[Cabrio B4] Koła r17 8 cali 5x112 do cabrio ? POMOCY !!!
[Cabrio B4] Koła r17 8 cali 5x112 do cabrio ? POMOCY !!!
Witam posiadam koła które wcześniej jeździły na passacie 3bg, a mianowicie flegi rh et 35, 5x112, r17, 8cali, opony 225/45r17. Posiadam jeszcze dwie opony 205/40r17 i je planuje założyć przód, a na tył zostawić 225/45r17.
Chciał bym je włożyć do cabrio b4. Myślę o zastosowaniu dystansów zmieniających rozstaw śrub. I tu zaczynają się pytania do Was jakich grubości są dystanse zmieniające rozstaw śrub ? Czy takowe pierścienie można w ogóle zastosować ? Czy grubość dystansu + et 35 wejdzie do audi ? Jeżeli tak to jakich grubości pierścienie zastosować ? No i czy opony będą ok ? A może wejdą 4 opony 225/45r17 ?
Chciał bym je włożyć do cabrio b4. Myślę o zastosowaniu dystansów zmieniających rozstaw śrub. I tu zaczynają się pytania do Was jakich grubości są dystanse zmieniające rozstaw śrub ? Czy takowe pierścienie można w ogóle zastosować ? Czy grubość dystansu + et 35 wejdzie do audi ? Jeżeli tak to jakich grubości pierścienie zastosować ? No i czy opony będą ok ? A może wejdą 4 opony 225/45r17 ?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2011, 21:23 przez gm2010ail, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
lukwoj21, na jakiej podstawie tak sadzisz? moim zdaniem dajac dystans 15mm, et zmniejszy sie z 35 do 20, ja mam et 20 na 10cio calowej feldze i kolo wystaje 22mm, wiec idac dalej ze cal ma 25mm latwo obliczyc iz przy 8calowej feldze taki setup bedzie o 28mm oddalony od pionowej plaszczyzny kranca blotnika... czyli zaczynajac od poczatku:
aby stworzyc dystans zmieniajacy rozsaw na 5x112 musialbys najtanszym kosztem zaczac od nawiercenia na piascie otworow w rozstawie 4x100, wtedy minimalna wartosc dystansu zmieniajacego rozstaw przyjmowana jest na poziomie 25mm, wiec stosujac taki dystans et zmienia Ci sie z 35 na 10 co daje nam na przykladzie mojej tylnej felgi ustawienie kola w tylnym blotniku w odleglosci 18mm... z tym ze wyliczenia sa robione na podstawie mojego kola, jest pozno moglem cos pokrecic i co najwazniejsze w moim odczuciu czytania i ogladania pewnych setapow malo mi zwykle pasuje to co sobie w glowie obliczam bo kieruje sie zasada ze kazda marka felgi w jakis dziwny sposob wylicza et w inny sposob, nie wiem od czego to zalezy, moze mam za mala wiedze, a moze mam racje... najlepszym sposobem na sprawdzenie czy cos nie bedzie tarlo i ogolnie ustawienie tego kola w blotniku to dokladne odmierzenie po kupnie felg, wtedy masz 100% pewnosci
pewnie spytasz jeszcze co z przodem otoz dalej bazujac na moich felgach, przod mam na rowni z blotnikiem, Ty bedziesz mial pol cala wezsza felge wiec ucieka Ci 12mm (12,5mm ale nie wdawajmy sie w szczegoly) et zwieksza sie do 47 dajac dystans 25mm zmniejszamy et do wartosci 22, ja mam 13 wiec znowu kolo bedzie schowane o 9mm
jezeli dobrze to porachowalem to moim osobistym krytycznym zdaniem zastosowanie opony 225/45 to zbrodnia, 205/40 juz lepiej, ale na czterech kolach, do tego potrzebne jest znaczace obnizenie aby wszystko wspolgralo, jednak jezeli nie interesuje Cie dobry wywazony wyglad to w moim odczuciu tego co przedstawilem powyzej na tym setupie opon nie bedzie nic obcierac bo kola beda schowane, a nie wspominales nic o zadnym obnizeniu swojego samochodu
