Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio B4] Koła r17 8 cali 5x112 do cabrio ? POMOCY !!!

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

[Cabrio B4] Koła r17 8 cali 5x112 do cabrio ? POMOCY !!!

Post autor: gm2010ail » 08 lis 2011, 19:05

Witam posiadam koła które wcześniej jeździły na passacie 3bg, a mianowicie flegi rh et 35, 5x112, r17, 8cali, opony 225/45r17. Posiadam jeszcze dwie opony 205/40r17 i je planuje założyć przód, a na tył zostawić 225/45r17.
Chciał bym je włożyć do cabrio b4. Myślę o zastosowaniu dystansów zmieniających rozstaw śrub. I tu zaczynają się pytania do Was jakich grubości są dystanse zmieniające rozstaw śrub ? Czy takowe pierścienie można w ogóle zastosować ? Czy grubość dystansu + et 35 wejdzie do audi ? Jeżeli tak to jakich grubości pierścienie zastosować ? No i czy opony będą ok ? A może wejdą 4 opony 225/45r17 ?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2011, 21:23 przez gm2010ail, łącznie zmieniany 1 raz.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 08 lis 2011, 20:01

jak dasz dystanse grubsze niz 15mm to koło bedzie ci wystawało poza obrys auta.

Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

Post autor: gm2010ail » 08 lis 2011, 21:12

Myślisz żeby takie same na przód i tył ? Bardzo zależy mi na tym aby nic nie tarło.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 lis 2011, 00:59

lukwoj21, na jakiej podstawie tak sadzisz? moim zdaniem dajac dystans 15mm, et zmniejszy sie z 35 do 20, ja mam et 20 na 10cio calowej feldze i kolo wystaje 22mm, wiec idac dalej ze cal ma 25mm latwo obliczyc iz przy 8calowej feldze taki setup bedzie o 28mm oddalony od pionowej plaszczyzny kranca blotnika... czyli zaczynajac od poczatku:

aby stworzyc dystans zmieniajacy rozsaw na 5x112 musialbys najtanszym kosztem zaczac od nawiercenia na piascie otworow w rozstawie 4x100, wtedy minimalna wartosc dystansu zmieniajacego rozstaw przyjmowana jest na poziomie 25mm, wiec stosujac taki dystans et zmienia Ci sie z 35 na 10 co daje nam na przykladzie mojej tylnej felgi ustawienie kola w tylnym blotniku w odleglosci 18mm... z tym ze wyliczenia sa robione na podstawie mojego kola, jest pozno moglem cos pokrecic i co najwazniejsze w moim odczuciu czytania i ogladania pewnych setapow malo mi zwykle pasuje to co sobie w glowie obliczam bo kieruje sie zasada ze kazda marka felgi w jakis dziwny sposob wylicza et w inny sposob, nie wiem od czego to zalezy, moze mam za mala wiedze, a moze mam racje... najlepszym sposobem na sprawdzenie czy cos nie bedzie tarlo i ogolnie ustawienie tego kola w blotniku to dokladne odmierzenie po kupnie felg, wtedy masz 100% pewnosci

pewnie spytasz jeszcze co z przodem otoz dalej bazujac na moich felgach, przod mam na rowni z blotnikiem, Ty bedziesz mial pol cala wezsza felge wiec ucieka Ci 12mm (12,5mm ale nie wdawajmy sie w szczegoly) et zwieksza sie do 47 dajac dystans 25mm zmniejszamy et do wartosci 22, ja mam 13 wiec znowu kolo bedzie schowane o 9mm

jezeli dobrze to porachowalem to moim osobistym krytycznym zdaniem zastosowanie opony 225/45 to zbrodnia, 205/40 juz lepiej, ale na czterech kolach, do tego potrzebne jest znaczace obnizenie aby wszystko wspolgralo, jednak jezeli nie interesuje Cie dobry wywazony wyglad to w moim odczuciu tego co przedstawilem powyzej na tym setupie opon nie bedzie nic obcierac bo kola beda schowane, a nie wspominales nic o zadnym obnizeniu swojego samochodu

ps: jezeli popelnilem jakies bledy ort czy int to sory bardzo, ale godzina pozna a prawie 24h na nogach stoje, prosze zrozumiec, nawet tego wszystkiego drugi raz nie czytam bo nie mam sil :mrgreen:

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 09 lis 2011, 01:46

Kontynuując wypowiedź Kolczata, dodam że wypróbowałem na swoim cabrio rozwiercenie przednich piast na 5x108, a potem dodałem dystanse 25mm i sprawdziło się rewelacyjnie. Ale jak nie masz dobrego fachowca od tokarek to nawet się nie bierz za taki temat.

Poza tym rozwiercenie piast wiąże się z demontażem tarcz, łożysk i piast, wierceniem (można pokrzywić tarcze). Dorobienie dystansów (kilkaset PLN), zakup śrub, zakup łożysk na przód i montaż wszystkiego.

Wątpie, by te RH były warte takich nakładów finansowych, czasu i ryzyka. Lepiej zamień je na inne koła pasujące plug & play.

Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

Post autor: gm2010ail » 09 lis 2011, 10:40

Obniżenie będzie skromne myślę o -2 eibacha, prosiłbym o polecenie innych sprężyn lub zestawów w grę wchodzą też gwinty, do cabrio nie wiele tego jest. A może ktoś miał kontakt z tymi eibachami ? Jeżeli chodzi o te rh to jeździły niepełny sezon na passacie, a passat wiosną idzie na sprzedaż i koła zostaną. Wyglądają przepięknie ja nowe i dlatego pomyślałem o włożeniu ich do audi.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 09 lis 2011, 11:38

gm2010ail, jaki model tych RH? Pokaż foto. O zawieszeniach i felgach jest pełno na forum, użyj wyszukiwarki. <szukaj>

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 lis 2011, 12:19

najlatwiej dostepny kit to 60/40, ale juz mi opadaja rece na sama mysl tluamczenia i zapewniania ze to wcale nie jest nisko, wiec dolaczam sie do prosby Atalsa, poszukaj tego, bo na forum napocilo sie wiele osob aby opisac swoje wrazenia z jazdy

Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

Post autor: gm2010ail » 09 lis 2011, 14:10

RH AU Vesuv Obrazek

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 09 lis 2011, 17:35

gm2010ail pisze:RH AU Vesuv
Ładna felga. Często widuje stojące na niej BMW E46. Ale ta beta dobrze na niej wygląda, bo ma dobrą glebę i offset na styk, na dodatek 18". Raczej w 17" bez gleby i z oponą 225/45 nie będzie to robić roboty... Lepiej sprzedaj i kup coś w 4x108.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl