Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

Post autor: gregor915 » 09 lis 2011, 21:00

Witam mam 1z-eta chcialbym wymienic turbosprezarke i tub prosze o pomoc czy jest mozliwosc wstawienia turbiny o wiekszej mocy aby pasowala bez przerobek?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 lis 2011, 21:11

Zależy w jaką moc celujesz. Jak do 130 KM to spokojnie wystarczy T2 (osprzęt boscha) lub T15 (osprzęt pierburga), dalej nic nie pasuje bez przeróbek co zwiększy moc. Nawet turbo z silnika AFN trzeba przerabiać pewne rzeczy, mimo ze jest to bliźniaczy silnik :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2011, 22:42

gregor915 pisze:Witam mam 1z-eta chcialbym wymienic turbosprezarke i tub prosze o pomoc czy jest mozliwosc wstawienia turbiny o wiekszej mocy aby pasowala bez przerobek?
Moc to wystarczającą ma t15 lub t2 :-P jak pisze misiekdzwon, i żebyś załozył sprężarkę od cięzarówki to mocy od tego nie przybędzie ;-) bo nie bierze sie ona z powietrza :-P ,wirusa trzeba do kompa wpuścić :mrgreen: podlać paliwem,mapki doładowania zmienić itd. i bedzie moc ,bez zadnego zmieniania sprężarek ...na samym sofcie,bez zmiany czegokolwiek innego , można uzyskać ok.105-109 koni i cieszyć się z jazdy bez żadnych przeróbek . Zaczynanie od zmiany spręzarki w celu polepszenia osiągów ,to że tak powiem od du...y strony

gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

Post autor: gregor915 » 10 lis 2011, 18:18

dzieki panowie rozumiem tylko sprawa wyglada takm ze to turbo ktore mam aktualnie juz sie konczy takze tak czy inaczej musze je wymienic a wiec przy okazji moge je wzmienic na lepsze,pozniej moge sie pobawic w nowego softa,a te sprezarki t2 i t12 to mi nic nie mowi np jak bym chcial ja zakupic powiedzmy na jakims szrocie to co mowie dla goscia ze chcem t2 i on bedzie wiedzial o co chodzi da mi ta oidpowiednia do audi?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 lis 2011, 18:24

Tapicerka wnętrza Twojego auta sugeruje, że masz poniżej 94 roku B4, czyli turbo T2 siedzi u Ciebie <ok>

edit:
heh... zmieniałem posta, a Ty mi odpowiedziałeś. Powiem Ci że pechowy egzemplarz masz skoro jest to 94 rok i jeszcze osprzęt boscha, ale nie ma co na razie krakać. Na pewno masz turbo Garrett T2
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011, 18:35 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 4 razy.

gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

Post autor: gregor915 » 10 lis 2011, 18:30

1994 rok przeplywka na boschu no i troche ponad 300 tysiecy przelatane

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lis 2011, 22:10

gregor915 pisze:1994 rok przeplywka na boschu
Do stycznia 94 wychodziły jeszcze na boschu ,w lutym było przejście na nowy osprzęt i zakończono erę nastawnika potencjometrycznego :-P .Kolego gregor 915 widzę że jesteś z Braniewa ...hehe byłem tam w wojsku przez pół roku wiosną 91 roku ,JW 1013 zwana cyrkiem ;-) ...minęło 20 lat od tej pory ale tego się nie zapomina...zburzyli te koszary ? czy coś tam jeszcze jest :-P

gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

Post autor: gregor915 » 13 lis 2011, 22:56

Jednostka jeszcze prosferuje ale wlasnie niedlugo nadejdzie jej kres ma byc zlikwidowana

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 14 lis 2011, 10:32

Zaloz jakas ze zmienna geometria do tego jakies fajne wtryski wirusik i bedzie ze 150km, mniej rzezby bedzie ze zwykla np KKK 24 ja mam taka w 1.6td :mrgreen: ale na tym bedzie duuzy lag wiec do tdi ja bym zakladal ze zmienna geometria ale jak nie chcesz nic przerabiac to zakladaj t15 do 130kucy spokojnie wystarczy

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 14 lis 2011, 14:01

z tego co wiem to ze zmienną geometria tak jak pisze kolega wyżej są inaczej sterowane i tu mógłby wystąpić dodatkowy problem.....a poza tym to skąd kolego gregor915 wiesz ,że kończy się sprężarka ..jakie są objawy? może na ten temat co więcej napisz...

gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

Post autor: gregor915 » 16 lis 2011, 18:54

pierwszy punkt to zarzygana wrecz olejem znaczna czesc silnika dokladnie pod turbina,
slychac gwizd przy zalaczaniou sie turbiny,
nieraz przy 130km/h predkosc przestaje wzrastac trzeba puscic i wdepnac gaz
aby normalnie zaczol sie toczyc no i moc silnika sie zminiejszyla w okresie 2 lat jest to znaczny spadek.
dodam ze gdy koncze jazde to bezwlocznie gasze silnik takze to pewnie sie przyczynilo do jej konca
<hmm>

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 16 lis 2011, 20:42

gregor915 pisze:pierwszy punkt to zarzygana wrecz olejem znaczna czesc silnika dokladnie pod turbina,
Sprawdż czy czasem nie cieknie Ci olej spod uszczelki przewodu olejowego,znajdującego się pod turbiną.
gregor915 pisze:slychac gwizd przy zalaczaniou sie turbiny,
Nieszczelny dolot.Posprawdzaj wszystkie węże,czy czasem nie masz pęknięć.
Choć sprawa z tym gwizdem turbiny jest sporna (ale o tym było na forum)
gregor915 pisze:nieraz przy 130km/h predkosc przestaje wzrastac trzeba puscic i wdepnac gaz
aby normalnie zaczol sie toczyc
do sprawdzenia wszystkie wężyki dochodzące do N75, jak i sam zawór (było na forum)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 lis 2011, 07:33

no właśnie...żaden z tych objawów nie świadczy o definitywnym końcu turbiny...a można przecież podłączyć kawałek manometru i sprawdzić jeszcze ciśnienie doładowania...co też nie będzie jeszcze o niczym świadczyło,bo mogą być jeszcze problemy ze sterowaniem....np.WG zapieczony czy N 75 nie działa właściwie...nie jest wielka sztuką wydać kilkaset złotych ale dokładnie zdiagnozować....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lis 2011, 19:08

januszbin pisze:żaden z tych objawów nie świadczy o definitywnym końcu turbiny...a można przecież podłączyć kawałek manometru i sprawdzić jeszcze ciśnienie doładowania...co też nie będzie jeszcze o niczym świadczyło,bo mogą być jeszcze problemy ze sterowaniem....np.WG zapieczony czy N 75 nie działa właściwie...nie jest wielka sztuką wydać kilkaset złotych ale dokładnie zdiagnozować....
Zgadza się januszbin w 100% ...zarzygane okolice spręzarki świadczą tylko o tym że gdzieś wycieka olej silnikowy ...i niekoniecznie ze sprężarki ;-) a gwizd lub jego brak nie jest żadnym wyznacznikiem kondycji spręzarki . Znam wiele przypadków gdzie po takich ''trafnych diagnozach " niezorientowani w temacie ludzie ,regenerowali nieświadomie dobre sprężarki ,dobre wtryski itd .wydając nie potrzebnie pieniadze ,po czym okazywało się że nic to nie zmieniło ,bo nie to było przyczyną ;-)

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 17 lis 2011, 19:49

hehheheeh
ja mam t2 i smiga program od kostrza i pare pierdół
i naprawde do jazdy na codzień nie potrzebna inna turbina
na tym progranie auto jedzie mi od samego dołu i ciagnie do końca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl