtr od gazu przy okazji powietrza
Instalkę zawsze przeglądają mi co 10 tyś jak wymieniam filtr od gazu przy okazji powietrza