ps: jezeli popelnilem jakies bledy ort czy int to sory bardzo, ale godzina pozna a prawie 24h na nogach stoje, prosze zrozumiec, nawet tego wszystkiego drugi raz nie czytam bo nie mam sil :mrgreen:
aby stworzyc dystans zmieniajacy rozsaw na 5x112 musialbys najtanszym kosztem zaczac od nawiercenia na piascie otworow w rozstawie 4x100, wtedy minimalna wartosc dystansu zmieniajacego rozstaw przyjmowana jest na poziomie 25mm, wiec stosujac taki dystans et zmienia Ci sie z 35 na 10 co daje nam na przykladzie mojej tylnej felgi ustawienie kola w tylnym blotniku w odleglosci 18mm... z tym ze wyliczenia sa robione na podstawie mojego kola, jest pozno moglem cos pokrecic i co najwazniejsze w moim odczuciu czytania i ogladania pewnych setapow malo mi zwykle pasuje to co sobie w glowie obliczam bo kieruje sie zasada ze kazda marka felgi w jakis dziwny sposob wylicza et w inny sposob, nie wiem od czego to zalezy, moze mam za mala wiedze, a moze mam racje... najlepszym sposobem na sprawdzenie czy cos nie bedzie tarlo i ogolnie ustawienie tego kola w blotniku to dokladne odmierzenie po kupnie felg, wtedy masz 100% pewnosci
pewnie spytasz jeszcze co z przodem otoz dalej bazujac na moich felgach, przod mam na rowni z blotnikiem, Ty bedziesz mial pol cala wezsza felge wiec ucieka Ci 12mm (12,5mm ale nie wdawajmy sie w szczegoly) et zwieksza sie do 47 dajac dystans 25mm zmniejszamy et do wartosci 22, ja mam 13 wiec znowu kolo bedzie schowane o 9mm
jezeli dobrze to porachowalem to moim osobistym krytycznym zdaniem zastosowanie opony 225/45 to zbrodnia, 205/40 juz lepiej, ale na czterech kolach, do tego potrzebne jest znaczace obnizenie aby wszystko wspolgralo, jednak jezeli nie interesuje Cie dobry wywazony wyglad to w moim odczuciu tego co przedstawilem powyzej na tym setupie opon nie bedzie nic obcierac bo kola beda schowane, a nie wspominales nic o zadnym obnizeniu swojego samochodu
ps: jezeli popelnilem jakies bledy ort czy int to sory bardzo, ale godzina pozna a prawie 24h na nogach stoje, prosze zrozumiec, nawet tego wszystkiego drugi raz nie czytam bo nie mam sil :mrgreen:
Kontynuując wypowiedź Kolczata, dodam że wypróbowałem na swoim cabrio rozwiercenie przednich piast na 5x108, a potem dodałem dystanse 25mm i sprawdziło się rewelacyjnie. Ale jak nie masz dobrego fachowca od tokarek to nawet się nie bierz za taki temat.
Poza tym rozwiercenie piast wiąże się z demontażem tarcz, łożysk i piast, wierceniem (można pokrzywić tarcze). Dorobienie dystansów (kilkaset PLN), zakup śrub, zakup łożysk na przód i montaż wszystkiego.
Wątpie, by te RH były warte takich nakładów finansowych, czasu i ryzyka. Lepiej zamień je na inne koła pasujące plug & play.
Poza tym rozwiercenie piast wiąże się z demontażem tarcz, łożysk i piast, wierceniem (można pokrzywić tarcze). Dorobienie dystansów (kilkaset PLN), zakup śrub, zakup łożysk na przód i montaż wszystkiego.
Wątpie, by te RH były warte takich nakładów finansowych, czasu i ryzyka. Lepiej zamień je na inne koła pasujące plug & play.
Obniżenie będzie skromne myślę o -2 eibacha, prosiłbym o polecenie innych sprężyn lub zestawów w grę wchodzą też gwinty, do cabrio nie wiele tego jest. A może ktoś miał kontakt z tymi eibachami ? Jeżeli chodzi o te rh to jeździły niepełny sezon na passacie, a passat wiosną idzie na sprzedaż i koła zostaną. Wyglądają przepięknie ja nowe i dlatego pomyślałem o włożeniu ich do audi.