Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A80 B4 1Z] - SYtuacja po wymianie linki hamulca ręcznego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

[A80 B4 1Z] - SYtuacja po wymianie linki hamulca ręcznego

Post autor: Dreamer » 08 lis 2011, 19:21

Oddałem wczoraj samochód do mechanika. Była potrzeba wymiany linki hamulca ręcznego ponieważ po zaciąganiu i odpuszczaniu go nie odpuszczał do końca przez co było takie tarcie, że aż cała felga gorąca była. Mechanik powymieniał, wszystko ładnie pięknie tylko teraz podczas hamowania pedał wpada mi sporo głębiej w podłogę niż było to wcześniej. Dla jasności - hamuje dobrze, bez zmian ale wpada bardziej w podłogę. Dziwnie mi się teraz jeździ bo się przyzwyczaiłem to wcześniejszego stanu. Jest to sprawa wyregulowania hamulca (o ile się da coś takiego zrobić) czy coś jest nie tak?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 08 lis 2011, 19:40

Muszą być zapowietrzone.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lis 2011, 19:52

Albo jak kolega wyżej napisał są zapowietrzone hamulce albo samoregulator szczęk tylnego hamulca nie działa poprawnie(zbyt duża szczelina pomiędzy bębnem a szczękami) u mnie po jakimś czasie się to wyregulowało samo.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 08 lis 2011, 20:48

O ile ma na tyle bębny <ok> według mnie chodzi o prawy tylny zacisk standardowy problem w B4 (o ile masz tarcze) zapieka się dzwigienka w tylnym prawym zacisku i sama wymiana linki nie rozwiązuje problemu. Najpewniej mechanik to wychwycił ściągnął zacisk rozruszał dzwigienke i stad zapowietrzony układ.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2011, 06:44

radi88 pisze:O ile ma na tyle bębny
no o tym nie pomyślałem :oops:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 lis 2011, 08:31

czy szczeki czy tarcze po jakiejś dłubaninie trzeba depnąć kilka razy aż dystans pomiędzy klockami a tarczą wyreguluje się....trzeba jeszcze kilka razy zaciągnąć ręczny bo w/g mnie to dopiero wtedy ta odległośc zmniejsza się ,jeżeli to niczego nie zmieni to jeszcze raz odpowietrzyć....a wszystko to powinien zrobic mechanik za to mu zapłaciłeś...

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 09 lis 2011, 14:47

radi88 pisze:O ile ma na tyle bębny <ok> według mnie chodzi o prawy tylny zacisk standardowy problem w B4 (o ile masz tarcze) zapieka się dzwigienka w tylnym prawym zacisku i sama wymiana linki nie rozwiązuje problemu.
Tak dokładnie. Prawe tylne koło. Mówił o zapieczonym hamulcu ale wymiana linki poprawiła sytuację i już się cały układ wraz z felgą nie grzeje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl