[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
Witam mam 1z-eta chcialbym wymienic turbosprezarke i tub prosze o pomoc czy jest mozliwosc wstawienia turbiny o wiekszej mocy aby pasowala bez przerobek?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moc to wystarczającą ma t15 lub t2 jak pisze misiekdzwon, i żebyś załozył sprężarkę od cięzarówki to mocy od tego nie przybędzie bo nie bierze sie ona z powietrza ,wirusa trzeba do kompa wpuścić :mrgreen: podlać paliwem,mapki doładowania zmienić itd. i bedzie moc ,bez zadnego zmieniania sprężarek ...na samym sofcie,bez zmiany czegokolwiek innego , można uzyskać ok.105-109 koni i cieszyć się z jazdy bez żadnych przeróbek . Zaczynanie od zmiany spręzarki w celu polepszenia osiągów ,to że tak powiem od du...y stronygregor915 pisze:Witam mam 1z-eta chcialbym wymienic turbosprezarke i tub prosze o pomoc czy jest mozliwosc wstawienia turbiny o wiekszej mocy aby pasowala bez przerobek?
dzieki panowie rozumiem tylko sprawa wyglada takm ze to turbo ktore mam aktualnie juz sie konczy takze tak czy inaczej musze je wymienic a wiec przy okazji moge je wzmienic na lepsze,pozniej moge sie pobawic w nowego softa,a te sprezarki t2 i t12 to mi nic nie mowi np jak bym chcial ja zakupic powiedzmy na jakims szrocie to co mowie dla goscia ze chcem t2 i on bedzie wiedzial o co chodzi da mi ta oidpowiednia do audi?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Tapicerka wnętrza Twojego auta sugeruje, że masz poniżej 94 roku B4, czyli turbo T2 siedzi u Ciebie <ok>
edit:
heh... zmieniałem posta, a Ty mi odpowiedziałeś. Powiem Ci że pechowy egzemplarz masz skoro jest to 94 rok i jeszcze osprzęt boscha, ale nie ma co na razie krakać. Na pewno masz turbo Garrett T2
edit:
heh... zmieniałem posta, a Ty mi odpowiedziałeś. Powiem Ci że pechowy egzemplarz masz skoro jest to 94 rok i jeszcze osprzęt boscha, ale nie ma co na razie krakać. Na pewno masz turbo Garrett T2
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011, 18:35 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Do stycznia 94 wychodziły jeszcze na boschu ,w lutym było przejście na nowy osprzęt i zakończono erę nastawnika potencjometrycznego .Kolego gregor 915 widzę że jesteś z Braniewa ...hehe byłem tam w wojsku przez pół roku wiosną 91 roku ,JW 1013 zwana cyrkiem ...minęło 20 lat od tej pory ale tego się nie zapomina...zburzyli te koszary ? czy coś tam jeszcze jestgregor915 pisze:1994 rok przeplywka na boschu
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Zaloz jakas ze zmienna geometria do tego jakies fajne wtryski wirusik i bedzie ze 150km, mniej rzezby bedzie ze zwykla np KKK 24 ja mam taka w 1.6td :mrgreen: ale na tym bedzie duuzy lag wiec do tdi ja bym zakladal ze zmienna geometria ale jak nie chcesz nic przerabiac to zakladaj t15 do 130kucy spokojnie wystarczy
pierwszy punkt to zarzygana wrecz olejem znaczna czesc silnika dokladnie pod turbina,
slychac gwizd przy zalaczaniou sie turbiny,
nieraz przy 130km/h predkosc przestaje wzrastac trzeba puscic i wdepnac gaz
aby normalnie zaczol sie toczyc no i moc silnika sie zminiejszyla w okresie 2 lat jest to znaczny spadek.
dodam ze gdy koncze jazde to bezwlocznie gasze silnik takze to pewnie sie przyczynilo do jej konca
<hmm>
slychac gwizd przy zalaczaniou sie turbiny,
nieraz przy 130km/h predkosc przestaje wzrastac trzeba puscic i wdepnac gaz
aby normalnie zaczol sie toczyc no i moc silnika sie zminiejszyla w okresie 2 lat jest to znaczny spadek.
dodam ze gdy koncze jazde to bezwlocznie gasze silnik takze to pewnie sie przyczynilo do jej konca
<hmm>
Sprawdż czy czasem nie cieknie Ci olej spod uszczelki przewodu olejowego,znajdującego się pod turbiną.gregor915 pisze:pierwszy punkt to zarzygana wrecz olejem znaczna czesc silnika dokladnie pod turbina,
Nieszczelny dolot.Posprawdzaj wszystkie węże,czy czasem nie masz pęknięć.gregor915 pisze:slychac gwizd przy zalaczaniou sie turbiny,
Choć sprawa z tym gwizdem turbiny jest sporna (ale o tym było na forum)
do sprawdzenia wszystkie wężyki dochodzące do N75, jak i sam zawór (było na forum)gregor915 pisze:nieraz przy 130km/h predkosc przestaje wzrastac trzeba puscic i wdepnac gaz
aby normalnie zaczol sie toczyc
no właśnie...żaden z tych objawów nie świadczy o definitywnym końcu turbiny...a można przecież podłączyć kawałek manometru i sprawdzić jeszcze ciśnienie doładowania...co też nie będzie jeszcze o niczym świadczyło,bo mogą być jeszcze problemy ze sterowaniem....np.WG zapieczony czy N 75 nie działa właściwie...nie jest wielka sztuką wydać kilkaset złotych ale dokładnie zdiagnozować....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się januszbin w 100% ...zarzygane okolice spręzarki świadczą tylko o tym że gdzieś wycieka olej silnikowy ...i niekoniecznie ze sprężarki a gwizd lub jego brak nie jest żadnym wyznacznikiem kondycji spręzarki . Znam wiele przypadków gdzie po takich ''trafnych diagnozach " niezorientowani w temacie ludzie ,regenerowali nieświadomie dobre sprężarki ,dobre wtryski itd .wydając nie potrzebnie pieniadze ,po czym okazywało się że nic to nie zmieniło ,bo nie to było przyczynąjanuszbin pisze:żaden z tych objawów nie świadczy o definitywnym końcu turbiny...a można przecież podłączyć kawałek manometru i sprawdzić jeszcze ciśnienie doładowania...co też nie będzie jeszcze o niczym świadczyło,bo mogą być jeszcze problemy ze sterowaniem....np.WG zapieczony czy N 75 nie działa właściwie...nie jest wielka sztuką wydać kilkaset złotych ale dokładnie zdiagnozować....