Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 115KM] pełny wtrysk - spalanie i instalacja LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Soyer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:13

Post autor: Soyer » 21 wrz 2007, 12:38

No i na szczescie znalazlem przyczyne przerywania na benzynce i duzego spalania gazu,niby proste a nie latwo trafic za pierwszym razem-Kat Wyprzedzenia Zaplonu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-drobna poprawka a silnik ma teraz naprawde 115KM i mniej pali-teraz to sie jezdzi!!!!!!-pozdrawiam klubowiczow!

Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 21 wrz 2007, 14:11

Nastawiłeś wg książki? Czy przyspieszyłeś?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 wrz 2007, 14:47

Ja wcześniej miałem TDI AFN-a w B4 i powiem tylko tyle że wole jeździć ABK ciszej szcególnie przy wyzszych prędkościach, prawie brak wibracji na wolnych obrotach itp. Mnie wyszedł po zagazowaniu i opłatach nie całe 12000 zł

Arek105kw3

Post autor: Arek105kw3 » 21 wrz 2007, 22:34

Witam
Tez szukam B4 benzyny z mysla o przerobieniu na LPG. Z tego co wiem to silnik na jednopunktowym wtrysku 2.0 90km jest lepszy do gazu,(koszt instalacji 1400zl) niz silnik 2.0 115km ,ktory moze sprawiac wiecej kłopotow (koszt instalacji 1700zł). Do 2.0 115km zalecana jest instalacja sekwencyjna na ktorej powinien dzialać be zproblemow. Koszt takiej instalacji ok 2500zł.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 25 wrz 2007, 07:26

ja mam ABK 115km pali dużo ala ja mam ciężką noge 15-16 lpg na miescie a na trasie 10, mocny jest i nie mam kłopotów z lpg. Brak mi tylko tego powera od niskich obrotów jak miałem w dieslu, zastanawiam się nad powrotem do diesla...szkoda mi tylko mojej audiczki ale jak by ktoś dobrze zaoferował.....kto wie

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 25 wrz 2007, 07:34

jak patrze na wasze wyniki spalania gazu to zastanawiam sie czy wy macie taka ciezka noge czy po prostu zapomnieliscie o tym, ze sa jeszcze trzy biegi oprocz jedynki i dwojki:P mi na trasie spala 8,5 litra przy predkosci w przedziale 90-120. jeszcze nigdy mi wiecej nie spalil. po miescie pali 10litrow z groszem. zadnych problemow z gazem. diesel moze i bylby fajny gdyby nie fakt, ze gdy szukalem auta to diesle byly slabiej wyposazone, glosniejsze, a poza tym ceny diesla sa zbyt zblizone do cen benzyny. wiec to nie jest zbyt oplacalny interes. no i oczywiscie ceny czesci zamiennych...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 09:25

Kyto moim skromnym zdaniem to ciut za mało ta Twoja niunia wypija (zwłaszcza w mieście) . Nie susz jej tak, bo mogą być kłopoty. Spalanie gazu powinno być wyższe o 20-25% niż benzyny w tych samych warunkach, ale odnosi się to tylko do jazdy w trasie. Podczas jazdy w mieście na krótkich (bardzo) odcinkach, na zimnym silniku spalanie LPG drastycznie rośnie i może wynieść nawet 50% więcej.

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 25 wrz 2007, 09:30

nie jestem w stanie sprawic zeby spalila wiecej. a jazda na 1 i 2 biegu przez miasto mnie nie bawi. krecenie do 5 tys tez nie bardzo

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 09:47

Ja nie każę Ci jej kręcić do 5 tys. ani jeździć na 2 po mieście, tylko skromnie doradzam podregulować mieszankę, bo za uboga prowadzi do dużego wzrostu temp. spalania i w perspektywie wypalenia zaworów lub/i gniazd. W skrajnych przypadkach nawet do stopienia tłoków. Widziałem taki przypadek. Też się gościu cieszył przez ok. 50 tys. km. że mu bardzo mało pali autko (Skoda Octavia), a potem czarna rozpacz.
Podejrzewam, że masz przede wszystkim za ubogo na wolnych obrotach. Jak nie chcesz jechać na analizę spalin (która od razu by wykazała co i jak) to chociaż wykręć świece i zobacz czy są białe (zdecydowanie za ubogo), czy jasno brązowe (tak ma być), czy ciemne/czarne (za bogato). Jak masz II generację gazu i fejs to podepnij i sprawdź jak jest ustawiony próg lambdy (ma być minimum na 0,46V) i jak się zachowuje mieszanka. Ma ciągle oscylować bogata/uboga/bogata/uboga itd.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 25 wrz 2007, 09:51

jeśli pali ci 8,5 lpg to znaczy, że benzyny musiałby spalić (przy założeniu że pali gazu więcej o 25% ) 8,5/1,25 = 6,8 l benzyny...

mnie sie wydaje, że jest to wynik osiągalny, ale mnie moim ABT udało się najmniej spalić 6,95l/ 100..., a myślę że abk powinno palić łyk więcej...

a z drugiej strony zauważyłem, że gazu mi żre o 30% więcej niż benzyny więc przy założeniu, że gazu pali 30% więcej, to musiałby ci palić benzyny 8,5/1,3 = 6,53 l/100

spalanie mojego ABT oscyluje w granicach 9,5-10,5 l/100

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 wrz 2007, 09:58

Mi na mieszanej jeździe miasto głównie i troche trasa 6km pali około 11.5l gazu na trasie koło 9,2-9,5

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 25 wrz 2007, 10:05

WOJTEK26 pisze:Mi na mieszanej jeździe miasto głównie i troche trasa 6km pali około 11.5l gazu na trasie koło 9,2-9,5
no to w takim razie mamy podobnie z tym, ze ja glownie jezdza na trasie bo do pracy mam 15 km. wiec spalanie mojego auta nie jest wcale odosobnione

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2007, 10:50

Kyto, to jest różnica ok. 1l, a to sporo jak na ten silniczek. No chyba, że liczysz miejskie spalanie "na oko", bo jak sam napisałeś robisz głównie trasę. Ja na Twoim miejscu podjechałbym jednak na analizę spalin i się upewnił.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 26 wrz 2007, 21:00

Oj dla mnie spalanie w granicach 8-9 l trasa przy predkości 120 to nic nadzwyczajnego bo moj samochod tyle samo spali bez problemu gaz jest dobrze wyregulowany z tym nie mam nigdy problemów gazownik jest z zamiłowania audimaniakiem od kąd pamietam zawsze smigał róznego rodzaju Audicami. W cyklu mieszanym samochod pali mi od 10,5do 11,5 zależy czy wiecej po miescie i w korkach.Temp silnika mam ok i nic sie nie przegrzewa.
Instalkę zawsze przeglądają mi co 10 tyś jak wymieniam filtr od gazu przy okazji powietrza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl