Sprawa tyczy się czujnika zaznaczonego na zdjęciu .
Prosze o informacje , co to za czujnik( zawór) co mierzy i jak działa .
Podczas jazdy jak auto sie nagrzeje, podczas jazdy powyżej 2100 obrótów zapala sie kontroka OLEJU i 3 dość donośne piknięcia. Obnizenie obrotów wyłacza kontroke i nic sie nie dzieje.
Zauważyłem ze przy podniesienej temperaturze, po przejechaniu dynamiczenie po mieście olej robił sie rzadszy i gorący i jak by woda gotowala sie w czesci górnej silnika.
Myslałem ze moze to coś z termostatem, jego wyjecie w lato obnizyło mi temperature pracy i nic sie nie dzialo całe wakacje. Teraz troche chłodniej i zimno w aucie wiec z termostatem musze wrócić.
Temperatura wskazywana przez termometr nie jest za wysoka , a piszczenie takie pojawia się już przy 70 - 80 stopniach.
ZASTANAWIA mnie jednak fakt czemu kotnrolka oleju

Odpięcie przewodu od zaznaczonego czujnia - przestaje piszczeć .
Z gory dziekuje za info.