Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD RA] biały dym, nie równa praca silnika, wysoka tem

ODPOWIEDZ
wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.6TD RA] biały dym, nie równa praca silnika, wysoka tem

Post autor: wolwerin222 » 08 lis 2011, 10:43

Witam szanownych panów i ewentualnie panie

Mam pytanie odnośnie mojego wozidełka.
Pod moją nieobecność mój wóz był używany przez osoby trzecie co zaowocowało objawami:
po pierwsze primo zaczął się przegrzewać silnik nawet do 110-120 stopni po czym spadał do ok 90 i tak trzymał ( dodam że ok pół roku temu wymieniony został termostat)
po drugie primo bez żadnego objawu dźwiękowego z rury wydechowej zaczęły się wydobywać potężne kłęby białego (smierdzącego olejem) dymu, wyglądało to jak by ktoś palił gumę.
po trzecie primo po sprawdzeniu układu chłodniczego okazało się że zniknęła znaczna część płynu chłodniczego (zero wycieków).
po czwarte ultimo zjadło mi też trochę oleju który na bieżąco był uzupełniany
po piąte ultimo nieznacznie spadła moc
po szóste ultimo silnik nie równo pracuje tak jak by pracował tylko 3 gary

Teraz rodzi się pytanie: "co się stało że się zesrało"?
sprawdziłem kolor oleju i jest czarny nie kawa z mlekiem czyli raczej płyn chłodniczy nie dostał się do silnika

jakieś pomysły ? dodam jeszcze ze jestem 1700 km od domu i wizyta w warsztacie nie jest możliwa z racji ceny.

Pozdro
Wojtek

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 08 lis 2011, 12:00

Nie chce straszyć ale to pewnie pęknięta głowica :oops:
Ale niech sie wypowiedzą bardziej obeznani w temacie bo ja dieselka miałem krótko i to z racji właśnie głowicy :evil:

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 08 lis 2011, 12:05

głowica lub uszczelka pod głowicą to jest jeden z "pomysłów" na przyczynę tych objawów. Kolejne "pomysły" to padnięta lub rozpadnięta turbina.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 08 lis 2011, 13:18

Na 99% uszczelka lub pęknięta głowica.

kolczu

Post autor: kolczu » 08 lis 2011, 13:20

Moim zdaniem płyn chłodzący przedostał się do cylindra czyli tak jak kolega wyżej napisał pękła głowica lub uszczelka. Sprawdź czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma plam ON jezeli tak to kaszana. Rowniedobrze nie glowica a blok silnika poleciał.
wolwerin222 pisze:dodam jeszcze ze jestem 1700 km od domu i wizyta w warsztacie nie jest możliwa z racji ceny.
Pozostaje zostawic auto gdzies na parkingu i tyle.

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 08 lis 2011, 14:16

W sobotę rozbiorę turbinę i sprawdzę w jakim jest stanie, jeśli będzie ok to zabieram się za ściąganie głowicy wtedy będę w stanie powiedzieć jak ona wygląda.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 08 lis 2011, 14:31

Napewno poszla glowica lub uszczelka pod nia. Nie ma sensu grzebac przy turbinie. Bialy dym bierze sie z tad ze ci spala plyn chlodniczy czyli musialo puscic gdzies na kanale wodnym. Jak ktos nie umiejetnie jezdzil i cisnal pelna moca na zimnym to pewnie glowica pekla. Czesty przypadek w 1.6td

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 08 lis 2011, 21:36

a możecie mi podrzucić co trzeba z uszczelką wymienić ? uszczelka pod głowicę to na pewno, szpilki?? uszczelkę od kolektora??

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 lis 2011, 08:56

jak chcesz zrobić to na szybko aby móc wrócić do domu to oprócz uszczelki pod głowicę to nic więcej nie trzeba...chcąc zrobić to dobrze to na pewno nowe uszczelki pod kolektory,planowanie głowicy ale szpilek to raczej nie...

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 09 lis 2011, 10:27

Ok dzięki wielkie za info. Tak właśnie chce zrobić żeby tylko wrócić do domu a w moim ciepłym garażu będę dopiero robił to tak jak ma być zrobione :)
W weekend zabieram się za rozbieranie głowicy, ma ktoś może schemat silnika 1,6 TD w pdf-ie albo coś podobnego?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2011, 11:43

wolwerin222 pisze:Ok dzięki wielkie za info. Tak właśnie chce zrobić żeby tylko wrócić do domu a w moim ciepłym garażu będę dopiero robił to tak jak ma być zrobione :)
W weekend zabieram się za rozbieranie głowicy, ma ktoś może schemat silnika 1,6 TD w pdf-ie albo coś podobnego?
Daj maila.

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 10 lis 2011, 07:58


arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 gru 2011, 22:26

ja stawiam że ktoś palił gumę a objaw znikania płynu i oleju oraz spadek mocy wskazują na uszkodzenie turbiny która jak wiemy w silnikach RA i SB jest chłodzona nie tylko olejem ale i cieczą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl