Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B7 2.0 TDI 140 KM BPW] - kontrolka silnika i spalanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[A4 B7 2.0 TDI 140 KM BPW] - kontrolka silnika i spalanie

Post autor: Skuciok » 10 lis 2011, 20:53

Powitać towarzystwo.

Jest problem z Audiczką. A4 B7 silnik osławiony 2.0 TDI 140 KM. Auto posiada filtr DPF.

W zasadzie problemy są dwa

Pierwszy - zapaliła się kontrolka silnika - kod błędu wskazuje na czujnik g450 czujnik ciśnienia spalin, pytanie co z tym robić, czyżby zatykał się ten śmieszny DPF ? Błąd został skasowany, zaraz powrócił po czym został znów skasowany i na razie nie powraca.

Drugi - wysokie spalanie. Auto na dojazdach spokojnych bez pałowania do pracy w okolicy 10 km w jedną stronę pali 9 litrów ropy na sto, na trasie spalanie spada do normalniejszej wartości 6l. Jest to kombiak bez quattro. Wydaje się że za dużo pali. Czy może to być związane z powyższym ?

I sprawa najważniejsza - czy ktoś poleciłby jakiegoś machera od diesli który byłby w stanie zinterpretować błędy, postawić diagnozę i coś ogólnie poradzić? Teren południa Polski... Ew. czy któryś z naszych forumowych speców mógłby rzucić okiem na ten sprzęt ?

Poradźcie coś :-) ja za wiele nie dam rady koledze pomóc bo na dieslu się nie znam nic a nic...

Pozdrówka
Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, 08:50 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 lis 2011, 21:21

Z wypalaniem DPF to jest tylko teoria co zaleca producent czyli jazda jakiś odcinek ze stałą predkościa a praktycznie wielu użytkowników z tym filtrem czyści go w warsztatach chemicznie lub usuwa żeby sie pozbyć problemu
tu masz cos
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 55260.html

dawidd-90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2011, 21:43

Post autor: dawidd-90 » 14 lis 2011, 21:56

A może to sonda lambda??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 lis 2011, 22:00

dawidd-90 pisze:A może to sonda lambda??
w tdi? :mrgreen: <rotfl2> <rotfl2>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 14 lis 2011, 23:18

gibaj, no pewnie ze nowsze TDI posiadają już sonde lambde...

Poczytaj na ten temat u wujka Google ;-)
http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl ... odowe.html

aby nie było ze jestem gołosłowny...

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 15 lis 2011, 08:59

Dobra, problem rozwiązany.

Został wymieniony ten czujnik G450 mierzący różnicę ciśnień i załatana rurka do niego prowadząca.
Koszt części w ASO ok 200zł, numer org. części 03G 906 051A

Jeśli ktoś się będzie bujał z podobnym problemem to czujniczek jest namalowany tutaj :arrow: http://tiny.pl/h18f4
nr 1.
Obrazek
Widać go po otwarciu maski na ścianie grodziowej.
Podobno problem z tym czujniczniem jest typowy.

Spalanie DPF itd jest w dobrym stanie i tak musi zostać jak jest.
Podziękował.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl