Powitać towarzystwo.
Jest problem z Audiczką. A4 B7 silnik osławiony 2.0 TDI 140 KM. Auto posiada filtr DPF.
W zasadzie problemy są dwa
Pierwszy - zapaliła się kontrolka silnika - kod błędu wskazuje na czujnik g450 czujnik ciśnienia spalin, pytanie co z tym robić, czyżby zatykał się ten śmieszny DPF ? Błąd został skasowany, zaraz powrócił po czym został znów skasowany i na razie nie powraca.
Drugi - wysokie spalanie. Auto na dojazdach spokojnych bez pałowania do pracy w okolicy 10 km w jedną stronę pali 9 litrów ropy na sto, na trasie spalanie spada do normalniejszej wartości 6l. Jest to kombiak bez quattro. Wydaje się że za dużo pali. Czy może to być związane z powyższym ?
I sprawa najważniejsza - czy ktoś poleciłby jakiegoś machera od diesli który byłby w stanie zinterpretować błędy, postawić diagnozę i coś ogólnie poradzić? Teren południa Polski... Ew. czy któryś z naszych forumowych speców mógłby rzucić okiem na ten sprzęt ?
Poradźcie coś ja za wiele nie dam rady koledze pomóc bo na dieslu się nie znam nic a nic...
Pozdrówka
[A4 B7 2.0 TDI 140 KM BPW] - kontrolka silnika i spalanie
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
[A4 B7 2.0 TDI 140 KM BPW] - kontrolka silnika i spalanie
Ostatnio zmieniony 15 lis 2011, 08:50 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Z wypalaniem DPF to jest tylko teoria co zaleca producent czyli jazda jakiś odcinek ze stałą predkościa a praktycznie wielu użytkowników z tym filtrem czyści go w warsztatach chemicznie lub usuwa żeby sie pozbyć problemu
tu masz cos
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 55260.html
tu masz cos
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 55260.html
gibaj, no pewnie ze nowsze TDI posiadają już sonde lambde...
Poczytaj na ten temat u wujka Google
http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl ... odowe.html
aby nie było ze jestem gołosłowny...
Poczytaj na ten temat u wujka Google
http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl ... odowe.html
aby nie było ze jestem gołosłowny...
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Dobra, problem rozwiązany.
Został wymieniony ten czujnik G450 mierzący różnicę ciśnień i załatana rurka do niego prowadząca.
Koszt części w ASO ok 200zł, numer org. części 03G 906 051A
Jeśli ktoś się będzie bujał z podobnym problemem to czujniczek jest namalowany tutaj http://tiny.pl/h18f4
nr 1.
Widać go po otwarciu maski na ścianie grodziowej.
Podobno problem z tym czujniczniem jest typowy.
Spalanie DPF itd jest w dobrym stanie i tak musi zostać jak jest.
Podziękował.
Został wymieniony ten czujnik G450 mierzący różnicę ciśnień i załatana rurka do niego prowadząca.
Koszt części w ASO ok 200zł, numer org. części 03G 906 051A
Jeśli ktoś się będzie bujał z podobnym problemem to czujniczek jest namalowany tutaj http://tiny.pl/h18f4
nr 1.
Widać go po otwarciu maski na ścianie grodziowej.
Podobno problem z tym czujniczniem jest typowy.
Spalanie DPF itd jest w dobrym stanie i tak musi zostać jak jest.
Podziękował.