Dokładnie. Wielu patrzy na ten wskaźnik jak na wyrocznię i lekkie przekroczenie/nieprzekroczenie kreski 90C traktuje jako tragedię i konieczność pakowania się w koszty i wymianę pompy, termostatu czy wymianę licznika/wskaźnika/czujnika.Niki20 pisze:wskaźnik w zegarach pokazuje przybliżoną temperaturę, więc te kilka stopni to jest błąd odczytu...
W B3 miałem wskazania pod 110C podchodzące, nawymieniałem termostatów co niemiara, wyjmowałem i wierciłem nawet, płynu przy tym też trochę poszło. Okazało się że albo coś się rozjechało z czasem albo ktoś bawił się licznikiem bo temp była prawidłowa, skorygowałem to potencjometrem na 90 i tak zostawiłem.
Ostatni jaki kupiłem termostat to Wahler i nic się nie zmieniło, na tych 90 się zatrzymywał, więc to za ile kupicie nie ma znaczenia praktycznie, byle marka w miarę obcykana. Wahler, Gates czy ASO (pewnie robiony przez tych samych producentów tylko drożej) nie ma znaczenia. W S6 wymieniłem na Gates i również bez problemu.
PS Do B3 raz kupiłem nawet za ok 35zł termostat ze znakami serwisowymi VW w zwykłym sklepie gdzie ASO za niego 100zł chciało...