Witam, często byłem i jestem czytelnikiem tego forum, przesiadłem sie na audi 100 z silnikiem 2,3 i LPG, w związku z tym , że to popularny silnik również w 80takch postanowiłem tu zapytać.
Sprawa tyczy się czujnika zaznaczonego na zdjęciu .
Prosze o informacje , co to za czujnik( zawór) co mierzy i jak działa .
Podczas jazdy jak auto sie nagrzeje, podczas jazdy powyżej 2100 obrótów zapala sie kontroka OLEJU i 3 dość donośne piknięcia. Obnizenie obrotów wyłacza kontroke i nic sie nie dzieje.
Zauważyłem ze przy podniesienej temperaturze, po przejechaniu dynamiczenie po mieście olej robił sie rzadszy i gorący i jak by woda gotowala sie w czesci górnej silnika.
Myslałem ze moze to coś z termostatem, jego wyjecie w lato obnizyło mi temperature pracy i nic sie nie dzialo całe wakacje. Teraz troche chłodniej i zimno w aucie wiec z termostatem musze wrócić.
Temperatura wskazywana przez termometr nie jest za wysoka , a piszczenie takie pojawia się już przy 70 - 80 stopniach.
ZASTANAWIA mnie jednak fakt czemu kotnrolka oleju . Sprawdzalem cisnienie i czujniki wysoiego i niskiego cisnienia , są ok.
Odpięcie przewodu od zaznaczonego czujnia - przestaje piszczeć .
Z gory dziekuje za info.
[Audi 2,3 Gaz] ale już 100-tka - piszczenie i kontrolki
[Audi 2,3 Gaz] ale już 100-tka - piszczenie i kontrolki
Ostatnio zmieniony 21 paź 2011, 17:41 przez sliw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To jest czujnik dla temperatury dla wskaźnika i jest w w nim styk załączający ostrzeżenie o przegrzaniu.sliw pisze:ZASTANAWIA mnie jednak fakt czemu kotnrolka oleju . Sprawdzalem cisnienie i czujniki wysoiego i niskiego cisnienia , są ok.
Odpięcie przewodu od zaznaczonego czujnia - przestaje piszczeć .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki
Czy ktoś jeszcze w stanie pomóc z tą pompą ?? moze to jej wina, Jak sprawdzic czy działa prawidłowo ?
[ Dodano: 2012-01-23, 09:03 ]
Musze się poradzic jeszcze.
odświeże wątek żeby nie tworzyć nowych postów.
Jak napisałem w poście w sprawie wentylatora, komplet został zrobiony. Uszczelka pierścienie, rozrząd etc.
kontrolka ponad 2000 obrotów nadal piszczy.
Z tym, ze przed remontem uszczelki gotowała się woda w głowicy i w momencie gdy odpinałem czujnik temperatury na króćcu miedzy 1 a 2 świecą KONTROLKA OLEJU przestawała piszczeć.
Teraz woda się nie gotuje a reszta w jak najlepszym porządku.
Ciśnienie górne OK
dolne OK
Temperatura wody OK
Wymieniłem czujniki ( wszystkie 3) brak poprawy
Wczoraj sprawdzałem zgodnie z książka czujniki oleju. Działają prawidłowo.
Jak silnik był zimny i zdjąłem przewód z czujnika wysokiego ciśnienia to od razu powyżej 2000 piszczy
Po podłączeniu - spokój do momentu rozgrzania.
Na zimnym i ciepłym silniku miedzy czujnikiem i + pojawia się napięcie powyżej 2000 obr. wiec działa prawidłowo.
JUŻ nie wiem co może być. Może Państwo coś pomogą.
Czy ktoś jeszcze w stanie pomóc z tą pompą ?? moze to jej wina, Jak sprawdzic czy działa prawidłowo ?
[ Dodano: 2012-01-23, 09:03 ]
Musze się poradzic jeszcze.
odświeże wątek żeby nie tworzyć nowych postów.
Jak napisałem w poście w sprawie wentylatora, komplet został zrobiony. Uszczelka pierścienie, rozrząd etc.
kontrolka ponad 2000 obrotów nadal piszczy.
Z tym, ze przed remontem uszczelki gotowała się woda w głowicy i w momencie gdy odpinałem czujnik temperatury na króćcu miedzy 1 a 2 świecą KONTROLKA OLEJU przestawała piszczeć.
Teraz woda się nie gotuje a reszta w jak najlepszym porządku.
Ciśnienie górne OK
dolne OK
Temperatura wody OK
Wymieniłem czujniki ( wszystkie 3) brak poprawy
Wczoraj sprawdzałem zgodnie z książka czujniki oleju. Działają prawidłowo.
Jak silnik był zimny i zdjąłem przewód z czujnika wysokiego ciśnienia to od razu powyżej 2000 piszczy
Po podłączeniu - spokój do momentu rozgrzania.
Na zimnym i ciepłym silniku miedzy czujnikiem i + pojawia się napięcie powyżej 2000 obr. wiec działa prawidłowo.
JUŻ nie wiem co może być. Może Państwo coś pomogą.